Hvordan ligger baby nå da?

Høres ut som de fleste av dere har veloppdragen babyer som har lagt seg som de skal :D
Jeg var på kontroll på mandag. Da lå han i sete med hodet under min høyre ribb, stumpen ned i bekkene, og beina på min venstre side. Likevel ville de vente til neste fredag (uke 37+5) før å legge noe plan :yuck::shifty:
Men når han strekker seg nå kjenner jeg hodet stanger skikkelig i ribben min, rompa presser på den vonde symfysen, og små føtter stikker ut fra venstre side :eek::love017 så selvom han ligger feil merkes han altså

Jeg har det akkurat slik! Tror pinade hun sitter i magen min! :woot:
 
Jeg har det akkurat slik! Tror pinade hun sitter i magen min! :woot:

Haha ja der sa du noe. Når de er i den posisjon sitter de jo :hilarious: kanskje de tenkte "hæ? Skal vi være opp ned :eek:? Nei det gidder vi ikke. Sitte er så mye bedre" :D
 
Ligger i sete på høyre side og begge beina opp. Ligger med hodet utenfor ribbeina til tider og har vanskelig for å bøye meg :wtf:
Har enten ligget i tverr eller sete de siste 2 mnd.
Er 34+0, skal inn til kontroll hos jordmor om 1,5 uke for ny us og ligger han slik da også, blir det henvisning til sykehus.
 
34+3 her turnes det fortsatt, av og til i hodeleie, noen gang tverr og andre seteleie, har 1,5 uke på å snu seg med hode ned hvis ikke skulle jeg henvises til ul i følge siste kontroll hos jordmor i uke 32 :p
 
Haha ja der sa du noe. Når de er i den posisjon sitter de jo :hilarious: kanskje de tenkte "hæ? Skal vi være opp ned :eek:? Nei det gidder vi ikke. Sitte er så mye bedre" :D

«Får så mye blod i hodet av å være oppned» :hilarious:

Har veldig lyst på hodefødsel igjen siden det er 6 år siden jeg fødte i seteleie :woot: Hun har bare med å snu seg!!
 
38+6 her og babyen ligger i hodeleie. Jm kjente for to kontroller siden at hodet var festet også, og det er vel nå 3-4 uker siden. Men hun synes det stadig er vanskelig å kjenne hvor ryggen hans er, så jeg frykter han ligger i stjernekikkerposisjon :bag: Det varierer hvor jeg kjenner spark, så sånn sett kan det kanskje stemme. Vi får se..
 
Her ligger ene i tverr med panna ned og ryggen litt opp med hode på høyresiden ved ribbeinet og rompa baki ryggen. Mens hu nederste ligger i rent seteleie med rompa ned på høyre siden og føttene mot venstre, er uke 36+0 nå siden vi er over 00:) her blir det ingen snuing og prøving på setefødsel antakelig i stedet!
 
Jordmor klarte ikke rikke hodet i bekkenet på 36-ukers-kontrollen nå for et par dager siden, så her er vi strålende fornøyd med flink baby! Ryggen og rompa ut til høyre side.
 
Vært på vekst-og leiekontroll i dag, hun har snudd seg til hodeleie, så håper hun holder seg slik:) 35+4 i dag:)
 
Kontroll hos jordmor i dag 34+3, han ligger med hode ned, men hun sa ikke noe om det var festet.
 
34+1 og seteleie enda, god tid til å snu seg enda men tar gjerne ein setefødsel til visst ikkje :happy:
 
Her lå han i seteleie frem til rundt uke 33-34 og så har han vært i hodeleie siden da. Men han har ikke festet seg og tviler på at han gjør det da jeg er tredjegangs. Han har ingen fast stilling, men ligger å skifter side hele tiden høyre-venstre-høyre osv:hilarious: litt fint da med variasjon av hva som blir nedsparket, så det ikke blir så sårt på en side. Men hodet hans, det må altså være laget med pigger på eller noe, for når han sparker i fra så kjennes det ut som bekkenet blir delt i to:arghh:
 
Lillegutt har ligget med hodet ned store deler av tiden, om ikke nesten hele tiden. Var ikke festet ved kontrollen for halvannen uke siden, så blir spennende å se på neste kontroll nå på mandag om han har festet seg :D Veldig mye stikking der nede til tider, i hvert fall!
 
Hun her la seg i hodeleie ved ca uke 30 og ligger der fremdeles. (35+4). Hun skifter bare av og til hvilken siden ryggen er på. Men akkurat nå er ryggen til venstre og beina til høyre. Hodet er ikke festet men jeg er 2 gangsfødende.
 
Hodeleie med bevegelig :)
 
JM bekreftet i dag at hun er i festet hodeleie, ble så glad selv om jeg har mistenkt det den siste uken :)
 
Back
Topp