Hvordan ligger baby nå da?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Nå nermer det seg oktober dere :happy093 nå som det ikke er så lenge igjen. Hvordan ligger baby nå? Har den fester seg? Noen som har baby i seteleie eller tverrleie? Eller som flytter seg rundt overalt og ikke bestemmer seg?:hilarious:

Min er av sistnevnte. Har absolutt ingen planer om å feste seg han, Og veksler mellom seteleie og tverrleie. Men hode ned har han aldri vært :laughing002
Kanskje han har fått med seg at mamman hadde en kjip fødselopplevelse sist, Og tenker han skal sørge for at de ikke skal presse meg til noe fødselforsøk ved å legge seg helt feil ?
Det var mannen sin teori iallefall, hehe :D
 
Skikkelig ramp han babyen din :D Her ligger baby i hodeleie. Stort sett er ryggen litt mot høyre side av magen, og rumpe og begge bein er langt oppi lungene mine :hilarious: Hun har ligget sånn lenge (36+2 nå), så blir overrasket om hun flytter seg nevneverdig. Hodet er litt bevegelig fortsatt, ikke sikkert det fester seg før fødsel siden jeg er tredjegangs.
 
Jm trodde kanskje hun hadde festet seg allerede sist kontroll, for to uker siden, men hun ville ikke sjekke ordentlig, er ikke så veldig behagelig :p men har kontroll igjen neste uke, og da skal hun sjekke :)
 
Han her ligger i sete/tverr er 35+1. Hodet ligger under ribbeina på høyre side. Han har ligget sånn siden uke 28. Har fått time på sykehuset når jeg er 37+1.
Kjenner jeg er ganske så stresset for har mange spm og spent på om han snur seg eller hva som skjer videre.
Brevet fra sykehuset stod det ingen ting utenom at jeg har fått time hos lege.
Har ikke jordmor time før slutten av neste uke.
 
Nå nermer det seg oktober dere :happy093 nå som det ikke er så lenge igjen. Hvordan ligger baby nå? Har den fester seg? Noen som har baby i seteleie eller tverrleie? Eller som flytter seg rundt overalt og ikke bestemmer seg?:hilarious:

Min er av sistnevnte. Har absolutt ingen planer om å feste seg han, Og veksler mellom seteleie og tverrleie. Men hode ned har han aldri vært :laughing002
Kanskje han har fått med seg at mamman hadde en kjip fødselopplevelse sist, Og tenker han skal sørge for at de ikke skal presse meg til noe fødselforsøk ved å legge seg helt feil ?
Det var mannen sin teori iallefall, hehe :D
Hodeleie, langt nede, festet. Ryggen mot venstre.
 
Hodeleie, ligger stort sett med ryggen mot høyre, med rumpe og bein presset mot ribbeina :hilarious: er så ømt på høyre side!
Tror ikke han er festet enda da han noen ganger flytter seg og stikker rumpa ut på venstre side, men er snar til å flytte seg tilbake til høyre, så han har en favorittside virker det som :)
Han har ligget stort sett med hodet ned siden før OUL, så blir litt sur hvis han plutselig skulle snudd seg nå :p
 
Gutten min ligger med hodet godt festet i bekkenet, men har foreløpig ingen hast med å komme ut. Jeg er 37+1 og andregangsfødende og håper på VBAC denne gang. :smiley-angelic002 Det blir spennende å se om noen av oktoberbarna melder ankomst allerede i september. :hug007
 
Her har frøkna vært i samme stilling siden sommerferien. Titter mot min høyre side med hodet godt nede i bekken, ryggen til venstre og føttene godt plassert oppunder ribbeina på min høyre side. Kjenner jeg er helt øm der hun har sparket siden i sommer :wideyed:
 
Var på kontroll på sykehuset i går og nå har frøkna snudd seg. Ligger med hode ned, men ikke festet. Så da ble mor (og far) glad. Håper hun blir liggende sånn! Ny kontroll om 2 uker og da håper jeg de legger en fødeplan. Jeg har svangerskapsdiabetes så skal ikke gå lenger enn maks til termin. Men siden jeg er insulinregulert så er prosedyre å bli satt i gang i uke 38/39. Spennende uker i vente kjenner jeg.
 
Usikker, altså. Hun har ligget med hodet ned hele veien og jeg tror det ennå er slik. Sparkene er oppover, og så må det jo være boksing hun holder på med «der syd». Når hun hikker så kjennes det ut til å komme nedenfra, men den følelsen endrer seg hvis jeg endrer leie f.eks. :shifty: I går var det mye aktivitet midt på magen og jeg lurer på om hun lå litt på tvers da.. det var så mye unge midt på :hilarious: Håper ikke det. Skal til JM i morgen på 36-ukerskontroll, satser på at hun kjenner leiet :)
 
Usikker, altså. Hun har ligget med hodet ned hele veien og jeg tror det ennå er slik. Sparkene er oppover, og så må det jo være boksing hun holder på med «der syd». Når hun hikker så kjennes det ut til å komme nedenfra, men den følelsen endrer seg hvis jeg endrer leie f.eks. :shifty: I går var det mye aktivitet midt på magen og jeg lurer på om hun lå litt på tvers da.. det var så mye unge midt på :hilarious: Håper ikke det. Skal til JM i morgen på 36-ukerskontroll, satser på at hun kjenner leiet :)
Jeg kjenner hikkingen i bekkenet og var sikker på at han hadde snudd seg med hodet ned, men han lå med rompa ned.
 
Min lille prinsesse :happy093har ikke tenkt å feste seg. Hun har det sååå gøy med å danse og bevege seg.Discoen begynner når far kommer hjem fra jobben
ribbeinet mitt skriker 113:laughing001
 
Han har ligget med hode ned i over en uke så satser på han ikke snur seg igjen :) om hodet er festet vet jeg ikke
 
Har ikke peiling men kjenner spark på sidene og noe hardt med ribbeina som presser seg oppover :) Kontroll i neste uke så da får vi kanskje vite
 
Her har han ligget med hodet ned i en evighet, men hos jordmor for to uker siden så var hodet bevegelig. Forventer ikke at det fester seg siden jeg er andregangs, men så lenge han forblir med hodet ned så går det bra :D
 
Han min ligger med hodet ned, men ikke festet seg helt enda. Lagt med hodet ned i mange uker allerede. Også kjenner jeg rumpen og ryggen hans på venstre side. Ligger å strekker på beina, og kjennes ut som han er på vei ut oppe over navelen :hilarious::Heartblue
 
Høres ut som de fleste av dere har veloppdragen babyer som har lagt seg som de skal :D
Jeg var på kontroll på mandag. Da lå han i sete med hodet under min høyre ribb, stumpen ned i bekkene, og beina på min venstre side. Likevel ville de vente til neste fredag (uke 37+5) før å legge noe plan :yuck::shifty:
Men når han strekker seg nå kjenner jeg hodet stanger skikkelig i ribben min, rompa presser på den vonde symfysen, og små føtter stikker ut fra venstre side :eek::love017 så selvom han ligger feil merkes han altså
 
Hun ligger med hodet godt ned, men ikke festet. Ryggen mot venstre, noen som jordmor visstnok kalte førsteposisjon eller førstestilling eller noe sånn. Hun sa det var et meget godt utgangspunkt når babyen skulle ut.

I dag føles det som om hun har ålt seg lenger ned i bekkenet, og jeg håper hun fester seg og at magen snart synker.
 
Back
Topp