spirelitens
Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Føler han begynner å bli stor men samtidig ikke stor nok for å bli lagt til fast tid. (5,5mnd)
Jeg vil vite hvordan du løser det.
Dette er førstemann, og jeg er så usikker.
Nå har vi startet med rutinen; når jeg merker han begynner å bli trøtt går vi å bader og steller, så leser vi bok og synger til han begynner å søke/klage etter pupp. Da får han pupp og da sovner han ofte der, da vekker jeg han før jeg putter han i senga og da sovner han fort der (tips fra helsestasjon).
Men de gangene jeg legger han uten at han sovner på puppen kan vi bruke 1 1/2 time der han "leker" i senga...
Hjelpes
Februar -14 mamma <3
Hvorfor er han ikke stor nok til å bli lagt til fast tid?
Her har vi begynt nye rutiner og det fungerer særdeles utmerket. Prøver å legge henne til nogenlunde faste tider, men har ikke kommet helt inn i rytmen ennå. Det viktiste er at hun er i seng mellom 18 og 19.
Først bader vi henne. Dette er fordi det er noe helt annet enn det hun gjør i løpet av dagen, så det er en fin markering på at hun snart skal legge seg. Deretter ammer jeg henne, men holder henne våken slik at hun ikke sovner på puppen. Deretter leser vi bok. Så sier jeg god natt og legger henne ned i senga. Jeg sitter ved siden av henne til hun sovner, uten at jeg plukker henne opp
Før hadde jeg problemer med at hun måtte bysses eller ammes hele natta om hverandre. Nå slipper jeg det