Det er bare å sende søknaden til NAV, når den er godkjent så sender du den til dem. Send også linken jeg viste til som viser at reglene er endret og at du kan ta ut permisjon akkurat som du vil innen 3 år fra fødselDe begrunner med at det er de som utbetaler foreldrepengene og at planen kan gi rom for mange feilutbetalinger. De får igjen utbetaling fra nav. De sa også at ulønnet kan man bare ta rett etter foreldrepengene, ikke dele opp i flere omganger. Så vanskelige når jeg vet jeg kan men de nekterBlir liksom tvunget til å velge 80 % utbetaling istede for at det skal gå opp..
Det står i loven at man har rett på 12 mnd ulønnet permisjon umiddelbart etter den lønnede permisjonen, det står ikke at all permisjon må være tatt ut før ulønnet permisjon benyttes, men at den må tas i umiddelbar forbindelse etter lønnet - altså kan man ikke blande ulønnet inn med delvis permisjon hvis det betyr at den ulønnede starter etter en periode med jobb. Ei heller kan den tas etter ferie, etter den betalte foreldrepermisjonen, da det er likestilt med arbeid.
Er du organisert anbefaler jeg at du tar dette med forbundet om du syns det er vanskelig å stå på ditt alene!
Blir liksom tvunget til å velge 80 % utbetaling istede for at det skal gå opp..
På det tidspunktet har jo jeg fremdeles 6 uker jeg ikke har tatt ut også, så mulig jeg tar det i 50% over 12 uker, med deltidsstudier ved siden av. Da er vi i starten/midten av august, med perfekt overlapp til barnehagestart.