Hvordan løser dere foreldrepermisjonen?

Fikk beskjed på NAV at jeg ikke kunne ta 5 uker ferie i forbindelse med permisjonen, kun den lovpålagte 4 uker og 1 dag :(
Vi har valgt 100% far tar sine 14 uker og jeg resten. Regner med barnehage eller ulønnet permisjon i noen mnd...
Rart!! Jeg fikk beskjed at jeg kunne ta ut 6 uker, men må da søke om utsettelse av foreldrepengene i de ukene.

Regner med at lillemor begynner i barnehagen rundt august -16. Hvis jeg får jobb på VGS fra neste høst så blir det 25% jobbing ved siden av permisjon, hvor jeg da håper far kan bruke pappaperm på 25%, I løpet av skoleåret 15/16. Hvis jeg ikke får jobb så blir det vel ulønnet de resterende mnd slik at hun fortsatt kan begynne rundt samme tid.

Her skal vi ta 100%, far tar ut sine uker på sommerene når han skal ha sommerferi (1 sommeren 5 uker og 2 sommeren 5 uker :)) (selvstendig næringsdrivende, så kan ikke bare ta masse fri fra firmaet sitt) Jeg skal uansett gå hjemme til barnet blir litt over 2 år, hjelper på med kontantstøtten på 6000 fra 1 til 2 år, og så slepper storebror SFO første året på skolen :-)

Jeg skal ha 100 % lønn ellers får ikke far 100. Så sparer jeg penger sånn at jeg klarer meg selvom jeg ikke får permisjon lenger :) så tar jeg ut ferie på slutten

Fikk beskjed på NAV at jeg ikke kunne ta 5 uker ferie i forbindelse med permisjonen, kun den lovpålagte 4 uker og 1 dag :(
Vi har valgt 100% far tar sine 14 uker og jeg resten. Regner med barnehage eller ulønnet permisjon i noen mnd...

Fikk samme beskjed med forrige. Løste det ved å ta ut før og etter årsskiftet :)

Vi kommer til å velge 80% for å strekke permisjonen lengst mulig til august og bhg-inntak. Far tar sine 10 uker. Har vi rett på 5 uker ferie både sommeren 2015 og 2016?

Vi kommer til å velge 80% for å strekke permisjonen lengst mulig til august og bhg-inntak. Far tar sine 10 uker. Har vi rett på 5 uker ferie både sommeren 2015 og 2016?
Har forstått det sånn at dersom man får lønn via arb.giver får mann gjerne full opptjening av feriepenger, men får man av nav blir feriepengene begrenset? Har jeg forstått det rett?

Her tar jeg 49 uker og far 10. 80%. Jeg tar i tillegg 10 uker feri (2015 og 2016 feri) Er da ferdig i starten av mai. Vil ikke starte i bhg før august, så hva vi gjør frem til da er litt usikkert. Men tror far kommer til å ta 1-2 uker pappaperm hver mnd, så jobber jeg det jeg kan de ukene (jobber i helsevesene, så er ikke mangel på jobb). Eventuelt går kvelder/helg ellers.

Her tar jeg 49 uker og far 10. 80%. Jeg tar i tillegg 10 uker feri (2015 og 2016 feri) Er da ferdig i starten av mai. Vil ikke starte i bhg før august, så hva vi gjør frem til da er litt usikkert. Men tror far kommer til å ta 1-2 uker pappaperm hver mnd, så jobber jeg det jeg kan de ukene (jobber i helsevesene, så er ikke mangel på jobb). Eventuelt går kvelder/helg ellers.
Det var smart

Har forstått det sånn at dersom man får lønn via arb.giver får mann gjerne full opptjening av feriepenger, men får man av nav blir feriepengene begrenset? Har jeg forstått det rett?
Ferie har man alltid rett på, men feriepengene blir begrenset med utbetaling fra nav ja. Man får bare feriepenger for 12 uker med 100% dekning og 15 uker med 80%. Hvis man får utbetalt foreldrepenger fra arbeidsgiver vet jeg ikke;)

Så vidt jeg har lest og forstått er det helt opp til arbeidsgiver. Selv får jeg fulle feriepenger av arbeidsgiver, kommunal jobb. :)

Back
Topp