Hvordan kler dere baby nå på våren?

Soffi23

Elsker forumet
Nå idag var det 15 grader og sol her, heelt nydelig! Gikk trilletur med bebis som snart er 3mnd. Han hadde ullbody og lå i en fleece-vognpose fra petite cherie. Etter 45 min våknet han i vogna, det gjør han aldri på trilletur, og på den tiden av dagen har han lengste duppen sin på 2-3 timer. Åpnet vogna og da var han ganske varm. Usikker på hvordan jeg skal kle han neste gang vi skal ut å trille i slikt vær. Hvordan kler dere babyen på trilletur nå?

Vi har hatt 18-20 grader her i går og i dag. Så herlig! :glasses9

Vi har hatt vår lille (4 måneder) i vognposen men hatt den helt åpen (dunpose)
Hun har hatt på seg vanlig bomull body, bukse, lue, votter, vanlige sokker og tøfter og så har vi hatt et vanlig teppe over henne.

Syntes det er lettest å ha enkle plagg på henne om våren skal komme for fullt nå, så kan jeg heller bruke teppe for å kunne legge på om det blir kjølig eller ta av om det blir varmt og så kan jeg alltids lukke og åpne vognposen i tillegg :thumleft

Kjente ofte og merket at hun var veldig varm etterhvert så da gikk teppet av. Vi bor nede i en liten bakke så det blir godt varmt i hjørnet, da satt hun på fanget mens vi var utenfor litt uten lue siden hun var litt svett i både luggen og nakken :D

Last edited:
Nå er mi 6 mnd men Hun har hele tiden vært ganske varm av seg, så hun hadde aldeles smeltet om jeg hadde puttet henne i ullkler og i tillegg i en vinterpose nå. Men her jeg bor har det og startet å bli ganske varnt ute og jeg kan fint trille tur bare i en collagegenser.

Vi har nå byttet til sval vårpose fra reflex og bruker en bommul boddy og kanskje en tynn velour jakke feks, så bruker vi bommullslue:-)

Babyen vår har en tynn bomulls eller ull/silke Body, tynn bukse og ullsokker lg logger i lammepose. Ingen teppe men lue på.
Er det 0 dller nedover da kan Han ha teppe

Når vi er på tur med vogna sitter hun i en dunpose. Oppi der sitter hun med vanlig body, strømpebukse, ullsokker og en tynn genser. Hun har på seg en hals (typ smekke, bare av ull) og lillelam lue. Jeg kjenner ofte på henne og hun har alltid fin temperatur. Ikke for varm, og ikke kald.

Når vi går i bæresele kler jeg som regel på henne alt for mye, så den må jeg nok jobbe litt med :hilarious:

Vi har på vanlig klær. En ullflis dress også oppi vogna med dyne. Har med ekstra tepper hvis ho blir kald. Da er det ca 10 grader ute. Er det mer blir det bare en strikka jakke og oppi vogna med dyne. Har alltid med ullpledd tilfelle ho blir kald. Syns det er lettere å regulere temperaturen hennes med tepper og dyne enn med pose :)

Bomullbody, tynn ullbukse, sokker (tynn ull eller bomull), tynn lue i ull og strikket jakke over. Har posen åpen.

Lue, votter, ullsokker, ullbody, ullstrømpebukse, tynn ulldress og voksipose med dun som jeg lukker om hun ligger i skyggen og har åpen om vi triller i sola. (11 uker gammel). Kjenner ofte ned i nakken for å sjekke tempen, vanskelig å kle når sola varmer men lufta er kald :confused013Har også tempmåler på babycallen så følger litt med på den.

Det samme som jeg kler meg selv i + tynn lue og noe i halsen. Sitter i dunpose.

Hadde de i lammeskinn, så ble aldri for varmt/klamt nedi vogna.
Hadde på 2 lag med ull og lue. Aldri svette eller for varme.

I går var det veldig varmt, da lå han kun i bomullsklær og tynt ullteppe over. Fjernet også skinnet som han har ligget på fram til nå, for han var litt klam i nakken.
I dag er det litt mer overskyet og vind. I dag har vi samme antrekk som i går, men en tynn bomullslue og smekke i bomull, dyne over
Edit: 6 mnd gammel

Back
Topp