Hvordan kjennes rier ut?

Jeg har aldri hatt menssmerter, så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal se etter her haha :p (klager ikke over det altså, vet mange sliter med det)
 
Støtter denne :) gikk med rier i mange timer før jeg skjønte det faktisk var rier. Tenkte det bare var atter en gravid-plage. Men når det nærmet seg 6-7 cm var jeg ikke i tvil da. Da gjorde det veldig vondt.
At man ikke skjønner at de første riene er rier er forståelig... Men når man nærmer seg en god åpning så vil jeg tørre å påstå at de færreste er i tvil.
 
For meg kjentes det ut som sterke kynnere. Men kynnere skal vel vare maks 30 sekunder. Riene varte ca 1 minutt :)
 
At man ikke skjønner at de første riene er rier er forståelig... Men når man nærmer seg en god åpning så vil jeg tørre å påstå at de færreste er i tvil.
Hvor lenge kan man gå med de oppstartsriene? Er det sånn at man kan gå med de et døgn før det tar seg opp, eller hvordan fungerer dette? :confused: :D :rolleyes:
 
Hvor lenge kan man gå med de oppstartsriene? Er det sånn at man kan gå med de et døgn før det tar seg opp, eller hvordan fungerer dette? :confused: :D :rolleyes:
He he! Altså... Skulle ønske jeg kunne gi deg et konkret svar på det. Men det er som sagt veldig individuelt! Ene venninna mi kjente noe murringer to timer før hun fødte for eks... Så hun gikk ikke så lenge med de murringene akkurat.

Personlig hadde jeg uregelmessige puslerier i halvannet døgn, før det tok seg opp... Deretter hadde jeg noen gode rier i seks timer - da var det ingen tvil om at det var rier heller.... Men de var helt greie og overkommelige. Deretter tok det 16 timer før hun ble født :p

Men igjen - individuelt!! :p
 
He he! Altså... Skulle ønske jeg kunne gi deg et konkret svar på det. Men det er som sagt veldig individuelt! Ene venninna mi kjente noe murringer to timer før hun fødte for eks... Så hun gikk ikke så lenge med de murringene akkurat.

Personlig hadde jeg uregelmessige puslerier i halvannet døgn, før det tok seg opp... Deretter hadde jeg noen gode rier i seks timer - da var det ingen tvil om at det var rier heller.... Men de var helt greie og overkommelige. Deretter tok det 16 timer før hun ble født :p

Men igjen - individuelt!! :p
Haha ok. Så konklusjon: Hva rier er og hvordan de opptrer er helt individuelt. Flott, liker sånne åpne svar... :p
 
Haha ok. Så konklusjon: Hva rier er og hvordan de opptrer er helt individuelt. Flott, liker sånne åpne svar... :p
Men rier er en type smerte som bygger seg opp, holder seg litt på topp, og så går smerten ned igjen... Og sånn går det... Det er vel alle ganske enig om... Hvor vondt det gjør og hvor smerten sitter er som sagt individuelt.
 
Men magen blir hard når man har rier eller? Sånn at hvis man har mens-smerter både foran og bak men magen ikke blir hard så er det kanskje bare modning allikevel? Eller hvis man har vondt og magen blir hard så kan det hende det faktisk er starten på rier?
 
Men magen blir hard når man har rier eller? Sånn at hvis man har mens-smerter både foran og bak men magen ikke blir hard så er det kanskje bare modning allikevel? Eller hvis man har vondt og magen blir hard så kan det hende det faktisk er starten på rier?
Den blir iallefall det etterhvert, livmora skal jo være med på å drive babyen ut. Det er jo det den øver på når man har kynnere :) Jeg la ærlig talt ikke merke til om magen var hard uti der, alt var bare vondt og jeg måtte konsentrere meg om å puste [emoji14]
 
Jeg fikk det som mensmurringer og strålinger nedover korsryggen. Mistenkte med en gang at det var rier, og brukte rieteller for å se regelmessighet og varighet på dem.
 
Lurte på om jeg hadde en rie i sted, om man kan si det sånn. Magen var steinhard, det kjentes annerledes ut en en kynner og den hadde en "topp". Men det var bare en... Keg som innbiller meg?? Vil jo veldig gjerne få rier snart.... :D
 
Lurte på om jeg hadde en rie i sted, om man kan si det sånn. Magen var steinhard, det kjentes annerledes ut en en kynner og den hadde en "topp". Men det var bare en... Keg som innbiller meg?? Vil jo veldig gjerne få rier snart.... :D
Tiden vil jo vise da :) om det kommer flere sånne :)
 
Lurte på om jeg hadde en rie i sted, om man kan si det sånn. Magen var steinhard, det kjentes annerledes ut en en kynner og den hadde en "topp". Men det var bare en... Keg som innbiller meg?? Vil jo veldig gjerne få rier snart.... :D
Det kan jo være litt tid mellom de i starten? Blir spennende å se :)
 
Det kom en gang til i sted, men ikke like vondt.
Men magen er sinnsykt stinn/hard... Ganske vondt egentlig. Føler at hele magen skal spjære... :wideyed:
Hvordan går det nå?
 
Absolutt ingenting :(
Ikke kjent noe i natt og ikke noe på morgenen... Såååå skuffet :(
Hadde noen tak i ryggen i natt og var sikker på at det var på gang. Men nei. Så dro på kontroll til jm som sa at sånn kan det være i flere dager!!! :O
 
Back
Topp