Hvordan kjennes rier ut?

Tja, altså jeg tenker at om du lurer på om det kanskje er rier, så er det kanskje det [emoji14]

Det er jo så forskjellig. Men det bygger seg gjerne opp, fra litt murring til veldig vondt- en slags topp, også går det ned til murring før det blir borte. Magen blir hard også. Hos meg satt smerten også i korsryggen, men det er ikke alle som har det der.

Hvordan kjennes det ut det du har?

Det kommer sånne vonde tak som kommer og går i magen og rygg/hoftene bak. Også kan de være forskjellig på hvor lenge de varer og hvor ofte. Smerter du aldri har hatt før. Trur du at du har rier? :)

Her var det akkurat som menssmerter. Helt likt. Skjønte ikke det var rier jeg, trodde de skulle føles annerledes. Kjente smerter kun i magen.

Jeg tror ikke jeg har det. Tror jeg :p Bare skikkelig stram rundt magen - mest sannsynlig kynnere og tull fra akrobaten. :)

Det kan nok kjennes litt forskjellig, men det begynner som regel med at det er litt ubehagelig, før det gradvis blir vondt ;) Man skjønner det som regel når ting er i gang ;)

Sist gang føltes det ut som smertene satt som et belte nederst i magen/korsryggen. Bygger seg opp fra svak til sterk, så til svak igjen.

Øker de i styrke så er d rier ... :) Og kommer regelmessig... Merker fort om d blir vondere og vondere:)

Er en smerte som bygger seg opp, holder seg litt, før det flater ut igjen.

Hvor smerten sitter er individuelt.

Hos meg kjentes det først ut som vanlige menssmerter som satt nederst i magen. Etterhvert tok de seg ordentlig opp og jeg var ikke i tvil. Satt hele tiden i magen/nederst i magen hos meg hvertfall! Ingenting i ryggen :)

Hos meg kjentes det først ut som vanlige menssmerter som satt nederst i magen. Etterhvert tok de seg ordentlig opp og jeg var ikke i tvil. Satt hele tiden i magen/nederst i magen hos meg hvertfall! Ingenting i ryggen :)
Hos mig var det som menssmärtor x 10. Kom sakta och gick sakta .
Hos meg kjentes det ikke ut som menssmerter i det hele tatt :P og jeg har vært mye plaget av det... Fascinerende hvor forskjellig man opplever det! :)

Jeg kan avkrefte at du skjønne det er rier. Det tok en lang stund før jeg skjønte det. Men det har vel noe med smertene jeg hadde tidligere i svangerskapet og at jeg var vant til de... du er individuell ;) men greia er vel at de har en topp!

Lurte også på det med nr1, men fant ganske fort ut hva som var rier da de begynte :nailbiting:

Jeg kan avkrefte at du skjønne det er rier. Det tok en lang stund før jeg skjønte det. Men det har vel noe med smertene jeg hadde tidligere i svangerskapet og at jeg var vant til de... du er individuell ;) men greia er vel at de har en topp!

Støtter denne :) gikk med rier i mange timer før jeg skjønte det faktisk var rier. Tenkte det bare var atter en gravid-plage. Men når det nærmet seg 6-7 cm var jeg ikke i tvil da. Da gjorde det veldig vondt.

Riene med førstemann satt kun i korsryggen typ som menssmereter. Hadde ikke trodd det var rier hvis de ikke hadde bygd seg opp og ned igjen som en ri skal.

Må ikke riene sitte i ryggen også? Har hatt sinnsyke "kynner" men trodde ikke der var rier for de satt ikke i ryggen også :confused:

Må ikke riene sitte i ryggen også? Har hatt sinnsyke "kynner" men trodde ikke der var rier for de satt ikke i ryggen også :confused:
Jeg kjente aldri riene i ryggen med storebror. Hadde menssmerter kun nederst i magen, bare mye sterkere så klart :p Så det kan være rier selv om man ikke kjenner det i ryggen.

Back
Topp