Hvordan kjenne leie?

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Min satt jo i sete for et par uker siden, og skal på ny ul i neste uke. Men er veldig nysgjerrig på hvordan han ligger nå. Er jo andremann, så burde jo sikkert vite dette. :p

Synes det er vanskelig å vite om det er slag eller spark jeg kjenner, og føler jeg kjenner dem på nye plasser hver dag. Akkurat nå kjenner feks bevegelse midt på og ganske langt ut til høyre. :rolleyes: men i forgårs kjente jeg hikking under navlen.

Har enda ikke fått noen skikkelige spark i ribbeina (det fikk jeg med første), er mer tungpusta enn noensinne og halsbrannen er i sitt ess.
Dere som vet leie, hvor kjenner dere spark og slag?

Her kjenner jeg rompa godt når hu stikker den ut i øverste del av magen. Spark/dytt på sidene. Slag kan jeg kjenne helt nede og ytterst ved lysken :). Hikking kjenner jeg godt nede i hønemor :P

Jeg kjenner det overalt. Både oppe og nede og høyre og venstre.
Og ul har vist både hode- og seteleie, så jeg aner ikke hvilken vei h*n ligger ;)

Jeg kjenner hikking både nede i høna og oppe ved ribbeina. Så kjenner jeg en stor klump oppe ved ribbeina, noe som jeg antar er rompa eller ryggen.
Spark/slag kjenner jeg over alt.
Både jeg og jordmora trodde han lå i tverrleie her for litt siden, men ultralyden viste at han lå med hodet i bekkenet, så det er visst ikke like lett alltid å kjenne leie, selv for de som har jobba med det daglig i 20 år.

Kan være jeg bare må smøre meg med tålmodighet altså. :rolleyes:

Kjenner spark under ribbeina på høyre side og helt ut på siden nesten bak på ryggen. Og hikking nederst på venstre side. I går kjente jeg hikking i rumpa mi.. Kilte litt haha!
Kjenner også at hun dytter hode ned i bekkenet når hun sparker fra.

Hikking kjenner jeg langt ned, og hun ligger ned og festa :-) Også kjenner jeg mye midt på og på hver side. Tror derfor din har snudd seg ned :-)

Min satt jo i sete for et par uker siden, og skal på ny ul i neste uke. Men er veldig nysgjerrig på hvordan han ligger nå. Er jo andremann, så burde jo sikkert vite dette. :p

Synes det er vanskelig å vite om det er slag eller spark jeg kjenner, og føler jeg kjenner dem på nye plasser hver dag. Akkurat nå kjenner feks bevegelse midt på og ganske langt ut til høyre. :rolleyes: men i forgårs kjente jeg hikking under navlen.

Har enda ikke fått noen skikkelige spark i ribbeina (det fikk jeg med første), er mer tungpusta enn noensinne og halsbrannen er i sitt ess.
Dere som vet leie, hvor kjenner dere spark og slag?
Jeg kjente bevegelser mest langt ut på høyre side og ca midt på. Hikking nede til venstre. Fikk vite gutten lå med hodet ned, rygg opp på venstre side rumpa midt på og beina ut til høyre. Hikking kjenner man visst best over ryggen sa jordmor. Så utifra hva du kjenner virker det jo ganske likt som hos meg! Nå har lillegutt tydeligvis mindre plass og tror han har festet seg, for det er merkbart andre bevegelser. Tror han sparker mest innover, så kjenner bare dytting og buling utenpå ;) Men fortsatt på de samme stedene da. Satser på mini hos deg ligger rett :)

Sniker fra januar :)

Frøkna her lå i sete med ryggen langs min høyreside og bena langs min venstre side. Jeg kjente mye bevegelse langs høyreside når hun beveget seg samt små bevegelser i ribbeina på venstre siden. Hikking kjente jeg nede ved hoften på høyreside der hun hadde sin rygg.

Jeg kan kjenne hodet i bekkenet fra utsiden :)

Her har h*n ligget med hodet ned siden uke 28. Kjente det på fingrene, sånn vinking lengst nede. Er slik enda. Og nå stikker rompa tydelig ut rett under ribbeina og føttene sparker så man tydelig både ser og kjenner formen av de. Og de siste dagene har h*n funnet ut at det går an å trykke ribbeina mine utover det h*n klarer. Kjenner også ryggen når jeg trykker på magen og stryker.

Min ligger i rent seteleie og jeg kjenner hikke rett over symfysen. Hodet stikker ut rett under ribbeina på høyre side og jeg kjenner mye bevegelse der rompa angivelig ligger ???
Skal på leie- og vektkontroll i morgen, så får se da..

Min ligger i rent seteleie og jeg kjenner hikke rett over symfysen. Hodet stikker ut rett under ribbeina på høyre side og jeg kjenner mye bevegelse der rompa angivelig ligger ???
Skal på leie- og vektkontroll i morgen, så får se da..
Lykke til! Gjerne oppdater meg!
Nå kjenner jeg ryggen liksom stikker ut rett til høyre for navlen, og spark/slag over symfysen. ???

Jeg hadde jo mini på tvers og jeg kjente det best når jeg lå helt flat på ryggen. Da kunne jeg faktisk skyve litt på hodet og merket at rompa var nede på skrå. Fikk flyttet hele bebisen.
Nå som h*n er med hodet ned kjenner jeg også mest når jeg ligger, men også når jeg sitter. Hodet er veldig hardt, så du merker forskjell om det er rompa eller hodet.

Lykke til! Gjerne oppdater meg!
Nå kjenner jeg ryggen liksom stikker ut rett til høyre for navlen, og spark/slag over symfysen. ???
Takk! Will do :)
Jeg kjenner så mye ved symfysen at det er merkelig at han ligger i seteleie, når han i tillegg ligger med bena rett opp ???

Takk! Will do :)
Jeg kjenner så mye ved symfysen at det er merkelig at han ligger i seteleie, når han i tillegg ligger med bena rett opp ???
Ja, det er virkelig forvirrende! Hadde vært så deilig om han bare snudde seg til neste ul. :p

Ja, det er virkelig forvirrende! Hadde vært så deilig om han bare snudde seg til neste ul. :p
Krysser fingrene :) De er noen skikkelige luringer, de små :)

Ikke sant..
Jeg har forberedt meg på setefdsel jeg nå, og så tar jeg det som en superseier om han snur seg :D

Ikke sant..
Jeg har forberedt meg på setefdsel jeg nå, og så tar jeg det som en superseier om han snur seg :D
Ja, setefødsel tror jeg faktisk er helt ok i mange tilfeller. Kommer lett til å velge det kontra ks iallefall!

Back
Topp