Hvordan kjenne leie?

Ja, setefødsel tror jeg faktisk er helt ok i mange tilfeller. Kommer lett til å velge det kontra ks iallefall!
Ja jeg og. Alle jeg har snakket med som har født både i sete- og hodeleie sier at de hadde valgt sete igjen. God oppfølging og masse trygghet hele veien :)
 
Her ligger knertis med hode ned, og også ganske langt nede (jordmor sa at han var semi-festet for to uker siden). Jeg kjenner for det meste rompa "stikke" opp under ribbeina på ene siden, og ant. hæler/føtter under ribbeina på den andre siden. Jeg kjenner krafsing med hendene langt under navelen, og hikking kjenner jeg også langt der nede.
 
Masse spark ved navelen og ut til begge siden, hikking kjenner jeg i rompa. Hun ligger i hodeleie og legen trodde ikke hun kom til å snu seg, men er ikke festet.
 
Jeg vet at han ligger med hodet ned, men syns jeg kjenner bevegelser over hele magen, han snur seg stadig rundt og rundt og noen ganger tror jeg at jeg kjenner hvor ryggen er og ikke, men er ikke like lett å vite hele tiden syns jeg:p
 
Jeg vet også at hun ligger med hodet ned. Kjenner oftest sparking under ribbeina på høyre side. Kjenner også slag mot blæra(!) men de bevegelsene føres litt spissere på en måte, så lett å tenke at det er albuer eller hender. Men hun har ikke festet seg så inninellom åler hun seg rundt sidelens, da er det veldig lett å kjenne ryggen og rompa..

Men hadde jeg ikke visst hun lå med hodet ned, hadde jeg nok ikke vært sikker på leiet...
 
Når har du ul? Veldig spennende! ❤️
 
Når har du ul? Veldig spennende! ❤️
Tirsdag! De var ikke bekymra sist iallefall, siden jeg er flergangs. Er ikke bekymra selv heller egentlig, for om det mot formodning skulle bli sete, så går nok det veldig bra. Men spent er jeg, og greit å forberede seg mentalt! :D
 
Tirsdag! De var ikke bekymra sist iallefall, siden jeg er flergangs. Er ikke bekymra selv heller egentlig, for om det mot formodning skulle bli sete, så går nok det veldig bra. Men spent er jeg, og greit å forberede seg mentalt! :D
Fint at de sjekker altså! :) Sikker på at han har snudd seg jeg, men skjønner godt du er spent!:)
 
Fint at de sjekker altså! :) Sikker på at han har snudd seg jeg, men skjønner godt du er spent!:)
Noe gjør han iallefall, for bevegelsene er på nye plasser hver dag. :p
Så han har nok ikke helt slått seg til ro enda. :p
 
Tirsdag! De var ikke bekymra sist iallefall, siden jeg er flergangs. Er ikke bekymra selv heller egentlig, for om det mot formodning skulle bli sete, så går nok det veldig bra. Men spent er jeg, og greit å forberede seg mentalt! :D
Da er jeg ferdig. Han ligger med rompa ned og hodet og føtter parallelt som en brekt pinne :D
Tok CT idag som jeg får svar på på fredag.
Hun sa at det er god tid til å ta et rolig ks med far i rommet hvis fødselsforløpet stagnerer, og at det bare er ved dårlig fosterlyd ol. at ting må skje fort (som ved normal fødsel, ingen større risk ved setefødsel).
Jeg sitter igjen med en veldig god følelse på hele pakka, og gleder meg fortsatt til fødsel (naive meg :rolleyes: ).

Lykke til på tirsdag :D
 
Da er jeg ferdig. Han ligger med rompa ned og hodet og føtter parallelt som en brekt pinne :D
Tok CT idag som jeg får svar på på fredag.
Hun sa at det er god tid til å ta et rolig ks med far i rommet hvis fødselsforløpet stagnerer, og at det bare er ved dårlig fosterlyd ol. at ting må skje fort (som ved normal fødsel, ingen større risk ved setefødsel).
Jeg sitter igjen med en veldig god følelse på hele pakka, og gleder meg fortsatt til fødsel (naive meg :rolleyes: ).

Lykke til på tirsdag :D
Takk for oppdatering! Har han festa seg?
Høres jo veldig bra ut det da... For min del har den største ulempen ved vaginal fødsel vært faren for haste ks. Men hvis det ikke haster så fælt, så er jo saken veldig grei! :D
 
Takk for oppdatering! Har han festa seg?
Høres jo veldig bra ut det da... For min del har den største ulempen ved vaginal fødsel vært faren for haste ks. Men hvis det ikke haster så fælt, så er jo saken veldig grei! :D
Nei, ikke festa tror jeg.. Hun sa at det fortsatt er mulighet for at han snur seg, men den er ikke så god lenger :)
Haste-ks har vært min store bekymring også, men hun sa at det bare blir kalt det uansett vvis det ikke er planlagt.
Så for meg var dette en herlig beskjed :D
 
Nei, ikke festa tror jeg.. Hun sa at det fortsatt er mulighet for at han snur seg, men den er ikke så god lenger :)
Haste-ks har vært min store bekymring også, men hun sa at det bare blir kalt det uansett vvis det ikke er planlagt.
Så for meg var dette en herlig beskjed :D
Ok, så ks er liksom semiplanlagt på et vis da, ved setefødsel?
Skjønner godt du er letta nå! Plankekjøring! :D
 
Ok, så ks er liksom semiplanlagt på et vis da, ved setefødsel?
Skjønner godt du er letta nå! Plankekjøring! :D
Ja, de er hvertfall forberedt på at det kan skje.. Så fant de ut at det måtte snittes, har man god tid til prepping og slikt med mindre det er noe drastisk som skjer med mini.

Vi får lage oss en egen eksklusive klubb: Man er ikke tøff før man har født dobbelunge :D
 
Ja, de er hvertfall forberedt på at det kan skje.. Så fant de ut at det måtte snittes, har man god tid til prepping og slikt med mindre det er noe drastisk som skjer med mini.

Vi får lage oss en egen eksklusive klubb: Man er ikke tøff før man har født dobbelunge :D
Haha, høres veldig bra ut! :D
Merker jeg er spent på timen min til tirsdag! :D
 
Back
Topp