Her har vi ikke noe valg ang det å ta ulønnet perm. Med termin i mars har vi ikke krav på barnehageplass før august 2024, og fordi barnefar jobber i en familiebedrift med kun sin far, kan han ikke ta ut noe permisjon uten at bedriften går konkurs.. Så jeg skal da altså ta ulønnet permisjon fra oktober 2023 til august 2024 og kommer til å tape ganske mye økonomisk. I tillegg til at vi har to barn som går i barnehage allerede, og det eneste jeg har spart opp av midler skal i teorien gå mot å ta lappen..
MEN så hadde jeg i utgangspunktet kun en liten deltidsstilling og vi har i hovedak lent oss på samboerns inntekt de siste par årene, vi har et lavt boliglån (betaler 6500kr mnd), vi har solcellepanel og har ikke tapt like mye som andre ang strømprisene det siste året, jeg har ingen annen gjeld utenom boliglånet og vi har også bilen på firmaet til samboern. Så det var et valg vi tok da vi fikk positiv test i sommer, at vi kommer til å gå mot et økonomisk tøft år fra høsten.
MEN så hadde jeg i utgangspunktet kun en liten deltidsstilling og vi har i hovedak lent oss på samboerns inntekt de siste par årene, vi har et lavt boliglån (betaler 6500kr mnd), vi har solcellepanel og har ikke tapt like mye som andre ang strømprisene det siste året, jeg har ingen annen gjeld utenom boliglånet og vi har også bilen på firmaet til samboern. Så det var et valg vi tok da vi fikk positiv test i sommer, at vi kommer til å gå mot et økonomisk tøft år fra høsten.
Mulig min gamle arbeidsgiver ikke visste om dette. Jeg tror jeg var første på 30 år som fødte i den bedriften 

Men litt trasig å gå i permisjon, så skal far ta sin permisjon mens man er på jobb også skal man plutselig i ulønnet igjen. Uforutsigbart for arbeidsgiver også.. Så da blir det jo fort sånn at det er mer praktisk for mor å gå ut i ulønnet rett etter egen lønnet permisjon.