Hvordan har du det?

Har ikke sovet mer enn 3 timer sammenhengenden siden hun ble født. Kolikk de tre første månedene og nå en baby som fortsatt gråter mye og nekter å ligge alene noe sted. Lever i en boble av slitenhet. Eldste var en dans på roser i motsetning, sov hele natten og koste seg med å ligge alene å leke etc.
 
Her var det mye både godt og litt vondt å lese. Det er kjipt at så mange av oss er så slitne, men jeg tviholder på at det går over. Sakte, men sikkert blir det etablert rutiner som varer lenger enn tre dager. Jeg husker ikke akkurat når tåka lettet med storesøster, men den gjorde jo det.

Jeg ser nå (nervøst) fram mot to uker som "alenemor" mens mannen er på tur, og jeg må innrømme at jeg hulkegråt på dolokket i går kveld. Han dro i dag. Det skal nok gå kjempefint, det bare rant over for slitne meg. Knakk helt da jeg så at barnehagen til storesøster har planleggingsdag på mandag. Så blir jeg litt sur på meg selv for at jeg er så pysete. Blir litt rar i hodet av så lite søvn... :p

Takk for at dere deler, folkens! Det er godt å se at dette er normalt, selv om det selvsagt går an å ha det helt supert også. Det er mye støtte i å vite at man ikke er alene og at det går over.

Store klemmer til alle junimammaer og ønsker om masse søvn og kos framover! <3
 
Har en sønn på 2år, så å ikke ha sammenhengende søvn har jeg blitt vant til :p har kommet godt inn i rutiner med begge barna, så føler meg ikke veldig sliten, men føler jeg ikke har så mye mer å gå på.
Her er det mer følelsen av dårlig samvittighet for at jeg ikke får møtt eller besøkt venninner eller familie nok. Også den sjalusi-følelsen dere snakker om mot far som har mye mer frihet. Han jobber masse og sier aldri nei til å hjelpe til, så når han er med oss prøver jeg å la han slappe av, selv om jeg skulle ønske han hadde energi og tok initiativet til å gjøre noe her hjemme og.
Men ellers skal jeg ikke klage, har en veldig snill baby, og føler meg tilstede og lykkelig :)
 
Jeg holder på å bli gal! Lillegutt virker så misfornøyd hele tiden. Han skal helst sitte på fanget å bli underholdt hele dagen. Han kan ikke ligge på gulvet å leke, ikke med selskap engang. Han sutrer og klager omtrent hele tiden... er så sliten!! I tillegg har vi en til gutt på 3,5 år som krever oppmerksomhet, og pappaen er på jobb hele tiden.. bahh.... jeg er sliten
 
Jeg holder på å bli gal! Lillegutt virker så misfornøyd hele tiden. Han skal helst sitte på fanget å bli underholdt hele dagen. Han kan ikke ligge på gulvet å leke, ikke med selskap engang. Han sutrer og klager omtrent hele tiden... er så sliten!! I tillegg har vi en til gutt på 3,5 år som krever oppmerksomhet, og pappaen er på jobb hele tiden.. bahh.... jeg er sliten
Sånn er min og. Vi prøver å venne oss til bæresele så jeg kan få gjort litt andre ting, men det er foreløpig bare greit i ca fem minutter. Deterbareenfasedeterbareenfssedeterbareenfase!
 
Sånn er min og. Vi prøver å venne oss til bæresele så jeg kan få gjort litt andre ting, men det er foreløpig bare greit i ca fem minutter. Deterbareenfasedeterbareenfssedeterbareenfase!
Prøver å tenke at det bare er en fase jeg og! Men man blir jo helt utslitt av det uansett :(
I tillegg så tør jeg nesten ikke å dra ut av huset, fordi ammingen stort sett ender opp i en kjempesint baby som jeg må gå å amme liggende i sengen.. så jeg har begynt å gi en flaske innimellom bare for å slippe alt styret rundt amminga.. huff, føler meg som den verste mammaen, tror jeg begynner å bli sånn smått deppa altså... dette er tungt...
 
Prøver å tenke at det bare er en fase jeg og! Men man blir jo helt utslitt av det uansett :(
I tillegg så tør jeg nesten ikke å dra ut av huset, fordi ammingen stort sett ender opp i en kjempesint baby som jeg må gå å amme liggende i sengen.. så jeg har begynt å gi en flaske innimellom bare for å slippe alt styret rundt amminga.. huff, føler meg som den verste mammaen, tror jeg begynner å bli sånn smått deppa altså... dette er tungt...
Har du nevnt det for hs? Jeg måtte også amme liggende en stund fordi han ble så sint ellers, så hun hentet inn en fysioterapeut som holder til på helsestasjonen. Han var visst stiv i ryggen, sa hun. Vi ble anbefalt en kiropraktor i tilfelle det ikke gikk over av seg selv, men det gjorde det heldigvis.
 
Har du nevnt det for hs? Jeg måtte også amme liggende en stund fordi han ble så sint ellers, så hun hentet inn en fysioterapeut som holder til på helsestasjonen. Han var visst stiv i ryggen, sa hun. Vi ble anbefalt en kiropraktor i tilfelle det ikke gikk over av seg selv, men det gjorde det heldigvis.
Vet du, jeg tenkte faktisk den tanken i mårrest! Han blir så sint når han ligger på mage. Og han roer seg kun på den ene puppen.. skal til hs den 25. Skal ta det opp med henne da :)
 
Vet du, jeg tenkte faktisk den tanken i mårrest! Han blir så sint når han ligger på mage. Og han roer seg kun på den ene puppen.. skal til hs den 25. Skal ta det opp med henne da :)
Gjør det, høres helt likt ut! Hvis han er stiv blir det kanskje roligere for dere etter en tur til kiropraktor. :)
 
Ahh.. tusen takk for tipset :)

Jeg har hatt et barn med låsninger.. Bedre å komme seg til kiro jo før jo heller.. Eller manuellterapeut.. De sjekker og får ungen " i vater" igjen.. Og er det ingen ting gjør de heller ingen ting.. Gutten min ble veldig forsinket i utvikling fordi det ble tatt så sent tak i.. Trenger ikke henvisning fra hs for å sjekke hos de ;)
 
Back
Topp