Hvordan har du det?

Uke: 26+5 i dag.
Formen: Fantastisk når jeg holder meg i ro :)
Plager: Litt bekkenplager.
Sykemeldt: Nei, svangerskapspenger.
Noe negativt: Får ikke gå tur.
Noe positivt: Har gjenoppdaget svømming. Lillemann er superaktiv! Koselig ♡
Mat/drikke du liker ekstra godt nå: Samme som tidligere; kokt skinke, grapefrukt og kiwi. Kaviarkicket har passert.

Uke; 26+4
Formen; Fin
Plager; Vondt i beino, trøtt
Sykemeldt; Nei
Noe negativt; Dårlig nattesøvn
Noe positivt; Syns da e kjempestas å vèr gravid, kjekk tid i vente og masse liv i magen
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Julabrus, vaffler og anna kaffimat....

Uke; 27 + 3
Formen; er bra så lenge jeg lytter til kroppen :)
Plager; mye nedpress og kynnere, noe halsbrann
Sykemeldt; 50% redusert med svangerskapspenger og ikke sykemelding (samme betydning, bare at jeg ikke bruker noe av "potten" fra sykemeldings rettighetene mine)

Noe negativt; +16 kg ;) Er fryktelig sliten og det gir mye dårlig samvittighet. Vil helst leke og danse rundt med Vesla mi på 2 år hele tiden. (heldigvis er hun glad i å synge og lese bøker - det redder meg :) )

Noe positivt; mye liv i magen, spennende tider i vente, gleder oss til å hilse på baby, har en fantastisk datter og familie og det er snart JUL :)

Mat/drikke du liker ekstra godt nå; alt med sukker smaker godt ;) frukt og Mozell light brus (drikker ALDRI brus ellers!)

Uke; 27 + 3
Formen; er bra så lenge jeg lytter til kroppen :)
Plager; mye nedpress og kynnere, noe halsbrann
Sykemeldt; 50% redusert med svangerskapspenger og ikke sykemelding (samme betydning, bare at jeg ikke bruker noe av "potten" fra sykemeldings rettighetene mine)

Noe negativt; +16 kg ;) Er fryktelig sliten og det gir mye dårlig samvittighet. Vil helst leke og danse rundt med Vesla mi på 2 år hele tiden. (heldigvis er hun glad i å synge og lese bøker - det redder meg :) )

Noe positivt; mye liv i magen, spennende tider i vente, gleder oss til å hilse på baby, har en fantastisk datter og familie og det er snart JUL :)

Mat/drikke du liker ekstra godt nå; alt med sukker smaker godt ;) frukt og Mozell light brus (drikker ALDRI brus ellers!)
Veit du kor seint ein kan søkje om svangerskapspenger i staden for sykemelding? Eg er 29 veker no og 100% sjukemeldt.

Uke; 27+0
Formen; Bra når jeg tar det med ro :)
Plager; Lite jern og lavt blodtrykk, fungerer dårlig med jobb i bhg på småbarnsavdeling.
Sykemeldt; ja
Noe negativt; egentlig ikke
Noe positivt; lillebror er aktiv og har det bra, alle gleder seg masse :) Ikke fått trent som planlagt, men har ikke gitt opp.
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; klementiner, vann, kaffe latte på kafe :P, kakao med påfyll av krem :P

Uke; 27+4.
Formen; Litt opp og ned, men akkurat idag er formen veldig bra :)
Plager; Har litt vondt i bekkenet og har endel halsbrann.
Sykemeldt; Jobber 50% i bhg.
Noe negativt; Mye sliten og trøtt.
Noe positivt; Vi har kjøpt oss hus som vi overtar i desember, det er snart jul og babyen kommer i februar, så vi har ekstra mye å glede oss til framover nå :)
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Isbiter, appelsiner og mandariner :P

Veit du kor seint ein kan søkje om svangerskapspenger i staden for sykemelding? Eg er 29 veker no og 100% sjukemeldt.

Det er jeg ikke sikker på, men vil da ikke tro uke 29 er for sent! Jeg har ærlig talt hatt veldig lite med dette å gjøre. Jordmor fylte ut sitt skjema og sendte det til meg. Jeg fikk sjefen til å signere, samt sende inn oversikten over lønn til NAV. Ordningen trer i kraft fra den datoen JM skriver, da det ofte tar NAV litt tid å behandle søknaden. Ta det opp med din JM og lykke til ☺️

Svangerskapspenger kan man søke om for 12×2 uker. Så man kan søke om dette fra uke 16. Arbeidsgiver søkte om dette for meg i uke 20 tror jeg. Og det blir søkt på nytt når den går ut sån at jeg slipper å sykemeldes. Jobber nå 50% fordi de ikke kan tilrettelegge for meg på kveld og helg. Om dere har bedriftshelsetjeneste så vet de sikkert mer om dette enn det jeg har kjennskap til. Jeg var ikke sykemeldt da jeg begynte på Svangerskapspenger.

Uke; 27
Formen; Lite energi og trøtt hele tiden
Plager; Svangerskapsdiabetes, bekkenløsning, stoffskiftesykdom
Sykemeldt; Fullt sykemeldt fra 8 sep
Noe negativt; Veldig hormonell, reagerer på alt og ingenting..
Noe positivt; Slapper mer av nå når jeg har komt så langt og er kjekt å ha en blid 2,5 åring i huset
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Kan ikke tenke så mye på det pga diabetesen. Må bare spise "riktig"

Uke; 24+ 6
Formen; fin
Plager; forkjølelse akkurat ferdig med en uvi
Sykemeldt; nei
Noe negativt; magen lite synlig
Noe positivt; en uke til ferie
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; innom mellom lyst på søtt hvis eg er trøtt og sliten

Back
Topp