Hvordan hadde dere

Jeg hadde blitt ganske irritert.

Syntes det er et ganske alvorlig overtramp av andres privatliv, familie eller ikke.

Hadde ikke hatt noe i mot om andre åpnet posten min så lenge det var avtalt på forhånd.

Jeg hadde blitt sur. Jeg og min søster er da gode venner også. Men posten er privat. Jeg åpner ikke mannens en gang. Kun når han spør. Jeg får diverse brev jeg ikke har interesse av å dele med familien så. Jeg hadde nok blitt sur ja.

Reagert hvis din søster/bror hadde åpnet og lest all posten din mens du var på ferie i 2 uker?
Hadde lurt på hvilket hjem han hadde vokst oppi, som ikke har lært han folkeskikk!

Altså.. De søsknene jeg har, ville sagt i fra om sånt på forhånd.. (i alle fall av dem som jeg kunne bedt ta inn posten min..).
Men om det var et familiemedlem jeg ikke hadde noe godt forhold til, og som åpnet brevene mine KUN fordi h*n ville og mente det var h*ns rett? Nei, den personen hadde jeg ikke pratet med igjen på evigheter.. Vanskelig å sette meg inn i en så fjern situasjon, så vet ikke nøyaktig HVA jeg ville gjort.. Men det er absolutt ikke akseptabelt!

Hadde ikke likt det. Men om de hadde fått beskjed om å gjøre det pga at jeg ventet noe viktig, så er det noe annet..
I posten kan det komme mye rart... Alt fra regninger til brev til papirer fra lege/gyn... Ikke alt jeg vil dele med andre :p

Dersom avtalen er at de skal ta inn posten, så skal de da ikke åpne den? Hadde blitt fly forbanna om jeg kom hjem fra ferie og min søster/bror/mamma/pappa hadde åpnet å lest posten min. Men dersom avtalen er at de skal ta inn og åpne posten, så blir det jo noe annet. Om det er slik at det kommer noe i posten som kan være hastebrev som MÅ åpnes før jeg kommer hjem, så kan de ringe å spørre om det er greit.

Med tillatelse hadde det vært helt greit, men ikke uten !

Hadde ikke vært greit med mindre han hadde ringt og spurt først eller vi hadde avtalt at han skulle åpne den på forhånd.

Hadde blitt litt misfornøyd fordi jeg føler det er feil/snokete, uavhengig av om det bare var regninger eller kjærlighetsbrev fra en eks. Min post, mitt privatliv :) men hadde hun spurt hadde hun så klart fått lov, da jeg ikke holder noe hemmelig for henne :)

Hadde ikke syntes det var greit uansett hvilken type post det var! Hadde søsteren min tatt inn noe hun hadde tenkt var en viktig regning eller et blad hun ville sniklese litt, så hadde jeg forventet at hun ringte å spurte om det var greit at hun åpnet det først. Selv når det kommer fellsregninger i mannens navn, så spør jeg først om det er greit at jeg åpner for å legge inn på regningskonto..

Jeg hadde blitt ganske irritert!

Back
Topp