Hvordan hadde dere

Kommer an på hvilken post. Men i utgangspunktet ikke greit, ikke uten avtale eller at det er gitt beskjed!

Grunnen til e spør er fordi søstra mi har åpnet all post jeg har fått de to ukene jeg var borte uten min tillatelse, jeg har ikke peiling på hva slags brev jeg har fått en gang... Vi har fra før et ampert forhold der ho tror ho er mye bedre enn meg.. Kjente e ble så frustrert og sinna... Og det værste er at ho syntes det var helt riktig av ho og at ho hadde rett til å gjøre det uten min tillatelse... Like før e anmelder det til politiet...
Hvis dere har et ampert forhold fra før, hvordan lot du henne ta inn posten for deg? Går da an å bestille oppbevaring av post hos posten så er jo problemet løst. Hva skal en politianmeldelse hjelpe på noe som helst? Bare for å ta igjen? Litt barnslig syns jeg.

Jeg hadde ikke reagert noe særlig på det fordi jeg stort sett får lite post og fordi jeg gjerne vil vite om jeg har fått en regning som forfaller innen jeg er hjemme igjen for eks...

Mamma og pappa åpner enkelte ting og leser for meg i telefonen/ sender melding om det er noe de tror vi må vite før vi kommer hjem, evt om betalingsfrist går ut før vi kommer, for da betaler de regningen så vi slipper purring :) men vi har en avtale på det da, og det er laaangt fra all post de åpner.
Hadde blitt litt sur om alt var åpnet og jeg ikke hadde gitt beskjed om det på forhånd..

Hadde ikke vært greit i det hele tatt. Hadde blitt veldig skuffet over dem, og ansett det som brudd på tilitten. Åpner ikke mannen min sin post en gang uten å ha snakket med han først og omvendt..

Det er faktisk ikke lov å åpne andres post. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det kan politianmeldes.

Strl. § 145 Den som uberettiget bryter brev eller annet lukket skrift eller på liknende måte skaffer seg adgang til innholdet, eller baner seg adgang til en annens låste gjemmer, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder eller begge deler.

Så lenge det ikke hadde vært noen avtale om at det kom noe viktig som måtte åpnes, hadde jeg nok blitt irritert. Kommer nok ann på hva det er, men hadde uansett ansett det som unødvendig. Her åpner jeg kun det jeg veit er regninger i samboer sitt navn. De er liksom våre felles regninger..

Jeg hadde eksplodert! Og noe skikkelig også!
Man vet faktisk aldri hva man kan få i posten og det er ihvertfall for meg en krenkelse hvis andre skulle åpne min post!
Åpner ikke posten til mannen en gang! Det må han gjøre selv!

Jeg åpner ikke engang posten til min samboer.. syns ikke det er greit, hadde aldri fått meg til å åpne posten til andre uten at de ba meg om det..

Hvis dere har et ampert forhold fra før, hvordan lot du henne ta inn posten for deg? Går da an å bestille oppbevaring av post hos posten så er jo problemet løst. Hva skal en politianmeldelse hjelpe på noe som helst? Bare for å ta igjen? Litt barnslig syns jeg.

Jeg hadde ikke reagert noe særlig på det fordi jeg stort sett får lite post og fordi jeg gjerne vil vite om jeg har fått en regning som forfaller innen jeg er hjemme igjen for eks...

Ho har tatt inn post for meg før og ho har aldri gjort dette.. Trodde da virkelig jeg kunne stole på min egen søster... Selv om jeg var inne på tanken med oppbevaring i posten men kom meg aldri så langt.. Og regninger har alltid forfall 2 uker eller mere fra de blir sendt ut

Kommer nok ikke til å anmelde men jeg var så ekstremt sinna og skuffet i går så da har jeg en tildens å si ting akkurat i øyeblikket, selvom jeg synes ho kunne se at ho faktisk ikke har rett til å gjøre det ho gjorde... Jeg har nå ikke noe tillit til ho og det kommer til å ta lang tid før e vil se eller snakke med ho..

Ho har tatt inn post for meg før og ho har aldri gjort dette.. Trodde da virkelig jeg kunne stole på min egen søster... Selv om jeg var inne på tanken med oppbevaring i posten men kom meg aldri så langt.. Og regninger har alltid forfall 2 uker eller mere fra de blir sendt ut
Hadde ikke blitt sint, men stressa og lurt veldig på hvorfor for jeg ser ingen grunn til at noen skal åpne posten min :/
Og når dere har ett stressende forhold fra før lurer jeg hvertfall på hvorfor hu har gjort dette?:o

Hadde ikke blitt sint, men stressa og lurt veldig på hvorfor for jeg ser ingen grunn til at noen skal åpne posten min :/
Og når dere har ett stressende forhold fra før lurer jeg hvertfall på hvorfor hu har gjort dette?:o

Var så forbanna i går at e ikke en gang spurte.. Har ingen peiling på hvorfor ho gjorde det.

Jeg hadde blitt sint om noen hadde lest min post uten at det var avtalt!
Rasende!

What?! Da hadde jeg blitt sjokkert, for d kan jeg ikke se for meg at hun gjør. Men OM noen hadde gjort d, så hadde jeg måttet forklare at d ikke er akseptabelt og også informert om at d er et lovbrudd. I tillegg ville jeg bedt om en forklaring på hvorfor.

I din situasjon hadde jeg sikkert anmeldt.

Hadde min bror gjort det så hadde jeg ikke brydd meg. Han er harmløs :p

Jeg hadde blitt veldig sur, hadde ikke likt det. Jeg åpner ikke andre sin post, om de ikke ber meg om å gjøre det da.

Hadde egentlig ikke brydd meg, er jo broren min liksom :) vi var innlagt på en institusjon i nesten 3 mnd å da åpna mamma all post å sendte bilder av regninger til oss :) men jeg sa hun skulle det da. Så lenge det er foreldre eller søsken gjør det ingenting for min del :)

Back
Topp