Hvordan hadde dere først reagert om dere ventet tvillinger?

tiomamma

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Vi har flere tvillingpar i familien, og forrige gang som nå tenker vi tanken "hva om det er tvillinger?", for det er jo en viss sjans og jeg har i tillegg fått mage så veldig tidlig.

Men hvordan ville dere reagert om dere fikk vite at dere ventet tvillinger?

For vår del tenker jeg vi hadde blitt både sjokkerte og litt skremt i starten, men samtidig hadde det nok vært dobbel glede og mye kjærlighet. Klarer ikke helt å se for meg hvordan det skulle blitt, men en får det vel til med to små også. Spennende og litt skummel tanke :hilarious: Hehe

Jeg hadde begynt å gråte - ikke av glede. Så hadde jeg jo vent meg til tanken til slutt..

Jeg hadde blitt veldig glad! Har alltid ønsket meg tvillinger Samboeren hadde nok blitt vettskremt :p

Hadde blitt glad :-)

Jeg hadde nok ikke hoppet av glede dessverre. Har sett spedbarnstid med tvillinger på nært hold hos ei venninne, og det har ikke akkurat vært bare glede! Dessuten ønsker vi i utgangspunktet bare et barn til. MEN skulle det bli en realitet at vi venter tvillinger, så må vi bare stå i det overleve det første året. Ser for meg at ting blir bedre etter det:joyful:

Hadde være veldig greit å blitt ferdig med det med en gang :hilarious: gubben vil ha 2 så :hilarious:

Jeg går og tenker litt på dette nå. Fikk en ganske så sterk strek 3 dager før ikm. Og har en sånn merkelig følelse av at jeg kjenner graviditeten så godt! Tyngde i livmor, strekk og stikk. Og jeg er bare 5+3. Er også 37 år og sjansen er litt større..

Jeg har i utgangspunktet ikke ønske om tvillinger. I tillegg er denne graviditeten veldig nøye gjennomtenkt fordi vi begge var litt redd for å begynne på nytt med ungdommer i hus. Jeg hadde nok fått lett sjokk og måtte brukt litt tid på å venne meg til tanken. Mannen klarer ikke snakke om det en gang :hilarious:
Håper å få TUL om noen uker, så da får vi se....

Vi hadde blitt veldig glad, vet ikke om vi får mulighet til å bli gravid igjen så hvorfor ikke få 2 istede for 1 når vi først ble gravid ❤️
Nå vet vi jo at det bare er en der inne da, ble nesten litt skuffet selv om vi bare satte inn ett egg :hilarious:

Vi hadde fått sjokk! Samboer hadde nok fått totalt panikken. Da hadde vi fått fire(!!) barnehagebarn som skal leveres og hentes. (Har ettåring og treåring fra før) Og ikke minst fått fire små som skal følges opp hver for seg og ikke som en flokk.

Men det hadde jo gått. Og når det hadde summet seg litt så hadde vi gledet oss. Blir kaos uansett med en baby nå, så unntakstilstand blir det uansett. Måtte fått fortgang på noe oppussing, bilkjøp ol. da, men men.

Vi vet at det kun er én denne gangen også. Så trenger heldigvis ikke ta stilling til det. Tror kanskje vi er ferdig med unger etter denne. Min samboer mener iallefall det. Hehe.

Jeg hadde fått panikk, fordi jeg ikke vet hvordan det er å ha små barn - og har kun observert det hos andre. Ei jeg kjenner med tvillinger måtte nesten innlegges fordi det bare ikke gikk mer - ytterligere ville jeg blitt panisk fordi jeg er 8mnd pr år alene :p Altså... a big no thank you :p

Jeg hadde nok ikke hoppet av glede, tvillinger er veldig mye jobb og har 4 fra før som skal følges opp her hjemme, noen av mine krever litt ekstra oppfølging pga spesielle behov. Men selvfølgelig man venner seg til det meste og vi hadde jo selvfølgelig blitt gla etterhvert uansett.

Jeg hadde fått helt panikk, for dette var jo egentlig ikke planlagt og vi har to fra før:angelic: Mannen hadde gått helt i svart tror jeg, han har hatt nok med å venne seg til denne ene:hilarious: Mem det hadde nok gått bra med to også, når det bare hadde fått synke inn. Dog har jeg aldri ønsket meg tvillinger :)

Da hadde vi hatt 3 stykker under 2 år + en til i barnehagealder, så det hadde nok vært veldig tøft. Tror vi måtte tatt imot en del hjelp iallfall, og effektivisert oss på mange områder. Men altså, er det to så går det nok. :)

Jeg hadde blitt glad! Dobbel glede. Men så hadde nok bekymringene kommet etter hvert. Er nok dobbelt så slitsom også. Både å gå gravid og småbarnstida..

Godt det er flere som skriver de hadde fått litt panikk, visste ikke om det var lov til å si :hilarious: Har igrunn aldri hatt et ønske om flerlinger, men har hele tiden visst det er en genetisk sjans for oss, så blir litt nervøs og spent for at det kan være det. Håper likevel det bare er en, hvis det er lov å si :hilarious:

Tvillingmamma fra september 2019 som sniker.
Selvom de fleste har hørt "skrekkhistorier" eller har sett andre som har slitt seg ut på tvillinger trenger det ikke å bety at det skjer dere.
Vi gruet oss hele svangerskapet, men tvillingene er superrolige, fornøyde og gråter meget sjelden (kan gå uker imellom hver gang de gråter).
Rett og slett magisk!! :D

Ville bare fortelle i tilfelle noen faktisk venter tvillinger, at å ha tvillinger ikke nødvendigvis er så fælt som mange sier ;)

Jeg hadde blitt veldig glad (vet ikke bedre si :hilarious:), men samtidig vet jeg at det blir en helt annen permisjon når man har en enn om man har to. Ikke like lett å dra rundt og gjøre ting alene, slik jeg gjorde sist. De vi kjenner som har tvillinger har familie og venner på besøk omtrent hele tiden for hjelp, og det hadde jeg ikke orket.. Så, ja, jeg ville blitt glad fordi jeg nok ikke vet bedre :p Ønsket meg tvilling som barn :hilarious: og ser mange tvillinger har så godt forhold, så ville unna barna mine det (selv om det kunne blitt noen slitsomme år for meg):)

Tvillingmamma fra september 2019 som sniker.
Selvom de fleste har hørt "skrekkhistorier" eller har sett andre som har slitt seg ut på tvillinger trenger det ikke å bety at det skjer dere.
Vi gruet oss hele svangerskapet, men tvillingene er superrolige, fornøyde og gråter meget sjelden (kan gå uker imellom hver gang de gråter).
Rett og slett magisk!! :D

Ville bare fortelle i tilfelle noen faktisk venter tvillinger, at å ha tvillinger ikke nødvendigvis er så fælt som mange sier ;)

Ja, man trenger å høre disse historiene også :love7 Og som hun under skriver, de får som regel et bånd man kan unne enhver å ha :Heartred

Hadde nok tatt det ganske med ro. Gubben har mast i evigheter om at det er to, jeg holder meg til 1. Så vi har snakket en del om det.
Tidligere vært gravid med 3 (ikke bært fram). Er over 30 og bmi over 30. Så risikoen er forhøyet.

Back
Topp