Hvordan gikk du ned i vekt etter fødselen?

En tråd i 'Helse og velvære' startet av Desemberbaby15, 4 Mar 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Aninee Forumet er livet Januarlykke 2016

    Jeg vet ikke om det hjelper men jeg har begynt med Mamma trening med babyen. Så gå turer. Jobber også på stallen igjen. Men sliter med sukker krevings. .. Men prøver å spise normalt. Da jeg har en tendens å hoppe over måltider:) så mangler jeg noe motivasjon på trilletur...:p
     
  2. Hønemor <3 Forumet er livet Desemberglede 2015

    Sliter veldig med søtsug selv.. I tillegg føler jeg meg konstant sulten.. Helt sprøtt!! Jeg har aldri vært noe særlig middagsmenneske.. Men nå om dagen er jeg utrolig sulten :O :p
     
  3. Aninee Forumet er livet Januarlykke 2016

    Jeg spiste ganske skjelden eller som å si det slik når gubben lagde mat spiste jeg. Var aldri No sulten heller i mellomtiden nå spiser jeg det dobbelt av gubben haha. .. prøver å begrense meg
     
    • Liker Liker x 1
  4. Hønemor <3 Forumet er livet Desemberglede 2015

    Det er helt sprøtt!! Har liksom mistet magemål.. Kjenner ikke at jeg blir mett, for sult følelsen er så stor.. Aldri opplevd lignende.. Må begrense meg jeg også, men tror kanskje jeg ikke begrenser meg nok.. Blæææh..

    Jeg spiser særdeles lite på morgningen og formiddagen.. Får ikke tid når jeg er alene med snuppa..
    Men til middag spiser jeg veldig godt! lol :D
     
  5. Cosacita Forumet er livet

    Her har amming hjulpet mye, da, men jeg begynte faktisk å gå OPP først, så da tok jeg grep. Kuttet ut snop i hverdagene (fryktelig uvane jeg hadde) og trente litt. Enten øvelser funnet på nett eller syklet på spinningsykkelen. Tok også første nivå i 30 DS. (Måtte slutte da bekkenet begynte å krangle igjen) Da gikk kiloene ned og jeg har gått ned ti kilo siden august.
    Jeg skal aldri bli tjukk igjen! Aldri mer. :p
     
    • Liker Liker x 1
  6. Hønemor <3 Forumet er livet Desemberglede 2015

    Gratulerer❤️ 10 kilo er mye :D Så flink du har vært :)
     
  7. Cosacita Forumet er livet

    Takk! Jeg føler meg mye mer vel i min egen kropp nå. :) Jeg veide 78kg i 2013. Nå er jeg like under 58. Er bare 166, så trengte å ta av litt.

    Jeg heier på deg, dette klarer du! :D
     
    • Liker Liker x 1
  8. nuttakanutta Flørter med forumet Junibarna 2015

    Ammet.. Ikke trenet jeg og trillet nesten ikke.. :p men passet på hva jeg spiste da
     
    • Liker Liker x 1
  9. RonjaR Juni12`s svarer-på-alt Tilgangsansvarlig VIP

    Begynte med 30Ds ja:)
    Og la til litt ekstra øvelser..
     
    • Liker Liker x 1
  10. Hønemor <3 Forumet er livet Desemberglede 2015

    Takk søte du❤️
     
    • Liker Liker x 1
  11. Junibarn84 Forumet er livet Marsboerne Tilgangsansvarlig VIP Julimammaer 2016 Junibarna 2019

    Jeg fikk gikk til ernæringsfysiolog, fikk kostholdsplan. Fulgte den og gikk masse masse tur, og barselyoga.

    Aldri vært så tynn som da jeg var i permisjon. Gikk ned 16 kg.
     
    • Liker Liker x 1
    • Nyttig Nyttig x 1
  12. Hønemor <3 Forumet er livet Desemberglede 2015

    Er det dyrt å få henvende seg til ernæringsfysiologer?
     
  13. Junibarn84 Forumet er livet Marsboerne Tilgangsansvarlig VIP Julimammaer 2016 Junibarna 2019

    Vet ikke hva det koster i Norge, men her er det ganske vanlig. Betalte vel 300kr for meg og sambo, 1t i måneden.
     
    • Liker Liker x 2
  14. Sleepwalker Elsker forumet

    Skjedde egentlig selv. Ammet og gikk på trilleturer! :) 20kg jeg gikk opp forsvant etter et par mnd! ;)
     
    • Liker Liker x 1
  15. Hønemor <3 Forumet er livet Desemberglede 2015

    Heldige du :D
     
  16. Bkno3301992 Første møte med forumet

    Slankepiller - weightworld.no Ved å ta Raspberry Keton får jeg lønn som fortjent for slankinga! Har gått ned 6 kilo på 9 uker.
     
  17. Lovesome Forumet er livet Septemberbarna 2019 VIP

    Mine beste tips til en god start:
    Mat:
    - Hvis du ofte unner deg søtsaker, fortsett med det, bare finn sunnere varianter. Yoghurt istedenfor is, smoothie, frossen banan i blender m/kakaopulver.
    - Spis «samme» mat som før, men ha over halvparten grønnsaker. Feks brokkoli,squash,gulrot ol.kan man fint ha i pastasausen.
    - start med å lag mat fra bunnen, bruk mindre fett og salt. Forsøk å lær en ny sunn oppskrift i uken. Tips: Finn oppskrifter på blogger.
    - Kjøp det groveste brødet el. knekkebrød. Det metter bedre.
    - Erstatt matvarer feks. en skive salami tilsvarer ca 5 skiver kokt skinke.... bruk sunnere smør.
    Trening:
    - bestem deg, lag en plan. Feks. 2 dager styrke i uken i 4 /6 uker før ny evaluering.
    Eller
    - bestemme deg for å gå tur/jogge 4-5 dager i uken. Feks 20- 30 min hver dag. Hvor du etterhvert forsøker å løpe litt av tiden, for å få opp pulsen. Er det dårlig vær bruk hoppetau /stepbenk / puls øvelser inne istedenfor. Perfekt å få barna med på.

    Lurt å begynne rolig med å endre litt og litt vaner. Den største feilen mange gjør er å begynne for hardt og derfor ikke klare å fortsette. Målet bør være å få god form og gode vaner over tid som varer. Det tar tid å endre vaner, derfor bør man gjøre det gradvis. Blir det for tungt mister man motivasjonen etter noen uker.
     
    • Liker Liker x 1
  18. Thatsheart Blir kjent med forumet

    Jeg gikk på knekkebrød dietten, gikk ned 15 kg og tilbake der jeg var før. Har holdt meg der siden slutt i sommer:happy: Spiser det jeg har lyst på
     
  19. My heart Betatt av forumet

    Babyen sugde alt fett ut av meg med ammingen.. ble for tynn. Klarte å legge på meg igjen og ble mer fornøyd med vekta da
     
  20. Barnehagelæreren Glad i forumet Maiblomstene 2020 Junilykke 2020 ♡

    Ser dette er en gammel tråd, men skriver allikevel - da kanskje mange følger for å få inspirasjon.
    I lengden så er det kostholdsendring og aktivitet som funker best (og holder) ☺️ Energi inn, energi ut.

    Ikke tenk «nei-mat». Mat er mat! Det handler om næringsstoffer, mengder og metthet. Velg grovere produkter, mer kjøtt (gjerne magert kjøtt). Kylling, karbdeig, kyllingkjøttdeig, laks, torsk, skinke. Grovt brød, knekkebrød, havregrynsgrøt, cottage cheese, lettere syltetøy - ja man kan spise mye, og man trenger ikke gå sulten. Yoghurt og granola, frukt og grønnsaker. Finn oppskrifter på nett. Da kan man lage sukkerfri og grove pannekaker, taco, pizza, hamburger, ulike woker og gratenger, mange gode rundstykker - handler om å mikse og trikse ☺️


    Aktivitet! Gå lange trilleturer, styrketrening, hjemmetrening - finn noe som passer deg. Da blir motivasjonen deretter også, når man gjør noe man trives med ☺️ Man trenger heller ikke å trene seg ihjel hver dag, men tenk kvalitet når man først trener. Mange har gode økter 3 ganger i uka feks ☺️ Uansett så er mat 80% av en livsstilsendring/vektendring, trening 20%.

    Hvis det er vanskelig å komme i gang, er det verdt pengene å investere i PT eller matplan for en periode.

    Selv har jeg vært aktiv og glad i styrketrening lenge, og ellers spilt håndball. Etter fødsel 2015 så investerte jeg i matplan og oppfølging av coach i 4 uker, som ga meg en skikkelig dytt for å stramme opp fisken. Hadde en smaksrik matplan, med mye godt - trente 3 ganger i uka, og gikk ellers mye trilletur ☺️
     
    • Enig Enig x 1

Del denne siden