Hvordan gikk du ned i vekt etter fødselen?

Jeg vet ikke om det hjelper men jeg har begynt med Mamma trening med babyen. Så gå turer. Jobber også på stallen igjen. Men sliter med sukker krevings. .. Men prøver å spise normalt. Da jeg har en tendens å hoppe over måltider:) så mangler jeg noe motivasjon på trilletur...:p
 
Jeg vet ikke om det hjelper men jeg har begynt med Mamma trening med babyen. Så gå turer. Jobber også på stallen igjen. Men sliter med sukker krevings. .. Men prøver å spise normalt. Da jeg har en tendens å hoppe over måltider:) så mangler jeg noe motivasjon på trilletur...:p

Sliter veldig med søtsug selv.. I tillegg føler jeg meg konstant sulten.. Helt sprøtt!! Jeg har aldri vært noe særlig middagsmenneske.. Men nå om dagen er jeg utrolig sulten :O :p
 
Sliter veldig med søtsug selv.. I tillegg føler jeg meg konstant sulten.. Helt sprøtt!! Jeg har aldri vært noe særlig middagsmenneske.. Men nå om dagen er jeg utrolig sulten :O :p
Jeg spiste ganske skjelden eller som å si det slik når gubben lagde mat spiste jeg. Var aldri No sulten heller i mellomtiden nå spiser jeg det dobbelt av gubben haha. .. prøver å begrense meg
 
Jeg spiste ganske skjelden eller som å si det slik når gubben lagde mat spiste jeg. Var aldri No sulten heller i mellomtiden nå spiser jeg det dobbelt av gubben haha. .. prøver å begrense meg

Det er helt sprøtt!! Har liksom mistet magemål.. Kjenner ikke at jeg blir mett, for sult følelsen er så stor.. Aldri opplevd lignende.. Må begrense meg jeg også, men tror kanskje jeg ikke begrenser meg nok.. Blæææh..

Jeg spiser særdeles lite på morgningen og formiddagen.. Får ikke tid når jeg er alene med snuppa..
Men til middag spiser jeg veldig godt! lol :D
 
Her har amming hjulpet mye, da, men jeg begynte faktisk å gå OPP først, så da tok jeg grep. Kuttet ut snop i hverdagene (fryktelig uvane jeg hadde) og trente litt. Enten øvelser funnet på nett eller syklet på spinningsykkelen. Tok også første nivå i 30 DS. (Måtte slutte da bekkenet begynte å krangle igjen) Da gikk kiloene ned og jeg har gått ned ti kilo siden august.
Jeg skal aldri bli tjukk igjen! Aldri mer. :p
 
Her har amming hjulpet mye, da, men jeg begynte faktisk å gå OPP først, så da tok jeg grep. Kuttet ut snop i hverdagene (fryktelig uvane jeg hadde) og trente litt. Enten øvelser funnet på nett eller syklet på spinningsykkelen. Tok også første nivå i 30 DS. (Måtte slutte da bekkenet begynte å krangle igjen) Da gikk kiloene ned og jeg har gått ned ti kilo siden august.
Jeg skal aldri bli tjukk igjen! Aldri mer. :p
Gratulerer❤️ 10 kilo er mye :D Så flink du har vært :)
 
Jeg fikk gikk til ernæringsfysiolog, fikk kostholdsplan. Fulgte den og gikk masse masse tur, og barselyoga.

Aldri vært så tynn som da jeg var i permisjon. Gikk ned 16 kg.
 
Mine beste tips til en god start:
Mat:
- Hvis du ofte unner deg søtsaker, fortsett med det, bare finn sunnere varianter. Yoghurt istedenfor is, smoothie, frossen banan i blender m/kakaopulver.
- Spis «samme» mat som før, men ha over halvparten grønnsaker. Feks brokkoli,squash,gulrot ol.kan man fint ha i pastasausen.
- start med å lag mat fra bunnen, bruk mindre fett og salt. Forsøk å lær en ny sunn oppskrift i uken. Tips: Finn oppskrifter på blogger.
- Kjøp det groveste brødet el. knekkebrød. Det metter bedre.
- Erstatt matvarer feks. en skive salami tilsvarer ca 5 skiver kokt skinke.... bruk sunnere smør.
Trening:
- bestem deg, lag en plan. Feks. 2 dager styrke i uken i 4 /6 uker før ny evaluering.
Eller
- bestemme deg for å gå tur/jogge 4-5 dager i uken. Feks 20- 30 min hver dag. Hvor du etterhvert forsøker å løpe litt av tiden, for å få opp pulsen. Er det dårlig vær bruk hoppetau /stepbenk / puls øvelser inne istedenfor. Perfekt å få barna med på.

Lurt å begynne rolig med å endre litt og litt vaner. Den største feilen mange gjør er å begynne for hardt og derfor ikke klare å fortsette. Målet bør være å få god form og gode vaner over tid som varer. Det tar tid å endre vaner, derfor bør man gjøre det gradvis. Blir det for tungt mister man motivasjonen etter noen uker.
 
Jeg gikk på knekkebrød dietten, gikk ned 15 kg og tilbake der jeg var før. Har holdt meg der siden slutt i sommer:happy: Spiser det jeg har lyst på
 
Babyen sugde alt fett ut av meg med ammingen.. ble for tynn. Klarte å legge på meg igjen og ble mer fornøyd med vekta da
 
Ser dette er en gammel tråd, men skriver allikevel - da kanskje mange følger for å få inspirasjon.
I lengden så er det kostholdsendring og aktivitet som funker best (og holder) ☺️ Energi inn, energi ut.

Ikke tenk «nei-mat». Mat er mat! Det handler om næringsstoffer, mengder og metthet. Velg grovere produkter, mer kjøtt (gjerne magert kjøtt). Kylling, karbdeig, kyllingkjøttdeig, laks, torsk, skinke. Grovt brød, knekkebrød, havregrynsgrøt, cottage cheese, lettere syltetøy - ja man kan spise mye, og man trenger ikke gå sulten. Yoghurt og granola, frukt og grønnsaker. Finn oppskrifter på nett. Da kan man lage sukkerfri og grove pannekaker, taco, pizza, hamburger, ulike woker og gratenger, mange gode rundstykker - handler om å mikse og trikse ☺️


Aktivitet! Gå lange trilleturer, styrketrening, hjemmetrening - finn noe som passer deg. Da blir motivasjonen deretter også, når man gjør noe man trives med ☺️ Man trenger heller ikke å trene seg ihjel hver dag, men tenk kvalitet når man først trener. Mange har gode økter 3 ganger i uka feks ☺️ Uansett så er mat 80% av en livsstilsendring/vektendring, trening 20%.

Hvis det er vanskelig å komme i gang, er det verdt pengene å investere i PT eller matplan for en periode.

Selv har jeg vært aktiv og glad i styrketrening lenge, og ellers spilt håndball. Etter fødsel 2015 så investerte jeg i matplan og oppfølging av coach i 4 uker, som ga meg en skikkelig dytt for å stramme opp fisken. Hadde en smaksrik matplan, med mye godt - trente 3 ganger i uka, og gikk ellers mye trilletur ☺️
 
Back
Topp