Hvordan går svangerskapet nå?

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Hvordan har dere det og hvor langt er dere kommet? :)
Noen plager?
Hvordan går forberedelsene til babyen? Har dere utstyr og sånne ting klart?
 
Er 22 uker imrg, begynner å kjenne det i bekkenet og stress å bøye seg. Hehe.

Har nesten alt av klær fra str 50 til 62. Hehe.
Har seng,vogn,vognpose, dyne, dynetrekk, sengekant, tepper.
Så er godt igang kan man si :D

Der då?
 
Er 22 uker imrg, begynner å kjenne det i bekkenet og stress å bøye seg. Hehe.

Har nesten alt av klær fra str 50 til 62. Hehe.
Har seng,vogn,vognpose, dyne, dynetrekk, sengekant, tepper.
Så er godt igang kan man si :D

Der då?
Jaaa stress å bøye seg her også :D enig der!
Ryggen begynner også å merke den ekstra vekta, den tåler mye mindre enn før merkes det. Veldig vond idag feks da jeg styrte i hele går med julepynting og vasking.... ellers er formen super :) kynnere men det er ikke så mye å snakke om utenom ubehagelige.

Jo vi mangler egentlig bare sprinkelseng nå, ellers bare småting igjen :)
Er straks 23 uker :) så vi er også tidlig ute men det er deilig syns jeg! Er så gøy å komme igang med å skaffe alt man trenger :)
 
Passert 22 uker, og har det meste av utstyr fra før. Har kjøpt på litt nye bodyer i de minste str, da det ikke var noen omslagsbodyer som ikke skrek jente. Mangler å kjøpe bleier så er alt i boks :p
Bekkenet har virkelig fått juling, så jeg føler det er godt å ha det meste på stell. Vondt å bøye seg, bære og gå. Hatt to uker med fin form og litt overskudd, men nå føler jeg trøttheten kommer for fullt igjen. Kynnerne er like vonde, og kvalmen er litt av og på. Alt i alt går det ganske bra, men det er mer slitsomt å gå gravid denne gangen.
Forresten så vurderer jeg å kjøpe søskenvogn. Om noen har erfaringer å dele blir jeg veldig glad :)
 
23 uker her nå, og føler jeg ikke kan klage så mye på formen. Merker så klart jeg er veeldig sliten etc etter jobb, og bekkenet er fremdeles vond, spesielt etter husarbeid, og mye gåing- men må si jeg har flere gode dager enn dårlige :)

Har ikke kjøpt annet enn barnevogn, bedside crib og to body i str 50 med bukse, har også en pakke jeg må hente nå fra newbie jeg kjøpte på salg:p Med noen kjoler til sommeren og pysjamas.. Regner med jeg tar resten etter nytt år, og for å se hva vi eventuelt får til julo_O
 
23 uker her nå, og føler jeg ikke kan klage så mye på formen. Merker så klart jeg er veeldig sliten etc etter jobb, og bekkenet er fremdeles vond, spesielt etter husarbeid, og mye gåing- men må si jeg har flere gode dager enn dårlige :)

Har ikke kjøpt annet enn barnevogn, bedside crib og to body i str 50 med bukse, har også en pakke jeg må hente nå fra newbie jeg kjøpte på salg:p Med noen kjoler til sommeren og pysjamas.. Regner med jeg tar resten etter nytt år, og for å se hva vi eventuelt får til julo_O
Ja det tenker jeg også :) venter nå med å se hva vi får til jul, OM vi får noe da :)
 
Føler egentlig at dette svangerskapet har vært tungt både fysisk og psykisk. Oppkast i 20 uker før halsbrannen gjor sitt inntog for fult. Bekkenet skrangler men er ikke så aller værst. Føler kroppen er tung og utslitt etter tøffe uker med ekstremkvalme.
Samtidig er det heldigvis begynt å te noen dager uten så mye kvalme og det er masse spark og liv fra magen ❤ selv om jeg synes det er tøft så gleder jeg meg veldig over den lille babyen.

Vi har kjøpt inn en god del av utstyr underveis men mangler seng og madrass, litt klær til baby og ammeutstyr til meg og diverse stelleprodukter. Føler vi er godt i gang :) det å gjøre klart har liksom vært kosen min de ukene jeg har vært så dårlig :)
 
19+6 og har bestilt time hos legen for å redusere stilling nå. Rygg og bekken er vondt, sliter med ukentlig hodepine og på fritiden bare sover jeg og lader opp til neste vakt. Begynner å bli sliten både fysisk og psykisk, blant annet på grunn av jobbsituasjon, så da prøver jeg meg på 60-70% jobbing i stede for 100%.

Av utstyr så har vi vel 4 pysjer, 2 bodyer, en bukse, en heldress og en lillelam dress. Vognpose, stokke tripp trapp med newborn sete og stokke flexibath samt babycall. Mangler en hel haug, men tar det etter jul tenker jeg. Det meste er bestemt, så trenger bare å kjøpe det og få det i hus :)
 
Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt...annet enn at kondisjonen nå er rævva, bekkenet tuller litt og er konstant trøtt (noe jeg er hele året uansett) så er det bare en voksende mage og noen tidvise spark her og der som minner meg om at jeg er gravid. Har heller ikke noe interesse for å kjøpe inn noe eller få orden på ting, da jeg føler jeg har alt fra før og alt med ungen føles så fjernt. Fortsetter jeg å føle det slik som nå, så kommer jeg til å få et utrolig sjokk i det jeg får en unge jeg ikke er mentalt forberedt på i armene i april...
 
22+3, formen er dårlig, mye kvalm fortsatt og oppkast, og bekkenet er drittvondt! Kan nesten ikke gå til tider, og så er den ekstreme trøttheten kommet tilbake! Men jeg klarer å kose meg med å være gravid! Har en del fra forrige, mangler litt klær eneste.. og et bæresjal/sele! Førstemann var limt fast i meg fra hun var født til hun var 2, så denne gangen skal jeg prøve meg på sjal helt fra start!
 
Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt...annet enn at kondisjonen nå er rævva, bekkenet tuller litt og er konstant trøtt (noe jeg er hele året uansett) så er det bare en voksende mage og noen tidvise spark her og der som minner meg om at jeg er gravid. Har heller ikke noe interesse for å kjøpe inn noe eller få orden på ting, da jeg føler jeg har alt fra før og alt med ungen føles så fjernt. Fortsetter jeg å føle det slik som nå, så kommer jeg til å få et utrolig sjokk i det jeg får en unge jeg ikke er mentalt forberedt på i armene i april...
Føler meg littegrann sånn jeg også... det er så fjernt for meg at jeg skal på baby. Det stemmer liksom ikke i hodet mitt... og jeg aner ikke hvorfor. Tror kanskje det er fordi jeg er så redd for å miste henne, og at det ikke skal skje. Føler kanskje hjernen er litt i forsvarsmodus...
 
22+3, formen er dårlig, mye kvalm fortsatt og oppkast, og bekkenet er drittvondt! Kan nesten ikke gå til tider, og så er den ekstreme trøttheten kommet tilbake! Men jeg klarer å kose meg med å være gravid! Har en del fra forrige, mangler litt klær eneste.. og et bæresjal/sele! Førstemann var limt fast i meg fra hun var født til hun var 2, så denne gangen skal jeg prøve meg på sjal helt fra start!
Herregud, syns så synd på deg som er kvalm enda :(
 
Føler meg littegrann sånn jeg også... det er så fjernt for meg at jeg skal på baby. Det stemmer liksom ikke i hodet mitt... og jeg aner ikke hvorfor. Tror kanskje det er fordi jeg er så redd for å miste henne, og at det ikke skal skje. Føler kanskje hjernen er litt i forsvarsmodus...

Akkurat nå er jeg i uke 20 så hvis det skal skje noe nå så redder de ikke og derfor føler jeg ikke noe som helst. Tenker jeg kommer til å være dritnervøs fra uke 22 til 26, urolig fra uke 26-30, og derifra og ut kan hun vell bare komme. Men det er så langt ut i tid at jeg klarer ikke forholde meg til det. Jeg vet ikke om det er en forsvarsmekanisme hos meg, eller om det er at jeg ikke har tid til å tenke så mye, eller at det rett og slett er tredje gangen og derfor ikke så «spennende»..
 
Akkurat nå er jeg i uke 20 så hvis det skal skje noe nå så redder de ikke og derfor føler jeg ikke noe som helst. Tenker jeg kommer til å være dritnervøs fra uke 22 til 26, urolig fra uke 26-30, og derifra og ut kan hun vell bare komme. Men det er så langt ut i tid at jeg klarer ikke forholde meg til det. Jeg vet ikke om det er en forsvarsmekanisme hos meg, eller om det er at jeg ikke har tid til å tenke så mye, eller at det rett og slett er tredje gangen og derfor ikke så «spennende»..
Kan jo være en blanding av de to også.. snakker du med jordmor om det?
 
Kan jo være en blanding av de to også.. snakker du med jordmor om det?

Jeg har ikke snakket med jordmor enda. Har første time i morgen. Er ikke noe jeg føler å snakke om, men om hun spørr så skal jeg svare hvordan jeg føler (eller mangel på følelser sådan). Tror ikke det er noe å gjøre med det annet enn å vente å se om jeg føler det annerledes etter hvert.
 
Uke 21.
Første graviditeten min, og kroppen har vært veldig grei med meg. Ikke hatt noen plager tidlig i svangerskapet, og ikke så mye nå heller. Kjenner korsryggen en del, hvertfall etter en tung dag på jobb og litt styring etter jobb. Sover mye, sov mye før å, men nå er det enda mer. Men nå kan ikke mannen bli irritert fordi jeg sovner under filmen..Haha.
Har en fysisk jobb med mye opp og ned, så merker at presset på magen blir ubehagelig.
 
Jeg har ikke snakket med jordmor enda. Har første time i morgen. Er ikke noe jeg føler å snakke om, men om hun spørr så skal jeg svare hvordan jeg føler (eller mangel på følelser sådan). Tror ikke det er noe å gjøre med det annet enn å vente å se om jeg føler det annerledes etter hvert.
Okei :) jeg tror nok følelsene dine kommer på banen etterhvert :)
 
Fremdeles kvalm, vondt i hodet og svimmel, men har ikke noe særlige plager med rygg/bekken heldigvis. Sliter mest med psyken egentlig, og det er kanskje grunnen til at jeg fremdeles ofte blir dårlig. Jeg er 100% sykemeldt, og vet egentlig ikke om jeg kommer tilbake. Jeg slapper bedre av nå og føler det er godt å ha tid til å summe seg litt... Men samtidig savner jeg jo jobben.

Det eneste jeg har kjøpt er brystpumpe. Er nok litt redd for å jinxe det, så tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe mer før det virkelig begynner å nærme seg.
 
Jeg er 21+5 inn dag, og ble 100% sykemeldt i går pga bekkenløsning. Har ikke fungert i hverdagen hjemme etter jobb, klarte nesten ikke gå og lå bare på sofaen om ettermiddagen. Fungerer dårlig når man har en aktiv 3 åring hjemme også :p

Av ustyr så har vi det meste, og har ingen planer om å handle med det første. Vi får begynne etter jul en gang :)
 
23+2 i dag. Energien er faktisk på topp! Trener, sover godt og har det veldig bra. Begynner å kjenne det i ryggen og sliter med det høye tempoet på jobb. Blir fort svimmel, får hodepine og får konsentrasjonsproblemer når jeg stresser eller er sliten. Av babyutstyr har vi det meste klart Trenger nye madrasser og ny seng til storebror.
 
Back
Topp