Hvordan går det med vekta?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Nå er det rundt fire måneder siden fødsel, hvordan går det med vekta? Har dere gått ned igjen alt? Jeg oppdaget til min store fortvilelse at jeg har lagt på meg igjen en av kiloene jeg mistet, og nå har jeg igjen 6kg til startvekt. Man skal jo ikke slanke seg når man ammer, så jeg prøver å ikke ta det så tungt, men... Jeg må kanskje prøve å leve litt sunnere, det blir en del sjokolade... :(
 
Har ikke veid meg på en stund, men er nok litt mindre nå enn jeg var før graviditeten. Hjelper i det minste på vekten med kolikk og baby som vil bæres,bysses og ammes hele tiden. Og et barn til å ta seg av innimellom alt- og å ikke ha bil Men nå bør jeg ikke miste mer! Heldigvis roer hun seg sakte men sikkert også.
 
3 måneder siden fødsel her. Jeg gikk opp 30 kg, så veien nedover er ganske lang for meg. Gikk ned de første 15 på 1 måned. Deretter stod det stille i 1 måned (myyye usunn mat og sjokolade!). De siste ukene har jeg sjerpet meg på sjokoladen og gått ned 3 kg til. 12 kg til startvekt. Slanker meg jo ikke. Men kjekt å se det går nedover :)
 
Jeg la på meg 10 kg.men har fortsatt 3 igjen... Tror ikke jeg har selvdisiplin nok til å sette skikkelig i gang....kunne tenkt meg ned ca 7 totalt da
 
La på meg tjue kilo, de er borte nå :) Men det skyldes nok påtvunget kostholdsendring pga allergiene til vesla, og ikke fordi jeg har vært "flink" til å spise sunt av egen vilje ;) Når man må ligge unna melk, soya, egg og nøtter så blir det litt begrenset hvor mye usunn mat man kan spise... Skulle gitt høyrehånda mi for å kunne spise en plate melkesjokolade og en softis med enorme mengder sjokoladestrø på :p
 
Gikk opp 15 kg. Har 3 kg igjen før jeg er tilbake til startvekta:)
Passer fortsatt ikke mine bukser:(
 
La på meg 9 kg totalt.. Gikk ned alle innen den første mnd.. Nå derimot, - har jeg lagt på meg nesten 3! Jeg har aldri vært så godtegris som jeg er nå! Nesten abstinenser dersom skapende er tomme:eek: hjelp!! :sorry:
 
Jeg gikk opp 15-16kg, nå er det vel 2-3 igjen. Hjelper med mye turgåing og godt kosthold. Er ikke så innmari sukker-glad. Ganske fornøyd med kroppen min nå, men resten må gjerne forsvinne også smått om senn.
 
8 kg igjen. Men kommer nok ikke til å nå ned til startvekta før jeg slutter å amme. Litt større bryster for å si det mildt!
Bare 1 bukse jeg ikke kommer inn i men gjør meg ikke noe :)

Tror også jeg har fått mer muskler og de veier jo litt mer enn fett :p
 
La på meg 9 kg totalt.. Gikk ned alle innen den første mnd.. Nå derimot, - har jeg lagt på meg nesten 3! Jeg har aldri vært så godtegris som jeg er nå! Nesten abstinenser dersom skapende er tomme:eek: hjelp!! :sorry:
Uff, ja, der ser man!
 
Gikk opp 12 har 1-2 igjen.. Stått stille lenge.. Men nå begynner ammingen p kreve sitt.. Hun er jo en stor jente på snart 4 mnd.. Var ved 4 mnd alder det tok av med første og.. Vekta raste nedover.. (Fullammer til 6 mnd)
 
Vekta henger på den.. Fortsatt 9 kg igjen til startvekta.. Itillegg er tydeligvis hoftene mine blitt bredere så spørsmålet er om buksene noen gang kommer til å passe :p
 
Gikk opp 7 kg som gikk av 3 uker etter fødsel.. Har nå tatt av 3 kg til.. Sannsynligvis pga amming
 
Tror jeg er tilbake eller i nærheten av startvekt (har ikke vekt hjemme, men buksene passer!). Gikk opp 16 kg, og hadde 6 kg igjen 3 uker etter fødsel. Gikk raskt ned 2 kg til, derfra gikk det sakte, før jeg plutselig ble kjempesulten og gikk ned i vekt fra ca 3 måneder. Spiser masse jeg ikke burde, men går likevel bra med vekta. Er aktiv og har en stor, puppeglad gutt :)
 
Vekta gikk så kjapt ned i starten og jeg var bare 3kg unna startvekta men så sneik det på seg noen kilo igjen. Jeg har 10 kilo for mye til at jeg er happy med vekta akkurat må men orker ikke å tenke så hardt på det. De forsvinner nok i løpet av de neste mnd. Trener en del og går masse tur, spiser litt for mye sjokkis men koser meg veldig med permisjon!
 
Huff, jeg har dessverre langt igjen! Begynte bra, men sjokoladen har fristet for mye og jeg har gitt f... Må få den late rumpa mi på studio, magen har blitt større de siste ukene :(
 
Gikk opp 12 har 1-2 igjen.. Stått stille lenge.. Men nå begynner ammingen p kreve sitt.. Hun er jo en stor jente på snart 4 mnd.. Var ved 4 mnd alder det tok av med første og.. Vekta raste nedover.. (Fullammer til 6 mnd)
Åh, jeg håper du har rett i det! :)
 
Back
Topp