Hvordan går det med deres små i forhold til den motoriske utviklingen og hvor gamle er de? :)

Snart 7 mnd. Setter seg opp, krabber,( gjort fra han var 5 mnd),reiser seg opp etter alt( gjort i en måneds tid) har endelig lært seg å sette seg ned når hsn ikke vil stå mer( ble en del blåveiser i en periode:P) går rundt bordet. Kan vel si det sånn at han aldri har vært noe baby:P

Wow! Han er kjapp!

Snart 7 mnd. Setter seg opp, krabber,( gjort fra han var 5 mnd),reiser seg opp etter alt( gjort i en måneds tid) har endelig lært seg å sette seg ned når hsn ikke vil stå mer( ble en del blåveiser i en periode:P) går rundt bordet. Kan vel si det sånn at han aldri har vært noe baby:P
Hørtes ut som min;) gjør akkurat det samme å aldri vært baby.

Her åler hun seg på gulvet, snurrer rundt og prøver å komme seg opp i knestående uten å lykkes helt.

Helt på det jevne motorisk synes jeg, og hun får gjøre det i sitt tempo. Men hun skulle gjerne løpt etter storesøsteren sin og brukt alle de morsomme lekene hennes :P

Her sitter hun selv hvis jeg setter hun opp. Vil helst bare sitte, men fått beskjed av helsesøster å ikke sette hun så mye mer opp for å leke før hun setter seg opp selv. Tror mini er også vil være tregt ute med å gå; det har hun vært med det meste annet egentlig ( selv om hun er liten og nett :p).
Samme her!! vil bare sitte, ikke ligge på magen.. må vel bli flinkere til å ikke ta henne opp men bare la henne pludre kanskje. leste et sted at det naturlige som skal skje i rekkefølge blir ødelagt eller noe.. hmm..

Min lille er 7 1/2 mnd og kommer seg fram ved å dra seg bortover gulvet. Han holder på å både sette seg opp og reise seg opp, men et lite stykke å gå der enda. Ellers klapper han, viser hvor stor han er og har god kontroll på pinsettgrepet.

I dag klarte M å reise seg opp, han skyver seg også fremover med armer og bein. Ser nesten ut som at han ror kano på gulvet :P Ellers har han mer kontroll på pinsett grep, bler i bøker, har en mye bedre balanse enn bare for noen dager siden. Sitter alene på en gyngehest og gynger... kjære vene dette går aaaltfor fort! Glad peisgrinda har kommet i posten så vi får henta og montert opp nå! I full gang med å barnesikre !!

Frøkna er 7,5 måneder. Snudd seg begge veier siden hun var 5 måneder og etter det hat hun brukt tiden på å lære å kave seg rundt. Er rask med å komme seg rundt men ennå ikke skjønt at rumpa skal opp fra bakken. Hun vil heller ikke stå i fanget. Bare løfter opp beina innunder så hun kommer nok til å gå sent. Har ikke balansen til å sitte men i tripp trapp er hun fornøyd. Begynt med pinsettgrepet når hun sitter med mat på bordet. Ennå en godbaby :)

M går nå rundt oppi lekegrinda mens han støtter seg. Han står på knærne og vil veldig gjerne opp men klarer det ikke heeeelt enda. Det er ikke mye hjelp han trenger for å komme seg opp [emoji4] Han slår klosser mot hverandre og homper seg fremover når han sitter på rompa. Er ikke interessert i å krabbe enda [emoji23]

Min reiser seg opp nå ved å holde seg i bordkant etc, og klarer å komme seg litt bortover langs bordet :) har begynt å krabbe, men åling er fortsatt favoritt siden han mestrer det best :p går også bortover som en apekatt på alle fire, og står ofte i yoga-stilling med strake bein og armer med rumpa i været :p

Min lille rulle over hele stuen. Klarer bare rulle en vei, og blir skikkelig sint når hun treffer veggen/en stol eller noe som gjør at hun ikke kommer lengre. Er litt treig med det motoriske, men er født 10 uker for tidlig så er ikke så rart. Får nesten tak i tærene sine. Gleder meg til hun lærer seg å sitte.

Min lille rulle over hele stuen. Klarer bare rulle en vei, og blir skikkelig sint når hun treffer veggen/en stol eller noe som gjør at hun ikke kommer lengre. Er litt treig med det motoriske, men er født 10 uker for tidlig så er ikke så rart. Får nesten tak i tærene sine. Gleder meg til hun lærer seg å sitte.
Hvor gammel er hun?

Mini begynte å åle seg dagen hun fylte 8 mnd :-) og nå er hun sååå stolt!

Så moro å lese om alle små :joyful:

Her har lillegutt snudd seg siden han var 4 mnd, åler seg kjapt fremover, oppe å vugger på knær og hender og har begynt å skjønne krabbekonseptet. Men funnet ut at det er så mye gøyere å dra seg opp etter bord og det han måtte finne. Gøy å sitte på kne å. Stå/gå er mest moro, men det er veldig vinglete fremdeles. Slår ting sammen, studerer ofte hendene sine og fingrene. Tuller og tøyser mye.

Dette er min 3 og siste, så jeg synes det er så moro å følge med på når han er på "jobb"

Se hvordan han tenker etc.... :joyful:

Han er 8 mnd den 19 desember

Blir 8 mnd 17.desember.

For en uke siden begynte han å åle seg. Morsom greie, for han skyver seg opp på knærne og drar seg fram med armene. Så rumpa går opp og ned som en liten åme. :p

Men nå er han overalt og storkoser seg med alle rampestrekene sine :D

Flink å prate er han også, har 4 ord: nam-nam, mamma, hei og oi. Han hermer mye og gjentok idag etter meg "hei du" :o :)

Back
Topp