Hvordan går det med deres små i forhold til den motoriske utviklingen og hvor gamle er de? :)

Her går det ikke veldig fort. Mini er straks 7,5 mnd, ruller seg fra rygg til mage og åler seg rundt 360 grader og (ufrivilig) litt bakover. Mini vil så gjerne fremover, men får det ikke til.

Kjenner at jeg som førstegangs stresser veldig med det, selv om alle sier jeg bare skal ta det helt med ro og nyte det.

Flere venninners barn som ikke kom seg framover føre 9mnd:) mye er normalt når de gjelder disse små❤

Aww!! "mamma" <3 her ble første ordet navnet på hunden vår. Hahaha :D
Siden de andre dine også har vært "treige"; når begynte de å gå?
Nr 1 begynte å gå ved 16-17 mnd. Nr to var 15 mnd:) så ikke kjempe trege men iallefall ikke tidlig ute :p de satt ikke selv før de var 10 mnd og krabbing kom rundt ett år . Skal sies at de var noen skikkelige boller så det er vel ikke så lett å holde balansen i sittende stilling :p samme med mini :p

Nr 1 begynte å gå ved 16-17 mnd. Nr to var 15 mnd:) så ikke kjempe trege men iallefall ikke tidlig ute :p de satt ikke selv før de var 10 mnd og krabbing kom rundt ett år . Skal sies at de var noen skikkelige boller så det er vel ikke så lett å holde balansen i sittende stilling :p samme med mini :p
Her sitter hun selv hvis jeg setter hun opp. Vil helst bare sitte, men fått beskjed av helsesøster å ikke sette hun så mye mer opp for å leke før hun setter seg opp selv. Tror mini er også vil være tregt ute med å gå; det har hun vært med det meste annet egentlig ( selv om hun er liten og nett :p).

Her går det ikke veldig fort. Mini er straks 7,5 mnd, ruller seg fra rygg til mage og åler seg rundt 360 grader og (ufrivilig) litt bakover. Mini vil så gjerne fremover, men får det ikke til.

Kjenner at jeg som førstegangs stresser veldig med det, selv om alle sier jeg bare skal ta det helt med ro og nyte det.

Min gjorde det samme akkuratt like gammel! Nå er han 8 måneder og 1 uke gammel og knakk koden for å komme seg fremover for ca 1 uke siden :) Når de først begynner så gjør de jo alt på en gang på bare noen få dager. Nå krabber han nesten :) Jeg er førstegangs mor selv og stresset også med dette men det vanlige/gjennomsnittet er faktisk at de krabber mellom 8 og 10 måneders alder, mange mye senere og det er også helt normalt har jeg fått høre :)

7 mnd: snur seg begge veier, drar seg selv bortover dit han vil, står mye på alle 4 (men kryper ikke enda), sitter selv, drar seg opp etter sprinklene i sprinkelsenga, spiser med pinsettgrep, står stødig i fanget eller på gulvet hvis vi holder han i hendene :)

I tillegg så går skravla i ett :p

Lille satte seg opp selv for første gang i dag! :D ❤️

Min gjorde det samme akkuratt like gammel! Nå er han 8 måneder og 1 uke gammel og knakk koden for å komme seg fremover for ca 1 uke siden :) Når de først begynner så gjør de jo alt på en gang på bare noen få dager. Nå krabber han nesten :) Jeg er førstegangs mor selv og stresset også med dette men det vanlige/gjennomsnittet er faktisk at de krabber mellom 8 og 10 måneders alder, mange mye senere og det er også helt normalt har jeg fått høre :)
Gjorde du noe for å hjelpe han? Eller la du han bare ned på gulvet som vanlig med fristende leker foran? Mini gir så fort opp, til både hennes og min frustrasjon. Hahaha

Gjorde du noe for å hjelpe han? Eller la du han bare ned på gulvet som vanlig med fristende leker foran? Mini gir så fort opp, til både hennes og min frustrasjon. Hahaha

Har leka mye med han på gulvet og en tom cola flaske var veeeldig spennende brått! Den har han skyvd seg fremover etter mye! Men første gangen han gjorde det så lå han på gulvet i gangen og jeg satt på gulvet på badet (jeg vaska) og det likte han ikke så da ble han super frustrert og kom seg brått litt fremover. Han ville til meg :) Men han er egentlig ganske lat av seg og er nok derfor han ikke har oppdaga det før nå :)

Snuppa vår tar det med ro :) Ruller alle veier, skyver seg bakover og står på alle fire innimellom. Men ikke snakk om åling eller kryping ennå. Hun er 7 mnd om en uke

Har leka mye med han på gulvet og en tom cola flaske var veeeldig spennende brått! Den har han skyvd seg fremover etter mye! Men første gangen han gjorde det så lå han på gulvet i gangen og jeg satt på gulvet på badet (jeg vaska) og det likte han ikke så da ble han super frustrert og kom seg brått litt fremover. Han ville til meg :) Men han er egentlig ganske lat av seg og er nok derfor han ikke har oppdaga det før nå :)
Så gøy! Hvordan reagerte han når han kom seg fremover? Jeg skal introdusere en colaflaske etterpå :p haha.. foreløpig er det snusboksen til pappa som er superspennende (ser ikke akkurat bra ut, jeg vet). Her er mini ganske så lat, men mamma er også veldig snar med å hjelpe tror jeg.

Så gøy! Hvordan reagerte han når han kom seg fremover? Jeg skal introdusere en colaflaske etterpå :p haha.. foreløpig er det snusboksen til pappa som er superspennende (ser ikke akkurat bra ut, jeg vet). Her er mini ganske så lat, men mamma er også veldig snar med å hjelpe tror jeg.

Nei han oppførte seg som at han ikke hadde gjort noe annet :P Ja her er snusboksen til pappa en slager også! Har tatt en tom en og teipa igjen lokket som han leker med :P

7 måneder og tar livet med ro. :) Han kan sitte, og han snurrer i sirkel og skyver seg bakover. Men flytter seg ikke forover. Jeg nyter at han enda ikke er mobil. Blir så mye stress da. :p

Snart 7 måneder og litt for travel. Begynte å krabbe på mandag, og reiste seg i lekegrinda på onsdag. Pleier å fengsle ho i grinda når jeg blir lei av å redde potteplanter og ledninger, men nå går det ikke lenge før jeg hører "dunk, vræl" når hun faller (klarer ikke komme ned igjen etterpå). Ellers har hun det for travelt til å sette seg...

Snart 7 mnd. Setter seg opp, krabber,( gjort fra han var 5 mnd),reiser seg opp etter alt( gjort i en måneds tid) har endelig lært seg å sette seg ned når hsn ikke vil stå mer( ble en del blåveiser i en periode:P) går rundt bordet. Kan vel si det sånn at han aldri har vært noe baby:P

Back
Topp