Hvordan går det med deres små i forhold til den motoriske utviklingen og hvor gamle er de? :)

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Her for 2 dager siden hadde lille akkurat lærte seg å skyve seg fremover, nå i dag er han neeesten i gang med å krype! Går jaggu unna når de først setter i gang! :) Ellers sitter han godt, ligger på magen og snur seg rundt og rundt, og ruller alle veier :P Er også i gang med å prøve å dra seg opp etter ting :) Blir helt svett jeg! :P Må ha øyer i nakken og følge ekstra godt med nå! :P lille ble 8 måneder 9 november :)

7 mnd. Åler, kryper på alle 4, reiser seg opp etter alt. Vært tidlig ute med det meste. Så her går det unna;)

Snart 6,5 mnd, ruller begge veier, gjort det et par mnd nå, og skyver seg bakover. Hun løfter rumpa i været, men har ikke skjønt overkroppen skal heves samtidig. Må begynne å barnesikre ting nå, for hun kommer seg kjapt rundt :p Hun synes det er gøy å stå og danse mens jeg holder hendene hennes, og nå har hun begynt å sette seg ned selv og da sitter hun stødig. Klarer ikke sette seg opp selv enda, så hun får egentlig ikke sitte før det. Får høre av hs og fysio at hun er tidlig ute med ting, men jeg aner ikke. Men ser jo på dere over at det kanskje ikker så lenge til det begynner å bli travlere tider.

Krabber, 7 måneder. Har vel kunnet det i noen uker nå...
7 mnd. Åler, kryper på alle 4, reiser seg opp etter alt. Vært tidlig ute med det meste. Så her går det unna;)
Snart 6,5 mnd, ruller begge veier, gjort det et par mnd nå, og skyver seg bakover. Hun løfter rumpa i været, men har ikke skjønt overkroppen skal heves samtidig. Må begynne å barnesikre ting nå, for hun kommer seg kjapt rundt :p Hun synes det er gøy å stå og danse mens jeg holder hendene hennes, og nå har hun begynt å sette seg ned selv og da sitter hun stødig. Klarer ikke sette seg opp selv enda, så hun får egentlig ikke sitte før det. Får høre av hs og fysio at hun er tidlig ute med ting, men jeg aner ikke. Men ser jo på dere over at det kanskje ikker så lenge til det begynner å bli travlere tider.

Så flinke dem er! :D

Mi på 7 mnd er treig..som de to andre mine... Sitter ikke selv, snur seg fra Rygg til mage men sjelden andre vegen. Aker seg litt bakover hvis hun ligger rett på gulvet. Ikke antydning til krabbing enda heldigvis:D

Men hun sier mamma❤

7mnd. Snur seg alle veier. Kryper i full fart på magen. Står på alle 4, men står bare å "gynger". Drar seg opp i stående hvis hn får godt i noe litt høyt over seg. Syntes tiden går alt for fort:|

7 mnd: snur seg begge veier, drar seg selv bortover dit han vil, står mye på alle 4 (men kryper ikke enda), sitter selv, drar seg opp etter sprinklene i sprinkelsenga, spiser med pinsettgrep, står stødig i fanget eller på gulvet hvis vi holder han i hendene :)

I tillegg så går skravla i ett :p

7 måneder her og full rulle. Kommer seg alle veier men er ikke veldig flink å komme seg rett fram enda. Men noen runder rundt hit og dit kommer hun seg dit hun vil. Stor forskjell fra dag til dag nå, så veldig moro :-) Sitter fint selv, men klarer Ikke sette seg opp så lar henne ikke sitte så mye. Pinsettgrepet kommer seg stadig og hun spiser mer og mer selv :-) Hver dag er en fryd syns jeg :-D

6 mnd å 3 uker er mini her.
Han har stått på alle fire å gynget siden før han var 4 mnd.
Han har kommet seg rundt og rundt på gulvet ved å rulle å ake seg bakover.
Han slo til med å krabbe på Samboers første farsdag <3

Mi på 7 mnd er treig..som de to andre mine... Sitter ikke selv, snur seg fra Rygg til mage men sjelden andre vegen. Aker seg litt bakover hvis hun ligger rett på gulvet. Ikke antydning til krabbing enda heldigvis:D

Men hun sier mamma❤

Åååh flink hun er! Gleder meg til lille sier mamma!! ❤ Brått så skjer det mye på bare 1 uke så krabber hun! :)

7 måneder her og full rulle. Kommer seg alle veier men er ikke veldig flink å komme seg rett fram enda. Men noen runder rundt hit og dit kommer hun seg dit hun vil. Stor forskjell fra dag til dag nå, så veldig moro :-) Sitter fint selv, men klarer Ikke sette seg opp så lar henne ikke sitte så mye. Pinsettgrepet kommer seg stadig og hun spiser mer og mer selv :-) Hver dag er en fryd syns jeg :-D

Så flink hun er!! :) Ja er så morro når det skjer ting dag for dag!! :D Blir jo så innmari stolt! :D

6 mnd å 3 uker er mini her.
Han har stått på alle fire å gynget siden før han var 4 mnd.
Han har kommet seg rundt og rundt på gulvet ved å rulle å ake seg bakover.
Han slo til med å krabbe på Samboers første farsdag <3

Så flink han er!! Kan tenke med pappan i huset ble ille stolt da! :D

6,5 mnd. Løfter seg opp med strake armar og sklir lenger og lenger bakover jo meir han vil framover. Snur seg til magen, av og til tilbake - men ikkje særlig kontrollert. Snur rundt i ring. I dag har han vore heilt oppe på knærne, etter å ha planka/tatt push ups med strake bein i eit par veker. Sitter relativt stødig i stol, setter seg ikkje opp sjølv.

Jobbar med å beherske pinsettgrepet, får det til viss han får ein liten matbit i handa, vanskeligare viss han skal plukke opp frå bordet sjølv.

Litt over 7mmd nå. Ruller til mage og tilbake til rygg helt kontrollert :) kommer seg rundt/frem/tilbake! Ingen krabbing enda, men vi kaller det han gjør for grabbing :P da ligger han på mage, rompa til værs og tåspissene i bakken - så tar han tak i tærne sine på siden og "grabber" :P Sitter i perioder selv, men kommer seg ikke opp selv enda. Tripptrapp m bøyle og eget bord er en superhit!

Her går det ikke veldig fort. Mini er straks 7,5 mnd, ruller seg fra rygg til mage og åler seg rundt 360 grader og (ufrivilig) litt bakover. Mini vil så gjerne fremover, men får det ikke til.

Kjenner at jeg som førstegangs stresser veldig med det, selv om alle sier jeg bare skal ta det helt med ro og nyte det.

Men hun sier mamma❤
Aww!! "mamma" <3 her ble første ordet navnet på hunden vår. Hahaha :D
Siden de andre dine også har vært "treige"; når begynte de å gå?

Back
Topp