Hvordan går det med dere?

Hvis noen har tips til hvordan lillebror kan klare å holde på smokken så tar jeg gjerne imot. Har prøvd noen få merker, han klarer å sutte litt men alle faller ut etter kort tid som gir stor frustrasjon.
Denne her er den eneste min klarer å bruke i små perioder (ho brekker seg av dei andre vi har) ;

 
Her har mini blitt 8 veker allerede. Har slitt ein del med kveldsuro i ein del veker, der ho er skikkelig urolig og ikkje klarer å hverken sove eller spise. Men det virker som om det begynner å bedre seg nå *bank i bordet* Ho har hatt fleire kvelder der ho finner roen fortere utan å skrike så lenge ho får ha kroppskontakt.

Ho har begynt å få litt lengre våkenperioder og vi ser nokre små smil innimellom. Skikkelig koselig :happy: ho sover også godt i vogna på dagtid som er deilig og praktisk nå som vi har ferie. Så passer eg på å ha med bæreselen når vi er på farten om ho heller vil ha kontakt.

Kjekt med ferie men det skal bli godt å få tid bare oss to igjen om eit par veker.
 
Her har mini blitt 8 veker allerede. Har slitt ein del med kveldsuro i ein del veker, der ho er skikkelig urolig og ikkje klarer å hverken sove eller spise. Men det virker som om det begynner å bedre seg nå *bank i bordet* Ho har hatt fleire kvelder der ho finner roen fortere utan å skrike så lenge ho får ha kroppskontakt.

Ho har begynt å få litt lengre våkenperioder og vi ser nokre små smil innimellom. Skikkelig koselig :happy: ho sover også godt i vogna på dagtid som er deilig og praktisk nå som vi har ferie. Så passer eg på å ha med bæreselen når vi er på farten om ho heller vil ha kontakt.

Kjekt med ferie men det skal bli godt å få tid bare oss to igjen om eit par veker.
Kjekt å høre fra deg, Minibo, merker snap gjør at man "mister " kontakten med andre i forumet :) Begynt med smil og kontakt her og, er så stas :)
 
Sniker fra juli her.
Høres ut som en fin barseltid og skjønn mini du har:happy::Heartred

Jeg leste nettopp et sted på Ammehjelpen sine nettsider, at det kan være lurt å starte med å håndmelke litt før man gir baby brystet om man har sterk utdrivningsrefleks og mye melk. At det kan gjøre det litt lettere for baby å svelge unna når baby ammes rett etterpå.
Men kanskje noen med erfaring kan uttale seg om hvorvidt det rådet funker eller ikke :shy: (Jeg er førstegangs og høygravid ennå, så jeg vet ikke helt hva som funker i praksis...)
Kan bekreftes herfra :) Min egen opplevelse er også at utdrivningen justerer seg litt til baby etter en stund også, så problemet varte ikke såå lenge for meg.
 
Går fint her. Hatt en røff start med både bakteriell og vanlig brystbetennelse med sår som aldri gror. Gått på antibiotika i over 3 uker, endelig er betennelse vekke ( måtte skifte kur) , og ene såret er nesten vekke. Fikk desverre et nytt sår når jeg prøvde å få vekk brystbetennelsen ved ulike ammestillinger , men er levelig.
Har en blid og herlig baby, føler at vi nå etter 5 uker endelig begynner å komme litt inn i hverdagen+ hjelper på at betennelsene og verste av sår er vekke.
Lillebror har i en uke nå hatt kveldsuro der han hele kvelden frem til 23:00 er våken der pupp, pupp og atter pupp er tingen. Heldigvis vet jeg kveldsuro er noe som går over/ er vanlig så det går seg til etterhvert.
Har ikke hatt en dag alene med lillebror da hele familien har hatt ferie siden jeg kom hjem fra sykehuset, så gleder meg til midten av august når skolen starter og det bare er litt met og mini og :smiley-angelic003
Samme her mtp å være alene med baby. Gleder meg til permisjonshverdagen begynner og vi kan ta ting i eget tempo og sitte i morgenkåpa hele dagen (om samboeren leverer i barnehagen:hilarious:)
 
Hvis noen har tips til hvordan lillebror kan klare å holde på smokken så tar jeg gjerne imot. Har prøvd noen få merker, han klarer å sutte litt men alle faller ut etter kort tid som gir stor frustrasjon.
Med min treåring måtte jeg gå over til 6+ mnd, da satt den med en gang ☺️
 
Her er baby fem uker gammel idag (hvor har ukene blitt av??!), og han har virkelig vært en lugn, liten drøm!:Heartred Og en helt annen unge enn storebror! Barn er virkelig forskjellige. Jeg har fått hentet meg godt inn etter fødselen, fått sove på nettene siden baby har sovet godt mellom ammingene, fått tilberedt og spist masse næringsrik mat mens han har kunnet ligge på ryggen alene (det kunne ikke storebror - FOR EN FORSKJELL DET UTGJØR) og til nå har overgangen fra ett til to barn gått veldig bra, tross sommerferie og at vi har gått oppå hverandre i fire uker. Ammingen kom fort igang, babyen har gått godt opp i vekt, barseltårene jeg var så hardt rammet av sist gang har vært mye mindre tilstede, babyen sover godt både i slyngevuggen, i bæresele og i vogn. Har kommet meg ut på noen fine trilleturer, og bekkenet har vært mye bedre i ukene etter fødsel enn sist. Storebror på fire har vært litt intens, men så stolt, kosete og veldig god med lillebror.

Sommeren og permisjonen startet veldig røft, med et brått og tragisk dødsfall i familien i en boligbrann, og alt som fulgte det, så er bare så takknemlig for at alt har gått så bra med både baby og meg denne første tiden:smiley-angelic001 Og grunnet omstendighetene har vi hatt dørene rennende ned med omsorgsfulle venner og kjente med middagsretter til fryseren, og er det en ting jeg har lært av det er at det er såå gull verdt når man står i krevende livsfaser, om det så er tragedier eller nyfødtperioden. Nå har vi jo hatt begge deler samtidig her, men kommer definitivt til å ta med middag klar til å fryses ned neste gang jeg kjenner noen som har fått baby!!

Nå gleder jeg meg bare til hverdagen kommer og vi får litt rutiner på ting her hjemme, med mann og barn ute av huset på dagtid:king Og til å bygge opp denne svake kroppen igjen med trilleturer og trening:hello2
 
Back
Topp