Hvordan går det med dere?

Gleder meg bare til å få dette overstått jeg :p bekkenløsning og låsning fra helvete, hodepine hver dag, trøtt, dårlig søvn, svangerskapsdiabetes osv :p er ganske bekymret ift at de fant utvidelser på begge nyrene på forrige ultralyd.. Skal på ny sjekk på torsdag der vi får vite mer.. Vil bare ha gutten min i armene mine jeg nå :)
 
Takk gud så har jeg ukke fått bekkenløsn7ng ennå denne gangen. Får bare litt vindt i ryggen etter vask7ng eller mye stress. Livet er tyngre enn før og skulle gjerne sovet 12 timer yver batt ellers er jeg i 50%jobb og trives med det!
 
Her går alt tungt! Hvordan de siste 100 dagene skal gå blir spennende :O drømmer fæle ting, som påvirker meg på dagen, dagene er lange og ensomme, bekkenet er vondt, og har mye som skulle vært gjort, men ingen ork til å gjøre noe :( dårlig samvittighet og angst for å føde! Kjenner jeg ble psykisk ødelagt av dette svangerskapet :( åh.
 
Her går alt tungt! Hvordan de siste 100 dagene skal gå blir spennende :O drømmer fæle ting, som påvirker meg på dagen, dagene er lange og ensomme, bekkenet er vondt, og har mye som skulle vært gjort, men ingen ork til å gjøre noe :( dårlig samvittighet og angst for å føde! Kjenner jeg ble psykisk ødelagt av dette svangerskapet :( åh.
Ikke bra!! Har du snakker med jm eller lege om dette? Kan høres ut som svangerskapsdepresjon
 
Ikke bra!! Har du snakker med jm eller lege om dette? Kan høres ut som svangerskapsdepresjon
Har ikke fått time til jordmor før 5 mai :) og legen min er mann, og etter jeg hadde et angstanfall med kraftig skjelving i rundt 2 timer, sa han vel egentlig bare at "det er ikke så greit å være gravid, og det er normalt å bekymre seg" :( så må jo bare holde ut, for er ikke noe hjelp å få noe sted :p hehe
 
Har ikke fått time til jordmor før 5 mai :) og legen min er mann, og etter jeg hadde et angstanfall med kraftig skjelving i rundt 2 timer, sa han vel egentlig bare at "det er ikke så greit å være gravid, og det er normalt å bekymre seg" :( så må jo bare holde ut, for er ikke noe hjelp å få noe sted :p hehe
Ville ringt jm tidligere å forklare hvis legen din ikke kan ta deg mer seriøst enn det ;)
 
Ville ringt jm tidligere å forklare hvis legen din ikke kan ta deg mer seriøst enn det ;)
Ja, skulle gjort det, men de hadde ikke ledig før 5 mai :/ de har bare 1 jordmor i kommunen her, og hu er fullbooket :/ så første ledig var desverre så lenge til :/ er jo da i uke 30 :/
Jeg overlever jo helt sikkert, men utrolig slitsomt å være så nedstemt og "deprimert" hele tiden, ikke bare for meg, men for dem rundt meg også :/
 
Ja, skulle gjort det, men de hadde ikke ledig før 5 mai :/ de har bare 1 jordmor i kommunen her, og hu er fullbooket :/ så første ledig var desverre så lenge til :/ er jo da i uke 30 :/
Jeg overlever jo helt sikkert, men utrolig slitsomt å være så nedstemt og "deprimert" hele tiden, ikke bare for meg, men for dem rundt meg også :/
Føden da? Kanskje de kan hjelpe deg? Er jo for gale om du ikke blir tatt seriøst tenker jeg!!
 
Føden da? Kanskje de kan hjelpe deg? Er jo for gale om du ikke blir tatt seriøst tenker jeg!!
Jeg vil ikke være til bry for noen, og er redd for å åpne opp og blande inn folk, for å så få svar som hos legen :/ så blir litt redd for å ringe føden å få beskjed om at jeg må ringe fastlegen :O Blir jo til at jeg bare bagatelliserer plagene mine, for å slippe å måtte ta steget for å snakke med noen :) For jeg er så redd for at folk ikke forstår hvordan det er :/
 
Jeg vil ikke være til bry for noen, og er redd for å åpne opp og blande inn folk, for å så få svar som hos legen :/ så blir litt redd for å ringe føden å få beskjed om at jeg må ringe fastlegen :O Blir jo til at jeg bare bagatelliserer plagene mine, for å slippe å måtte ta steget for å snakke med noen :) For jeg er så redd for at folk ikke forstår hvordan det er

Men det ordner seg sikkert! Må bare holde ut litt til. Er jo sykemeldt, så er ikke akkurat så mye som forventes av meg. :/
 
Jeg vil ikke være til bry for noen, og er redd for å åpne opp og blande inn folk, for å så få svar som hos legen :/ så blir litt redd for å ringe føden å få beskjed om at jeg må ringe fastlegen :O Blir jo til at jeg bare bagatelliserer plagene mine, for å slippe å måtte ta steget for å snakke med noen :) For jeg er så redd for at folk ikke forstår hvordan det er :/
Men det helsevesenet rundt de gravide er nettopp for slike utfordringer som dette. Du må kreve å bli tatt på alvor.
Forstår den å ikke ville være til bry, men det handler jo om barnet også.

Ring føden. Forklar ting slik du gjør i tråden her. Fortell om legens svar og spør hva de mener du bør gjøre :) de er profesjonelle og skal kunne gi seg mye mer spesifikke svar på hva som er lurt å gjøre :)
 
Men det helsevesenet rundt de gravide er nettopp for slike utfordringer som dette. Du må kreve å bli tatt på alvor.
Forstår den å ikke ville være til bry, men det handler jo om barnet også.

Ring føden. Forklar ting slik du gjør i tråden her. Fortell om legens svar og spør hva de mener du bør gjøre :) de er profesjonelle og skal kunne gi seg mye mer spesifikke svar på hva som er lurt å gjøre :)
Ja får se hva jeg finner mot til å gjøre :) takk for svar, og råd :) setter stor pris på litt støtte :)
 
Går opp og ned.. mye sliten og vondt/plager i bekken og symfysen. Som igjen gjør at jeg ikke strekker til som mor for frøken på 2,5 (føles det som). Og jeg er vel mer mor enn kone for mannen, så han gir jeg bort :p
 
Jeg Husker ikke så mye fra min første graviditet siden det var 9 år siden men jeg husker at jeg var aldri så tungt alerede fra 6. måned. Jeg var 23 år da og er 32 nå. Det har noe med alderen kanskje? Eller vekt . Jeg har tungt pust og føler jeg har stein i magen veldig lite energi alerede. Strikker masse for å få tiden til å gå siden jeg jobber ikke nå
 
Enig i alt Cesk88 sier. Og har du vurdert å bytte fastlege?
Jeg elsker fastlegen min! Det er det som er litt synd, for han er en time unna også, så burde vel ha bytta:) men han er egentlig veldig bra! Han bare forstår seg ikke helt på disse damegreiene :p
 
I dag har jeg hatt en fin opptur! Var på kontroll hos min jordmor og blodtrykket har gått ned, ingen spor av hverken sukker eller eggehvite. Og vekten står stille! Hurra! :D

Da fikk jeg endelig overskudd til å gå igjennom alt babytøyet. Fikk gitt bort alt til jente i str 56-80. Det vil hjelpe mye på oppbevaringsplassen :)
 
Back
Topp