Hvordan går dagene deres damer? Hvordan står det til med kroppen og tankene?

Uke 34 i morgen, sykemeldt til permisjonsstart. Drittlei av å være gravid samtidig som jeg gruer meg og tenker som bare det på fødsel, har jo ikke en gang ett sted storesøster kan være liksom... Skulle ønske jeg bare kunne fått keisersnitt å vist en dato babyen kom så jeg slapp bekymre meg. Dagene går i full fart med å hjelpe storesøsteren ta hånd om ponnin hennes, hjelpe hun med lekser osv, også passer vi hun stort eksen sine helger også nå som jeg er sykemeldt fra jobb:) Skal kjøre hesten hennes til de gamle eierne om ett par uker så da blir det nok noe roligere noe både mage og bekken er glad for, nedpress, kynnere og klarer knappt gå etter noen timer i stallen.
 
Siste dag på jobb imorgen faktisk:) det er så rart å tenkte på hvor fort denne tiden har gått.. :O
Snart kommer lillebror:)
Formen er vel ok, noen dager er tyngre enn andre pga av murring og kynnere gjennom hele dagen og natten så å si. Sover lite, men jeg er jo overaskende oppegående uansett, før kvelden kommer.
Kroppen forbereder seg, det merkes:)
 
Skal jobbe to dager i uken de neste to ukene, og så har jeg permisjon. Kjenner jeg gruer meg til arbeidsdagene, for kroppen er så sykt tung og treig for tiden. Er ikke lett å holde tritt med 19 tre-fire-åringer lengre:p Men det blir godt også, for det er så kjedelig å være hjemme hele tiden.

Tankene er litt opp og ned. Jeg gleder meg sånn til å treffe pjokken, men jeg gruer meg også til å få livet snudd på hodet. Det hele virker plutselig så voldsomt og stort - ingenting blir som før. Sånn er jo livet, og jeg gleder meg til neste fase, men det er litt vemodig å gi slipp på "det enkle livet" jeg og samboer har hatt til nå:rolleyes:

Skjønner at dagene blir tunge. Meeeen ikke lenge til permisjonen din :)

Livet blir nok snudd litt på hodet ja, men det blir nok veldig bra :)
 
Formen er så som så. 100% sykemeldt pga bekkenet, som bare har blitt ennå værre nå som ho har festet hodet.
Syntes det er tøft at kroppen ikke vil virke som normalt.
Akkurat en mnd til termin idag og gleder meg veldig til å endelig få hilse på den vesle frøkna og kunne bevege meg normalt etterhvert

Vi lengter etter mye av det samme :) Tenk å kunne gå tur med lillen uten vondter. Det er en fantastisk tanke :)
 
Akkurat i dag kjenner jeg at jeg er ganske på bånn, kunne tenkt meg å være ugravid på tur alene i fjellet eller en plass uten mennesker å bare kobla ut. :bag:

Gode tanker til deg :love7
 
Jeg startet permisjonen på fredag, og har siden da kommet godt i gang med vasking av klær/dyner/kluter, nesten ferdig med fødebagen, hentet frem bagdel/vugge osv[emoji28] De 3 siste nettene har dog vært dårligere enn alle andre hittil i svangerskapet, så prøver å få meg en liten halvtime/time i løpet av dagen. Får jo ikke akkurat bedre søvn når lillemor kommer, så prøver å legge til rette for så best mulig søvn som går for tiden (ikke drikke de siste timene før jeg legger meg f.eks)[emoji4]
Skal på siste vekstestimering i morgen og er spent hvordan det ligger ann (vært +3% de andre to gangene).
For øvrig er kroppen i god form og jeg må ærlig si at jeg gleder meg til å føde igjen[emoji7] Begynner å bli klar for å ta henne i mot, men er ikke lei av å gå gravid, så for å komme litt mer i mål med alt som gjerne kan gjøres før hun kommer satser vi på at hun venter ett par uker til[emoji12]


Alt i alt høres jo dette ganske bra ut :)
 
Uke 34 i morgen, sykemeldt til permisjonsstart. Drittlei av å være gravid samtidig som jeg gruer meg og tenker som bare det på fødsel, har jo ikke en gang ett sted storesøster kan være liksom... Skulle ønske jeg bare kunne fått keisersnitt å vist en dato babyen kom så jeg slapp bekymre meg. Dagene går i full fart med å hjelpe storesøsteren ta hånd om ponnin hennes, hjelpe hun med lekser osv, også passer vi hun stort eksen sine helger også nå som jeg er sykemeldt fra jobb:) Skal kjøre hesten hennes til de gamle eierne om ett par uker så da blir det nok noe roligere noe både mage og bekken er glad for, nedpress, kynnere og klarer knappt gå etter noen timer i stallen.

Mye som skal klaffe når lillen melder sin ankomst. Håper det løser seg greit :)
 
Siste dag på jobb imorgen faktisk:) det er så rart å tenkte på hvor fort denne tiden har gått.. :O
Snart kommer lillebror:)
Formen er vel ok, noen dager er tyngre enn andre pga av murring og kynnere gjennom hele dagen og natten så å si. Sover lite, men jeg er jo overaskende oppegående uansett, før kvelden kommer.
Kroppen forbereder seg, det merkes:)

Så deilig :) Da kan du bare klargjøre siste rest før lillebror kommer :)
 
50% sykemeldt og 34 uker idag! SÅ glad for å kunne være litt på jobb, noe jeg ikke klarte mesteparten av forrige svangerskap! Kynnere, nedpress, smerter/sviing øverst på magen, bekkenløsning og vondt i ryggen, men prøver å ta hensyn til kroppen og stresse minst mulig.. det er det eneste som funker, selv om det er en utfordring med en mammadalt 3årig gutt.. vanskelig å sitte, så ligger rett ut så ofte jeg kan!

Dagene er bedre når jeg er på jobb (mindre kvalme), og jeg gleder meg til fødsel! Blir godt å få begynt permisjonen så jeg har sjans til å klargjøre litt + alle andre oppgaver som står på lista mi...
 
Permisjonen min starter i morra, men jeg har undervisningsfri på onsdager så har jo fri i dag også! Det som blir deilig nå er å kunne ta det roligere på morgenene og ikke stresse med å få kjørt storebror i barnehagen! Kjenner at kroppen begynner å bli sliten nå, så tiden i permisjon skal brukes på å slappe av, strikke, litt husarbeid også må vel den berømte fødebagen pakkes snart:happy: Tenker mye på det som snart skal skje, og er veldig spent på hvordan storebror takler det å bli storebror! :)
 
50% sykemeldt og 34 uker idag! SÅ glad for å kunne være litt på jobb, noe jeg ikke klarte mesteparten av forrige svangerskap! Kynnere, nedpress, smerter/sviing øverst på magen, bekkenløsning og vondt i ryggen, men prøver å ta hensyn til kroppen og stresse minst mulig.. det er det eneste som funker, selv om det er en utfordring med en mammadalt 3årig gutt.. vanskelig å sitte, så ligger rett ut så ofte jeg kan!

Dagene er bedre når jeg er på jobb (mindre kvalme), og jeg gleder meg til fødsel! Blir godt å få begynt permisjonen så jeg har sjans til å klargjøre litt + alle andre oppgaver som står på lista mi...


Det er kjempe bra at du klarer å jobbe 50% :) Snart permisjon så du får ordnet med det som står på listen :)
 
Permisjonen min starter i morra, men jeg har undervisningsfri på onsdager så har jo fri i dag også! Det som blir deilig nå er å kunne ta det roligere på morgenene og ikke stresse med å få kjørt storebror i barnehagen! Kjenner at kroppen begynner å bli sliten nå, så tiden i permisjon skal brukes på å slappe av, strikke, litt husarbeid også må vel den berømte fødebagen pakkes snart:happy: Tenker mye på det som snart skal skje, og er veldig spent på hvordan storebror takler det å bli storebror! :)

Nå kan du kose deg i tiden som er igjen før fødsel :) Det blir bra. Blir en endring for storebror også å få en liten i hus. Men det går seg nok til underveis. Kanskje han synes det er supert å være storebror :)
 
Formen er slett ikke verst!
Jobber fullt ut neste uke :)
Tenker mer og mer på fødsel.. enda det er nr 3, synes jeg at tankene kverner mer rundt den enn de andre to gangene.
Gleder meg til fri, og gleder meg til å møte lillebror :Heartblue
 
Formen er slett ikke verst!
Jobber fullt ut neste uke :)
Tenker mer og mer på fødsel.. enda det er nr 3, synes jeg at tankene kverner mer rundt den enn de andre to gangene.
Gleder meg til fri, og gleder meg til å møte lillebror :Heartblue

Så deilig!!! :)
Fødsel står nok høyt i fokus :) Kos deg når permisjonen starter og gled deg videre til lillen kommer :)
 
Sykemeldt, startet permisjon 24. Oktober. Begynner å bli lei og ser frem til å få mageboeren ut[emoji28] veldig spent på å møte lille gutten vår[emoji173]️
 
Jeg er enda i jobb, dog nettopp tilbake etter en ukes sykemelding da jeg klarte å ødelegge ryggen litt for 1,5 uke siden :hilarious: Formen har vært så god gjennom hele svangerskapet, så jeg følte meg trygg på at jeg og lillesøster sammen kunne flytte en sofa fra et rom til et annet... Veeel :dead:
Etter det ble jeg fort veldig gravid, og jeg kjenner virkelig bekkenet jobbe nå, jeg har mensmurringer og svake tak i ryggen når jeg har for høyt tempo på jobb.

Jeg finner alt med graviditeten veldig spennende, jeg syns det er kjempefascinerende hvordan kroppen jobber med å produsere et nytt menneske, men.... Jeg må innrømme at jeg gleder meg til å bli ferdig :angelic: Men jeg gleder meg også veldig til å oppleve fødselen. Jeg håper jeg ikke må settes i gang pga overtid som min mor og tante måtte med alle sine, for da får jeg ikke føde her. Jeg ønsker virkelig å få føde her; sykehuset er 2 min kjøring hjemmefra, og jeg vil helst være hjemme så lenge som mulig før fødselen er i skikkelig gang, og ha muligheten til å dra hjem så fort det passer meg - men likevel ha tryggheten av et sykehus i umiddelbar nærhet..
Det at jeg nå virkelig kjenner bekkenet jobbe/kroppen forberede seg gir meg håp om at lillemor kanskje kommer av seg selv, og hun er hjertelig velkommen fra sekundet jeg går i permisjon om 2 uker :angelic:
 
Jeg sliter litt med tungsinn om dagen, har blitt 100% sykmeldt og visste egentlig det ville komme. Føler også at mannen trekker seg unna, men vet ikke om det er reelt eller om det er hormonene mine som gjør at det føles slik. Flere som ikke har det tipp-topp om dagen? :anyone
 
Bekkenløsningen blir verre og verre og jeg kjenner jeg begynner å få lite energi. Jeg er i grunn litt lei av å være gravid, men føler meg ikke klar til fødsel heller og er jonveldig spent på hva jeg går til der, men også etterpå. Det er skummelt å være førstegangs:arghh::bag:
 
Jeg sliter litt med tungsinn om dagen, har blitt 100% sykmeldt og visste egentlig det ville komme. Føler også at mannen trekker seg unna, men vet ikke om det er reelt eller om det er hormonene mine som gjør at det føles slik. Flere som ikke har det tipp-topp om dagen? :anyone

Hvordan går det med deg nå?
Hormonene kan jo gjøre alt mulig med følelsene og tankene våre. Svangerskap er ikke for pyser. Det er helt sikkert.
 
Back
Topp