Hvordan forteller dere?

Siden dette er fjerde, mannens femte, er vi forberedt på og forventer en del negative kommentarer på denne graviditeten. Slipper jeg å få de negative kommentarene i trynet er jeg stort sett fornøyd

Siden dette er fjerde, mannens femte, er vi forberedt på og forventer en del negative kommentarer på denne graviditeten. Slipper jeg å få de negative kommentarene i trynet er jeg stort sett fornøyd
Uff, så trist at du føler du må stålsette deg for sånne unødvendige kommentarer! Det bør da vitterlig bare være opp til dere hvor mange (eller hvor få) barn man ønsker å få!

Jeg håper dere slipper og at familien klarer å glede seg sammen med dere!

Jeg tok sjansen på å bestille t-skjorte i dag med et fint motiv og tekst som ikke er heeelt opplagt, så får vi se. Bare 5 dager til jeg kanskje får se hjerteslag!

Håper folk klarer å holde seg for gode for slikt! Hvis jeg trodde det kom til å skje, hadde jeg faktisk vært så trassig at jeg hadde planlagt det som en skikkelig overraskelse, bare for å poengtere at dette er noe vi er ordentlig glade for, og de som skulle ha noe negativt å si vil være noen ordentlig party poopere foran hele slekta, så kanskje de blir tvunget av situasjonen til å la være, og forstå at det er totalt unødvendig uansett.

Vi har ikke snakket noe om hvordan vi skal avsløre nyheten enda, men vi fikk for noen år siden t-skjorter av ei ivrig tante med "Man behind the bump" og en skjorte med en baby på magen, så med en hjemmelaget storebror-tskjorte blir det vel fullendt tenker jeg

Vi bor et stykke unna mine og mannens foreldre, men vi skal besøke begge i sommerferien og tenker å fortelle det da (er vel rundt 10-11 uker omtrent når vi reiser). Hyggelig å kunne si det 'face to face' :)

Dette er første gang jeg er gravid, så jeg er innmari redd for å miste. Kanskje spesielt fordi jeg kjenner så mange som har mistet. Vil derfor ikke fortelle det før jeg er tryggere på at det går bra. Er jo tross alt veldig tidlig ute ennå :) (4 uker). Dersom jeg mister kommer jeg nok til å fortelle det uansett, men jeg ser ikke for meg at jeg vil klare å ta den telefonen etter at de har fått skikkelige forventninger..

Foreldre på begge sider kommer til å bli overlykkelige, så har veldig lyst til å fortelle det på en artig og spesiell måte som gjør at det ikke blir mulig å glemme :)

Mamma er veldig glad i å strikke, så tenkte å gi henne en strikkebok med oppskrifter til baby. Hun og pappa er også skikkelig hagemennesker, så har også tenkt å gi et sånt sett med hageredskaper for barn - de gleder seg til å ha med barnebarn på hagestell :)

Skal ta bilde av mine første sko ute i gresset i sommer, så legge det ut som forsidebilde på Facebook etter uke 24 (tror jeg). Er egentlig litt i mot å dele for mye med omverdenen :P
Mødrene våre veit om det nå, og aner ikke når jeg vil fortelle det til resten av familien.

Har bestilt body til kommende storebror og inviterer min familie på en tidlig bursdags feiring for meg selv i juni (har bursdag i juli, men da er alle vekkreist) Så ser vi hvor lang tid det går før de ser det. Står "jeg har en hemmelighet" på magen og "jeg skal bli storebror" på ryggen
Svigers drar vi nok på besøk til og tar på mini bodyen igjen. Kommer nok etterhvert sende han i barnehagen med den på og :-)

Har planar om body eller pysj med påskrift som "eg skal bli storesøster"
Og så feire bursdag hennas med alle tilstades. Ho har ikkje bursdag før i slutten av juli, så blir isåfall rundt 15 veke på veg då. :-)
Spent på om me klarar å holde det hemmeleg så lenge..

Vi skulle egentlig vente med å fortelle foreldrene våre det, men siden jeg sliter sånn med kvalme og kanskje blir sykemeldt valgte vi å fortelle det i dag. Det ble ikke noen mer spennende måte enn å ringe til mine foreldre og fortelle det på også besøkte vi hans foreldre etterpå da de bor i nærheten. Vi er bare 6+3 enda, men får bare håpe spiren klorer seg fast :)

Jeg har sett noe veldig kult på youtube, der de har satt en bolle i ovnen, og så lar dem kommende bestemor lete etter "noe" med for eksempel kommende bestefar og tanter og onkler som tilskuere. Når hun til slutt finner bollen i ovnen så ser de hvor lang tid det tar før hun skjønner det! :-D

Jeg er tolv uker akkurat på storesøster sin 1 års dag. Lurer på å gi en gave med et kort hvor det står "Gratulerer med dagen, storesøster". Men så vil jeg ikke stjele fokuset vekk fra bursdagsbarnet heller.. Vanskelig.. Forrige gang laget vi en body med skrift :)

Jeg er tolv uker akkurat på storesøster sin 1 års dag. Lurer på å gi en gave med et kort hvor det står "Gratulerer med dagen, storesøster". Men så vil jeg ikke stjele fokuset vekk fra bursdagsbarnet heller.. Vanskelig.. Forrige gang laget vi en body med skrift :)
Eg tenkte på det samme i forhold til oppmerksomheiten. Difor vurderar me bursdag på ettermiddagen(uansett det som passar oss best) og så pysj som avslørar det. Då får me den oppmerksomheiten etter ho er i seng :-)

Vi har planer om å gi ultralydbilde i en ramme til mine foreldre (blir deres første barnebarn). De venter på at vi skal ta med et bryllupsbilde så kommer til å bli gøy :) Min mann har også snart bursdag så til hans far så skal han bare si i forbifarten at han ønsker seg barnevogn til bursdagen :p

Back
Topp