Hvordan forteller dere?

Stjernegris

Blir kjent med forumet
Vi har termin 01.01.2017!
Det er vel ikke ofte man ber om å få gå til termin, eller over termin, men det håper jeg vi gjør denne gangen :-P (men tviler, siden jeg ble satt i gang før med begge de to andre)

Men, vi har ikke fortalt noen om nyheten enda, og vi fikk plutselig lyst til å gjøre det på en artig måte.
Hvordan forteller dere?

Jeg lurte på å kjøpe silkebånd å bitte rundt magen, med påskrifta "nyttårsbarnet 2017?"
Evt bruke ul bildet (skal på tul på onsdag, 7+5)

Noen ideer?

Jeg er usikker, men tenkte at kommende storebror skulle få fortelle/vise det. Men hvordan vet jeg ikke enda.. Har ikke lyst til å si det rett ut :p følger med her for tips ;)

Har jo den vanlige "jeg skal bli storebror" t-skjorta, men synes den er oppbrukt på en måte :p

Jeg skal gi en babyleke/smokk eller noe til mormor med et kort hvor det skal stå noe som "Kjære mormor, kan du passe på dette for meg til januar? Hilsen barnebarnet i magen"
Til farmor skal jeg gi en konvolutt med en strikkeoppskrift og kort oppi som liksom er fra babyen, med ønske om at hun skal strikke det til h*n.. :)

Jeg skal gi en babyleke/smokk eller noe til mormor med et kort hvor det skal stå noe som "Kjære mormor, kan du passe på dette for meg til januar? Hilsen barnebarnet i magen"
Til farmor skal jeg gi en konvolutt med en strikkeoppskrift og kort oppi som liksom er fra babyen, med ønske om at hun skal strikke det til h*n.. :)
Åå det var lurt! Må nok kopiere strikke påfunnet ditt til svigermor :

Tror vi kjører storesøster t-skjorte på 3-åringen... Standard, men veldig koselig<3

Her kjøpte mamma bok til meg om en smalere midje på 12 uker, så måtte da si at midjemålet nok ikke kom til å bli mindre de neste 12 ukene uansett :hilarious::laughing025

Til svigers skal jeg kopiere en nydelig strikkeoppskrift med bilde fra ul nederst.:love017 Gir arket brettet og sier at vi allerede har jobbet med ønskeliste til jul.. Mannen er verdens dårligste til å ønske seg ting, og jeg har sagt vi skal skrive ned hele veien;)
Spent på å fortelle det <3

Når skal dere fortelle til de kommende besteforeldrene? Vi tenker å vente med venner og familie til uke 12, men besteforeldre kommer nok til å få vite det tidligere. Jeg bare vetikke hvor tidlig vi skal si det? Sist sa vi det til hans foreldre et par dager etter positiv test, men så ble det jo sa. Så nå er jeg usikker på hvor lenge vi skal vente? Er kjipt å gi de gladnyheten på nytt også ender det i sa på nytt igjen. :/

Første gang skrev vi det på en kake :p veldig gøy! Denne hang skal vi fikse en t-skjorte til storesøster, og se om vi klarer å lure dem litt, eller så får hun bare fortelle det. :D

Mannen min plapra om det på byen, jeg fortalte det bare til de nærmeste å i dag presiserte broren min å si det til resten av slekta i selskap. Så her får vi ingen kule måter å fortelle det.

Hadde egentlig tenkt å skrive på tavla vi har hengende i ganga som det bruker å stå: velkommen til oss
Her bor navnet på sønnen min, pappa å navnet hans, mamma å navnet mitt. Å lille bøllefrøet i magen til mamma :P å ta bilde å spør hva de syns som det nye velkommen skiltet vårt :P

Når skal dere fortelle til de kommende besteforeldrene? Vi tenker å vente med venner og familie til uke 12, men besteforeldre kommer nok til å få vite det tidligere. Jeg bare vetikke hvor tidlig vi skal si det? Sist sa vi det til hans foreldre et par dager etter positiv test, men så ble det jo sa. Så nå er jeg usikker på hvor lenge vi skal vente? Er kjipt å gi de gladnyheten på nytt også ender det i sa på nytt igjen. :/
Vi skal på tidlig ul i uke 7, men vi venter nok litt til etter det med å fortelle det siden storebror skal gjøre det :) besteforeldre er nok ikke de eneste som får vite det om han får vite det først :p

Vi skal på tidlig ul i uke 7, men vi venter nok litt til etter det med å fortelle det siden storebror skal gjøre det :) besteforeldre er nok ikke de eneste som får vite det om han får vite det først :p

Hehe, nei når storebror får vite det blir han nok superstolt så da tipper jeg det sprer seg fort for dere :p Her har vi jo ingen fra før, men tror vi kommer til å si det rundt uke 7-8 for jeg må fortelle ei vennine det i den tida siden det er utdrikningslaget hennes. Så da syns jeg foreldrene våre skal være de første som vet det :)

Hehe, nei når storebror får vite det blir han nok superstolt så da tipper jeg det sprer seg fort for dere :p Her har vi jo ingen fra før, men tror vi kommer til å si det rundt uke 7-8 for jeg må fortelle ei vennine det i den tida siden det er utdrikningslaget hennes. Så da syns jeg foreldrene våre skal være de første som vet det :)
Ja en 3-åring er god til å bable i vei :p

Det er nok greit å fortelle det til besteforeldrene først da ja :)

Vrir hodet på hvordan jeg skal fortelle det til mamma. Hun er flink til å sy, så tenkte å printe ut en oppskrift på babynest og spørre om hun klarer å sy en sånn før januar? :p

Mannen fortalte det igår til svigers for jeg ble så kvalm under middagen.

Til foreldrene mine skal vi lage bordkort til 17.mai med mamma, pappa, bestemor og bestefar. Så får vi se hvor lang tid det tar før de skjønner det:happy:

Har ikke helt tenkt på hvordan og når vi skal fortelle. Vet at mannen min vil vente så lenge som mulig, og fortelle det på en morsom måte. Ser for meg at det blir omtrent slik :

"Åh, forresten, vi fikk barn i forrige uke!"

Jeg har et veldig tett forhold til svigermor og hun har bursdag på torsdag. Har lyst å sende gratulasjonsmelding med bilde av positiv test men samboer mener det er litt tidlig. Så har jeg sett noen som kjøpte ett par tøfler til nyfødt og stilte opp skoene og skrev på lapp under
Pappa, mamma, storesøster og oktober 2016. Tenkte å gjøre det samme

Her har vi fortalt det til besteforeldrene allerede. Har mistet to ganger tidligere, og føler det er godt å ha noen å dele sorgen med om det ikke skal gå bra.
Har også fortalt det til min beste venninne, som også er gravid. Der tok jeg bilde av strimmeltesten min 13 dpo og sendte til henne med spørsmål om hun også kunne se strek.

Hvordan vi skal fortelle resten av familie og venner er jeg usikker på. Det hadde vært kjekt å gjøre det på en morsom måte, men jeg EIER jo ikke kreativitet når det kommer til sånt. Regner uansett med at vi venter med å fortelle noen flere til etter OUL.

Oi, det var kreativt og gøy måte å fortelle det på facebook :)
Jeg har delt nyheten med barnefaren, foreldrene mine og mine nærmeste venner.

Siden jeg er alene om dette så må jeg finne på en måte å la folk få vite det på rundt. Har ikke så lyst å spre nyheten selv.

Er 7+1 i dag

Vi fortalte det til nærmeste familie (kommende besteforeldre og tanter/onkel) samme dag/dagen etter positiv test :p Mamma gjetta det selv med en gang, og til resten av familien sa vi det bare rett ut og det kommer vi nok til å gjøre når vi skal fortelle det til kommende oldeforeldre også :)

Back
Topp