Hvordan fortelle..?

McRaven

Mamma
Hvordan forteller man om graviditeten til sjefen? Pleier man å ringe sjefen å be om et møte, eller hva? Sier man bare; øøøh.. Jeg er gravid?
Synes det blir så kleint :p hjelp?

Jeg hadde ikke bedt om et møte, for det ville ikke vært naturlig i min arbeidssituasjon :-) jeg ville i det minste fått han på tomannshånd, men hvor formelt du bør gjøre det tror jeg kommer veldig ann på forholdet til sjefen og hva slags sjef du har :-) begynn med "jeg har en ting å fortelle..." kanskje? :-P ikke "øøøh" hvertfalø for da viser du deg usikker på hans reaksjon og tror ikke det er bra :-P

Lykke til hvertfall ^^

Ringer definitivt ikke for å be om et møte på min arbeidsplass i alle fall.

Jeg forteller det ikke til sjefen heller da, jeg har bare en sjef, det et daglig leder og han sitter på en annen kant av landet.

Jeg forteller det til min personalansvaelig, trolig samme dag, men etter at jeg har fortalt det til min nærmeste kollega, som det går mest utover.
Til henne vet jeg ikke helt hvordan jeg skal innlede, "må fortelle deg noe..." sikkert. Til personalansvaelig spørr jeg om han har litt tid, lukker døra og sier at jeg vil bare fortelle at... Tipper jeg.

Hva om man har helt ny arbeidsplass med helt ny sjef og nye kollegaer, der man ikke kjenner noen?? :-(

Hva om man har helt ny arbeidsplass med helt ny sjef og nye kollegaer, der man ikke kjenner noen?? :-(
Yess, akkurat som meg, ny arbeidsplass og kjenner ingen :p skal prøve å ikke si; øøøh :p men må prøve å finne ut en plan. For jeg er nødt til å ringe for å spørre hvor min leder er, for å få snakket med han. Hvis ikke må jeg ta det over tlf, og det er kanskje litt dumt. Vi har kontor på forskjellige plasser hele avdelingene min. (Altså over hele byen, en her og en der)

Yess, akkurat som meg, ny arbeidsplass og kjenner ingen :p skal prøve å ikke si; øøøh :p men må prøve å finne ut en plan. For jeg er nødt til å ringe for å spørre hvor min leder er, for å få snakket med han. Hvis ikke må jeg ta det over tlf, og det er kanskje litt dumt. Vi har kontor på forskjellige plasser hele avdelingene min. (Altså over hele byen, en her og en der)

Ja var mest ment som en spøk men hater folk som øøher :-P
Gruer meg til å si det jeg også for er redd de skal bli skeptisk til at jeg skal håndere store dyr med en voksende mage... men håper det går bra :-)

Ja var mest ment som en spøk men hater folk som øøher :p
Gruer meg til å si det jeg også for er redd de skal bli skeptisk til at jeg skal håndere store dyr med en voksende mage... men håper det går bra :)
Ja det er irriterende.. Folk som MÅ lage lyd mellom hver setning de skal si... :p haha

På min jobb snakker vi aldri med sjefen om slike ting, men med personalsjefen. Ettersom jeg er blitt sykemeldt må jeg fortelle det snart. Jeg gruer meg, for var sykemeldt i nesten hele fjor pga operasjon i ryggen :( Har jobbet der i over 11 år, men gruer skikkelig :p
Men kommer til å ringe hvertfall å si at jeg er blitt gravid, hvor langt på vei osv. Mye bedre enn å sitte face to face :p

Har et ganske greit forhold til daglig leder. Hun begynte å tulle om å komme i overgangsalderen, men konkluderte med at hun ikke var der enda siden hun fortsatt fikk mensen.. Mitt svar ble da: "Men gjett hvem som ikke har fått mensen da!" :D

Jeg har tenkt å vente til etter ul på torsdag Før jeg sier noe. Men føler jeg må si noe snart. Er så trøtt og orker ikke Gjøre mer enn høyst nødvendig på jobb. Men har bare tenkt å buse ut med det. Har to sjefer og begge to jobber også på kjøkkenet. Vi har veldig bra kontakt. Tviler på at det blir noen sure miner.

jeg har ny sjef og hun er ikke særlig hyggelig virker det som. kjemien mellom oss stemmer ikke.så jeg gruer jeg. men regner med at ryktene på jobben vill gå ettervært å. også må man vel ha sagt ifra før man søker om permisjon da.

Jeg var super nærvøs for å fortelle det til sjefen.. Ikke jobbet der et pr enda og vet at de sliter med sykmeldinger og fravær..og de ønsker seg en stabil ansatt gjeng.. Men følte jeg måtte si noe.. Så jeg gikk inn til sjefen og spurte om hun hadde et par minutter.. Hun bare så på meg, smilte og lurte på om det var nå hun skulle gratulere:) før jeg hadde fått sagt noe, så var vist ingenting å grue seg til :-)

Sist gang var jeg kalt inn på styremøte i firmaet for jeg hadde fått en ny stilling, og da sa jeg det der og da, de samme skal jeg gjøre denne gangen.

Sånn da var det sagt! :D sendte Mail til sjefen at jeg skulle til legen på mandag, og fikk i svar at det var OK, og at han kunne bli med :p (har en litt tullesjef ;) ) så da spann jeg bare på det, og sendte mail tilbake om at han gjerne kunne bli med på første svangerskapskontroll timen :p haha, så nå vet han det endelig. Lykkelig for at jeg slapp å si det face to face :D

jeg har et veldig avslappet forhold til min sjef, så jeg gruer meg ikke sånn sett til å fortelle det der:)

kommer nok til å vente et par uker med å fortelle det på jobben. og jeg tror jeg kommer til å dele det med en av mine nærmeste kollegaer før det.

Jeg fortalte det til min sjef når jeg var ca 6 uker. Var veldig dårlig og følte jeg burde si noe. Spurte om hun hadde 5 minutter og bare sa det rett ut.

jeg var veldig bekymret for reaksjonen pga mye sykemeldinger på jobb i det siste.. men sjefen ble glad på mine vegne og var veldig positiv til å legge til rette arbeidsoppgaver o.l. :-)

Når jeg er rundt 12 uker på vei, så vil jeg si det til sjefen min. Vil si det til han på tomannshånd før jeg informerer kollegaene mine.
Gleder meg til å fortelle alle på avdelingen at jeg er gravid, for jeg vet at de vil bli veldig glade på mine vegne :-).

Jeg fikk ny jobb idag. Skal så vidt starte opp med opplæringsvakter i juli, også for fullt i august. Lurer veldig på når jeg skal fortelle det, og hvordan reaksjonen vil bli;/ men jeg er fortsatt bare 5+4, så jeg føler jeg har litt tid på å finne ut av det;p

Back
Topp