Hvordan fortelle det til kommende besteforeldre?

Hønemora89

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Septembergull'17
Lurte på om noen har noen morsomme ideer til hvordan fortelle det til de kommende besteforeldrene? :)
 
Har tenkt litt på sånn krus hvor det står "verdens beste mormor" osv på. Men tipper at det ikke blir noe slikt. Vi forteller det nok bare


Venter en liten i februar ❤️
 
"Jeg har fått en sykdom som varer i 9 mnd" :) he he tskjorte skal jeg bruke. Har kjøpt og sksl ta på lillemor når vi skal på besøk til folk.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Her forleden fant jeg en gavepose fra en bensinstasjon hvor det står noe ala "til verdens beste bestemor" eller noe sånt... Nå har jo min svigermor 5 barnebarn fra tidligere, så ikke sikkert hun stusser sånn veldig med en gang hun får den. Kanskje vi får min stedatter til å gi henne den også.
Og oppi den tenkte vi å legge med litt garn, oppskrift på feks et vognteppe eller annet, og et ultralydbilde.

Så får vi se om det blir sånn...

Et annet morsomt tips er dersom man sitter å spiser sammen, så utbringer man en skål for det antallet man er pluss den i magen. Som regel teller man litt kjapt over og så.. hæ? men vi er jo bare.. også kan man sitte der og glise :p
 
Vi tok et bilde av hunden vår ute i gaten, hvor vi skrev med kritt " Jeg blir storebror i februar ". Så rammet vi inn bildet og gav til besteforeldre og søsknene mine.

Til min manns bror lagde vi t-skjorte når vi var på syden tur og skrev "my brother went to greece and all he gave me was this t-shirt saying I'm becoming an uncle in february".

Alle reaksjonene filmet vi, og det er så koselig å se på av og til :Heartred
 
Den kommende storebror skal ha på t-skjorte når svigerforeldrene mine kommer på besøk etterpå:) Jeg skal bli storebror står det på den :)
 
Kjøpt tskjorter hvor det står bestemor nedover og bortover står det ord på hver av bokstavene. Lurer på hvor lang tid det tar å skjønne.
 
Vi kjøpte rammer, og inni dem skreiv vi feks til pappa: Hei morfar! I februar får du en ny bestefartittel! Hilsen barnebarn nr 4!' (Han er farfar til 3 fra før:D) til besteforeldrene mine skreiv vi: Hei oldemor og oldefar! I februar får dere bildet som hører til! Hilsen oldebarn nr 4! :D
 
Til kommende mormor og samboer så sa jeg det bare, klarte ikke å holde meg! Til kommende morfar og konen viste vi bilde fra ultralyden, da var også kommende oldeforeldre der :) til hans foreldre gir vi enten noen små sokker eller noe, skal fortelle det på fredag så vi har litt tid til å finne ut av det :)
 
Jeg tok dette bildet, og fikk sambo til å sende d til sin mor :)
(Gjorde d i går kveld)
Hun ringte i dag he he. Hadde ikke oppfattet at hun måtte lese teksten :p1406569684379.jpg

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Da vi ventet vårt første barn, spurte svigermor rett ut om jeg var gravid. Så da var det bare å fortelle til resten også. Med nummer to, fikk eldste en body som det stod "Jeg skal bli storesøster". Det gikk likevel en hel stund før besteforeldre forstod hva som stod på den :)
Nå tenker vi at vi forteller det til barna, og så kan de fortelle til besteforeldre. De ønsker seg veldig en liten baby, så tror nok det kan bli stas å få fortelle det videre :)
 
Dere er litt heldige som har kunnet tenke ut sånne koselige måter å si det på. Vi har liksom bare måttet sagt det vi, og to av gangene har det vært i telefonen.
Med første tenkte i å finne en koselig måte å si det. Og vi tenkte å vente til etter uke 12. Men i uke 11 hadde jeg vært dårlig lenge og mamma og søstra mi var så bekymra, for jeg unngikk å komme på middag osv. Også klarte jeg ikke alltid å ta telefonen. Så vi ringte sent på kvelden til både mine og svigers for de måtte jo få vite det på likt. :)
Og med nr 2 hadde vi akkutat mista to med sa, så da var vi hjemme hos foreldra mine da jeg tok testen. Fortalte mamma det med en gang jeg stod opp. Men da var vi jo litt usikker på om det ville gå bra. Vi fortalte svigers også på telefon med det samme.
Denne gangen skulle vi til foreldrene mine og jeg var temmelig kvalm fordi jeg grudde meg litt til å si det. Måtte ringe for å unngå at kvalmen ødela turen. De ble glade, og kvalmen ga seg umiddelbart. Svigers måtte også få vite det pr tlf, mannen vil at de skal vite det samtidig. :)
 
Back
Topp