Hvordan fortalte du det til partneren din?

Spirity

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Septemberlykke 2015
Hvordan fortalte du til partneren din at du var gravid?

Når jeg fant ut at jeg var gravid med storebror så hadde jeg sovet over hos foreldrene mine. Jeg hadde fått streng beskjed av samboeren at jeg måtte teste meg for jeg skulle på jobbfest den kvelden. Jeg trodde ikke testen skulle vise noe som helst for det var ganske tidlig (tror jeg bare var 3 uker på vei), men jeg testet bare for sikkerhets skyld og joda den var posetiv, svaaaaak men positiv:-) Dagen før hadde jeg pritet ut et bilde av far og et barn (søtt bilde jeg fant på google:P ) og skrevet bakpå "du skal bli pappa". La dette i konvolutt med navnet til samboer på og i postkassen, et sikkert sted for han går ALDRI i postkassen :-P Etter jeg hadde fått positiv test sendte jeg melding til han at jeg hadde glemt et viktig brev i postkassen om han ikke kunne gå å hente det inn, han skjønte fint lite, men gjode som jeg sa. Rett etterpå fikk jeg en telefon av en MEGA happy mann som jeg tror spurte meg 10 ganger om jeg tulla:-P litt i sjokk;-)

Denne gangen var det jo ikke planlagt så jeg kjøpte et kort og skrev dette inni: kjære pappa. Jeg er en liten spire, som ligger varmt og godt. Skal være her så lenge, til kroppen vokser opp. Hender, føtter, mage, de strekker seg vær dag, skal bli så godt å se deg, på min fødels dag. :-)

Ikke så søtt som hos dere i hvertfall :P Sist gang hadde jeg ikke anelse om at jeg var gravid, var hos legen for å ta andre prøver da jeg fikk vite det. Måtte ta en telefon til sambo (som da bodde 60 mil unna) og si at "eeh, jeg er visst gravid".. Denne gangen var vi hos foreldrene mine og jeg gikk ned på do for å ta test. Skrev mld til han "Kom ned", og da skjønte han det med en gang. Veldig koselig ;)

Jeg løp inn på rommet (batcaven hans), viftende med testen.. rett etter at jeg hadde ropt ut fra badet "den er sikkert neg.." men fikk ikke avsluttet før gravid poppet opp... Så..skikkelig romantisk med andre ord..hehe..

Jeg la testen i skapet hans på badet :p

Vi var hos svigers på julaften da jeg tok første positive. Det var tidlig på morgenen, jeg ble superhappy og vekket samboeren med "hvor mange streker ser du her?". Han skjønte ikke så mye med en gang, men ble veldig glad da han fikk våknet litt :)

Må si det var ganske vanskelig å skulle holde det skjult på julaften. Man vil jo gjerne skåle i både vin, øl og akevitt. Haha :p Svigerfar har innrømmet at han skjønte det på julaften :p

kjæresten viste at jeg skulle ta test, men sa til han at den var nok negativ, var ikke planlagt, jeg bare testet for å utelukke graviditet :p

så han ventet på resultatet , og da det kom to streker hoppet han av glede fordi han hadde gode svømmere x) Han mener selv han er litt supermann siden jeg gikk på p-piller x)

Jeg tok testen rett før jul, vi hadde det travelt på jobb begge to. Og jeg skulle ta testen før jeg begynte på jobb den dagen. Holdt på å stelle meg til jobb mens den brukte evigheter (virket det som iallefall) før den viste et resultat.
"Gravid 12 uker" stod det.
Så på testen tusen ganger mens jeg gjorde meg klar for å kjøre på jobb.
Fortet meg for å dra til jobb tidlig, rett opp på h&m og så etter noen små babyting jeg kunne kjøpe. Ble et par I♡mom I♡dad sokker og en liten bamse, oppi en gaveeske. Han hadde pakkekalender ifjor så det passet jo fint :p
Løp ned på jobben hans og spurte om han kunne få 5min til å bli med ut å se på noe med bilen som jeg trodde var ødelagt, han var overbevist om at jeg hadde bulket den eller krasjet :p
Fikk ham inn i bilen og gav ham gaven, tror han både ble sjokkert og skjønte det litt på en gang. Han åpnet forsiktig å dro ut bamsen først så sokkene, han ble super glad :)
På kvelden fikk jeg kyss og beskjed om at han hadde gått flere ganger forbi meg på jobb og sett meg å bare smilt :)
(Vi jobber på samme senter :) )

Får ikke redigert men det stod selvfølgelig gravid 1-2uker og ikke 12 uker! Autocorrect..

Samboern min var ute og måka snø i gårdsplassen i dag etter han kom fra jobb og han haaater snø :-P jeg tok på meg kjeldressen og gikk ut til han og smilte fra øre til øre å han ble litt oppgitt over at jeg fryda meg så mye over all den snøen vi har fått det siste døgnet(jeg elsker snø) også sier jeg ja det er jeg også gla for men det er noe jeg er mer glad for, å? Sier han da, joda vi er gravide igjen! Da fikk jeg en kjempe nuss og det var en som tok fatt på brøytinga igjen med et smil om munnen gitt :-D

Mannen min visste at mensen var forsinket. Tok en test på IKM, men den var negativ. 2 dager senere hadde jeg fri- men mannen skulle på jobb. Jeg fortet meg til apoteket for å kjøpe test. Helgraderte meg med både CB plus og digital (fytti så dyrt!!). Jeg hadde akkurat tatt testen (cb plus) da mannen ringte meg. Jeg kikket fort bort på den, den så negativ ut. Så jeg sa at den var negativ. Vi pratet litt om det, og gikk så over til å prate om hva vi skulle ha til middag og slikt vas. Jeg skulle akkurat til å kaste testen, da plutselig et blått kryss lyste mot meg :-) Ble helt målløs, fikk bare fram noen lyder. Han skjønte det fort, og vi bare smilte og lo i hver vår ende av telefonen. Fineste telefonsamtalen på lenge❤️

Vi skulle til å starte utredning neste måned, og visste at dette var vår siste sjangse før "soldatene":sign17 hans måtte under mikroskopet, så vi var svært letta, tok en test i romjulen som var negativ. Fikk likevel ikke mensen, og tok en ny test. Fikk granat- sjokk da det stod "positiv":hello2 desverre var mannen på båt(jobb) når han fikk beskjed om det, men han var akuratt reist ut, så kunne ikke holde det hemnelig i 3 uker. Han fikk vite det samme morgen, en fantastisk glede!!! :happy090

Åh ka eg gleda meg til å fortelle det til min! Han kjem kanskje heimom en tur på søndag - hvis ikkje han blir sendt direkte vidare på nytt jobboppdrag.. Kryssa fingrane for at eg og kan skrive eg kjekk historie her snart :)

Åh ka eg gleda meg til å fortelle det til min! Han kjem kanskje heimom en tur på søndag - hvis ikkje han blir sendt direkte vidare på nytt jobboppdrag.. Kryssa fingrane for at eg og kan skrive eg kjekk historie her snart :)

Håper han kommer hjem snart så du får fortalt det! Er helt fantastisk å dele slike gode nyheter;-)

Håper han kommer hjem snart så du får fortalt det! Er helt fantastisk å dele slike gode nyheter;-)
Fikk akkurat beskjed om at han blir sendt direkte vidare på ny jobb, og sida eg sjølv må reise mens han er på det nye oppdraget, får eg ikkje fortalt det før tidlegast 6.feb - då eg er tilbake. Hvis han er heime då vel og merke.. :(

Fikk akkurat beskjed om at han blir sendt direkte vidare på ny jobb, og sida eg sjølv må reise mens han er på det nye oppdraget, får eg ikkje fortalt det før tidlegast 6.feb - då eg er tilbake. Hvis han er heime då vel og merke.. :(

Nei så kjedelig!! Skal du vente med å si det eller skal du bare si det nå?

Nei så kjedelig!! Skal du vente med å si det eller skal du bare si det nå?
Ja kjempekjedelig! Har veldig lyst å sjå fjeset hans når eg seier det, så skal prøve å holde meg.. Jammen glad eg har forumet sånn at eg i allefall har nåken å "snakke" med :)

Ja kjempekjedelig! Har veldig lyst å sjå fjeset hans når eg seier det, så skal prøve å holde meg.. Jammen glad eg har forumet sånn at eg i allefall har nåken å "snakke" med :)

Hva med Skype? Eller Facetime? Hvis du ikke klarer å vente til han kommer hjem, hihi!

Samboeren fleipet om at jeg sikkert var gravid ettersom jeg var kvalm en kveld. Jeg tok tester uten at han visste det, og et par dager etter fikk han en pakke med tre smokker, hvor det sto "I love dad" på den ene. Det var en fin stund :)

Back
Topp