Hvordan forhold har dere til deres mor?

Hun er naboen vår så SER henne hver dag, og unga er bortom nesten hver dag. Jeg er stort sett innom der i helgene

Jeg har nettopp innsett at min mor har vært psykisk syk i mange år, helt siden jeg var lita. Skulle virkelig ønske hun kunne starte med terapi, jeg tror hun trenger det. Men om jeg foreslår det starter jeg jo et utbrudd..

Ja, det var det, da... Hva med å ringe fastlegen og be han ta det opp med henne?

Går som regel uker mellom hver gang vi prater, pga vi er ikke like og har alltid følt det ikke er lett å prate om følelser og alvorlige ting med henne.. Men utenom det så er hun veldig snill.. Så vil si vi har et ok forhold :)

Ingen kontakt.
Hun har gjort mye sykt i oppveksten min og nåtid som gjør at jeg distanserer meg for min egen del samt barna.

Vi har et godt forhold, men noen ganger syns jeg hun blir litt for barnslig. Feks hadde hun lyst til at mini skulle sote fremover i billen hemmes da han var 1,5 år, fordi hun trodde han syns det var gøy. Jeg sa at det ikke var aktuelt. Så klarer hun å mene at det ikke er tryggere å sitte bakover fordi man kan bli påkjørt bakfra?!? Slike idiotiske ting skal hun diskutere. Helt på trynet. "Legg babyen på magen, du overlevde det du" ja, det gjorde jeg, men krybbedødstallene har gått ned. Hun mener det ikke har noe å si. Jeg kunne laget en lang liste :p hun er en fantastisk barnevakt for mini da, han digger bestemor :)

Også blir jeg gal når hun skal fortelle meg hva jeg skal gjøre med mine barn, mitt hus og mine penger.

Stygt å si, men jeg hadde nok ikke orket å ha så mye kontakt med henne om det ikke var for at vi har to barn. Hun er utrolig slitsom og vet mye bedre enn alle verdens forskere tilsammen..

Back
Topp