Hvordan fordeling?

Luckie

Elsker forumet
Dere som eier hus sammen... hvordan fordeling har dere av utgiftene..? Betaler dere helt likt selvom dere kanskje tjener ulikt

Lån, strøm,mat,forsikring...
 
Vi har ulik inntekt, vi er nøye på å betale halve huslånet hver, også nå når jeg er i ulønnet permisjon. Vi har sammen spart opp pengene til min ulønnet permisjon og min del av huslånet. Nå betaler mannen mest på de andre løpende utgiftene. Til vanlig betaler vi noen ting hver, på til sammen omtrent likt. Men mannen betaler mer uforutsette utgifter og ting vi og barna trenger.
 
Vi har felles økonomi. Deler utgifter slik at vi begge sitter igjen med det samme etterpå. Jeg hadde mye større egenkapital, så jeg har en større eierprosent.
 
Vi deler alt av utgifter på hus 50/50. Så jobber samboer litt overtid, og overfører endel penger over på felles. Det går ut over meg som da evnt må si nei til vakter, så :)
 
vi har felles økonomi, men jeg er for øyeblikket hjemme og han jobber, så er han som betaler mesteparten. Alt som kommer inn er vårt og vi eier alt 50/50
 
Betaler ned på lånet likt, så har jeg stort sett litt fler av andre utgifter siden jeg tjener litt mer.
 
Hans penger er mine penger og mine penger er hans penger. Heter ikke dine og mine utgifter heter våre, vi fører over alt av penger til en felleskonto å bruke penger fra den til det vi trenger :)
 
Vi har felles konto hvor alt av penger går inn og ut. Nå er det han som tjener mest, mens jeg studerer og jobber deltid. Etterhvert er det jeg som vil tjene mest. Men begges penger går til begge to. Så her deler vi alt, alt mitt er ditt etc.
 
Vi har felles økonomi. Deler utgifter slik at vi begge sitter igjen med det samme etterpå. Jeg hadde mye større egenkapital, så jeg har en større eierprosent.

Sånn gjør vi og det. Så endrer vi ting om ting endrer seg økonomisk for en part.
 
Er han som eier og betaler det meste. Han jobber mer og tjener godt. Blir mer jobbing på høsten på meg og da er det på tide med samboerkontrakt.
 
Jeg er hjemme med lillegutt enda. Så jeg har ikke inntekt. Han betaler alt (strøm, gass, mat, osv. Vi har ikke huslån).
 
Vi betaler like mye hver på huslånet. Ellers betaler han omtrent alt av utgifter. Han tjener 10 ganger så mye som meg.
 
Vi er gift og har felles økonomi. Vi eier derfor nøyaktig halve huset hver, osv.

Jeg og mannen setter inn penger på en regningskonto. Derfra trekkes det penger til nedbetaling av huslån, og andre regninger. Han har større inntekt enn meg og setter inn mer. I perioden jeg hadde ulønnet permisjon satte jeg ikke inn noe der. Det har ikke noe å si fra hvilken konto avdragene betales, når vi eier sammen.

Vi snur ikke på krona eller spør den andre hvem som betaler hva, det blir litt naturlig. Han er hjemme i permisjon nå så han ta all handlingen av dagligvarer. Jeg kjøper alle barneklær og utstyr. Om noe er dyrt og jeg vil han skal spytte inn sier jeg bare fra også overfører han så mye som trengs. Som da vi kjøpte barnevogn til 7500. Det var mye av den månedens inntekt. Jeg betalte 3599 og han 4000.

Men nå er vi enda mer samkjørte enn vi var da. Vi tenker ikke mine penger eller dine penger men våre penger. Han er veldig hensynsfull og bruker ikke masse penger på egoistiske ting selv om han tjener mer enn meg. Han betaler hjerne for alle de store tingene som varmepumpe, ny garasjedør osv. Fordi han legger litt til side hver mnd. Likevel eier vi det jo sammen.

Jeg får barnetrygdene inn på min konto
 
Vi deler likt på fellesutgifter og beholder resten selv. Jeg tjener mer enn samboer så hvis det er noe ekstra en mnd eks nye sko til barna betaler jeg det.
 
Mannen sin lønn går til faste regninger, min lønn går til mat/andre utgifter.
Bankkortet mitt ligger som regel i lommeboka til mannen :p
Jeg er ytterst sjelden ute av huset og bruker penger uten mannen, de gangene det skjer så tar jeg med med kortet mitt.
 
Felles økonomi. Han tjener mye bedre enn meg, men vi begge setter inn hele lønna på en felleskonto hvor huslån og alt av regninger og forbruk trekkes av :Heartred
 
Vi deler 50/50.
Tjener helt ok begge to, men ikke det samme, så vi har ikke like mye igjen etter at alt er betalt. Vi prøver å vippse hverandre på store utlegg, men mye går under radaren.

Det viktigste for oss er uansett at det ikke blir den klassiske "samboerfellen", der den ene kjøper interiør og mat, og den andre betaler på hus og bil.
 
Har felles økonomi og tenker ikke på hvem som betaler hva. All lønn fra begge går inn på felles regningskonto. Og penger til diverse fordeles likt.

Jeg tjener mye mer enn mannen, men han tar seg mer av barn, hus og hjem, så føler ikke jeg fortjener mer lommepenger enn han f.eks.
 
Vi har felles økonomi :)
Mine penger er hans penger, og motsatt :)

Jeg tjener en god del mer enn han nå, men før var det motsatt. Det jevner seg ut :)
 
Back
Topp