Hvordan fete opp ett barn?

Liker han yoghurt? Finnes yoghurt av soya og havre (den er sikkert ikke glutenfri da :( ) som er gode :)
 
Går an å fryse ned næringsrik smoothie på ispinner også.
 
Det finnes også melkefrie erstatninger på apoteket, de er dyre (kan fås på blå resept), smaker litt rart da, men kan jo forsøkes
 
Det er det "fetthysteriet" det handler om ja. De anbefaler jo også margarin før smør tror jeg? Margarin som er så bearbeidet kan umulig være bedre enn ekte smør.
All mettetfett er vel ikke farlig heller tenker jeg..
Fettsyrer rett i blod derimot!? Må lese litt :)

Det er ikke fetthysteri, men handler om årefettet. Kokossmør inneholder langt mer av det usunne fettet og har en annen fettkjede (jeg skjønner ikke helt hva det går i, siden jeg mangler kunnskapen til å forstå kjeder av celler og slikt) enn meierismør. Så ernæringsfysiologer anbefaler meiersmør lenge før kokossmør. Min sliter med det samme som din, og vi får tett oppfølging. Har du resept på næringsmidler? Neocate spoon kan kanskje være en ide? Den er næringstett og kan blandes med frukt han liker. Den må lages på kokt avkjølt vann for å smake greit. Kan også blandes med vaniljesaus. Noen liker det godt.

Rapsolje setter smak på mat. Min godtar ikke den smaken. Solsikkeolje godtas mye bedre. Jeg har for øvrig hatt god nytte av å lese denne bloggen: http://blog.cincinnatichildrens.org...-increase-calories-in-your-underweight-child/
 
Jeg ble henvist til en kliniskernæringsfysiolog som mente dette var en fin dytt for meg. Så godkjente nav det, husker jeg ble litt overrasket for hadde hørt det var de med alvorlig sykdom som kreft osv som fikk dette.
Kanskje det er arvelig dette her?
Ja ok! Ja, man kan jo begynne å lure på det ja.. Jeg har alltid bare tenkt at det er fordi jeg stresser mye, men kan jo være andre ting som man ikke vet om som gjør at dette er et problem. Er ikke underenært, så tror nok ikke jeg får noe på resept.
 
Har dere blitt anbefalt E+ med sjokolade eller bringebær? Det er jo noe han kan drikke, og et glass tilsvarer ca samme kaloriinntaket som i et måltid.

Hva med å kjøpe vaniljeshake av en type, og tilsette ei skje eller to i smootie?

Næringspulver å tilsette i shake eller smootie?

Vet ikke om det kan være et alternativ, du kan jo sjekke det ut og høre med fagfolk.
 
Har en veldig tynn liten gutt som ikke veier 15 kilo engang. Kurven hans går bare nedover og nedover. Vi blir fulgt opp på sykehuset, blir veid og målt flere ganger i året.
Vi bruker smør og fløte i maten vår, men problemet er jo at han spiser minimalt. Frukt går ned med stor glede, det er vel det eneste :)
Er forresten 4 år!
Kan jeg spørre om hvor høy han er?
Har en på 4 år som veier 13 kg, men han er ikke så høy heller
 
Min var 8 cm høyere og veide 13 kg
Følges dere opp av hs?
Har blitt det, men nå har det dabbet av fra dem sin side. Måtte faktisk ringe å etterlyse 4 årskontroll. Skulle ha vært i oktober, og skal da henvises til sykehuset. Klarte å krangle meg til å få det 28 november, da de egentlig ikke hadde tid før på nyåret
 
Gutten min blev 4 år i september han veier lika mye som din gutt ca 15 kg .men her går ej vekt ned å ned. Men sakt veldigt sakta upp. Sko ønska eg selv kunde feta han litt opp
 
Har dere blitt anbefalt E+ med sjokolade eller bringebær? Det er jo noe han kan drikke, og et glass tilsvarer ca samme kaloriinntaket som i et måltid.

Hva med å kjøpe vaniljeshake av en type, og tilsette ei skje eller to i smootie?

Næringspulver å tilsette i shake eller smootie?

Vet ikke om det kan være et alternativ, du kan jo sjekke det ut og høre med fagfolk.
Vad er E+??
 
Mye for han liker ikke, blir som du sier fort mett, har ikke tid og etter ett måltid er han sulten igjen. Prøver da å holde faste måltider slik at han er skikkelig sulten, men spise ikke mer da :(
Noen ganger spiser han skikkelig bra, men det er heller sjeldent!
Hva med å la han sitte ved bordet i 10minutter etter at han sier han er mett? D hjalp etter en stund hos oss. Få i han mat med proteiner. Be han være med å lage en liste over mat han liker og mat han vil smake. Se i kokebøker sammen. Innvolver han i matlagingen.
 
Oj takk har se funnits længe?? Har aldrig sett de eller så har eg øversett de. Selges den på dagligvare butik

Usikker på hvor lenge. Tror det kom i 2014.
Der jeg bodde før hadde solgte de noe av E+ produkter på Eurospar og spar.

Jeg kjenner selv til produktet da vi det på min gamle arbeidsplass. Jobbet med eldre, og et greit alternativ for noen som ikke har særlig matlyst :)
 
Back
Topp