Hvordan fant dere ut at dere var gravide?

Vi prøvde aktivt og jeg er en testetøs uten like :angelic: Men hadde en veldig god følelse for denne runden, var pp2 og hadde mistet syklusen før pp1, som ikke var planlagt. Men vi måtte bare prøve på nytt etter vi mistet, vi ville ikke ut av den bobla igjen:love7 Fikk en svak strek 7dpo, og den ble sterkere iløpet av 8 dpo! Aldri fått så tidlig positiv før, så kan tenkes at egget slapp ganske raskt etter positiv eltest:Heartred Har ikke gått så lett for oss før, så første trimester har vi nesten ikke trodd på:bag:

Jeg hadde plutselig ømme pupper på joggetur, noe jeg aldri pleier å få, i tillegg bekkensmerter når jeg kom hjem. Dette var ca en uke etter eggløsning. Fikk negativ test, som jeg ikke trodde på. Påfølgende natt våkna jeg og måtte tisse, og utover dagen var jeg sinnsykt tørst. Tok ny test med svak positiv :)

Hadde egentlig gitt opp å klare det på egenhånd etter to år med aktiv prøving og ingen positive utslag på graviditetstest. Vi har også fått ganske nedslående svar på fertilitetstester. Skulle til gyn for å søke om og sette i gang IVF-prosessen to uker senere. Spottet som normalt 3-4 dager før IKM, men i stedet for å gå over til mensblødning, stoppet bare spottingen. Jeg sa det til samboer, men jeg tenkte at den sikkert kom om en dag eller to, så gjorde ikke noe stort ut av det. To dager senere fikk jeg en følelse i kroppen og liksom bare "visste det". Jeg tok en test grytidlig på morgenen, mens samboer fortsatt sov. Det var de første to strekene jeg har sett. Tror fortsatt ikke helt på det, og er 16 uker nå. Krysser alt jeg har for at dette skal holde hele veien inn.

Ble gravid gjennom IVF, fryseforsøk nr. 2, ventet med å ta bhcg-test til 9 dager etter innsetting, slik vi fikk beskjed om, fikk positivt svar samme dagen. Sjekket svaret mens jeg var på jobb, og hadde samboer på tråden. Delte vel med nærmeste familie samme dagen - hadde holdt de godt oppdatert underveis i hele prosessen, så de visste vi skulle testes den dagen. Samme med flere av kollegaene mine, de fikk vite det dagen etter :)

Jeg våknet en morgen og følte at noe var annerledes, uten at jeg helt kunne sette fingeren på hva det var. Jeg tok en graviditetstest mer for å avkrefte at det var det det var enn noe annet, og der dukket det for aller første gang opp en svak andre strek. Løp til apoteket for å kjøpe en tidligtest også for å være helt sikker på at jeg ikke så syner, og jadda, positiv! Vi hadde målt lh-nivåer og aktivt prøvd å bli gravide i august og september, men bestemte oss for å sette ting litt på pause etter to sykluser uten resultat fordi jeg hadde siste måned på jobben og enda ikke hadde funnet meg ny jobb. Og da ble jeg jo selvfølgelig gravid med en gang :laughing002

Var hos vippeteknikkeren min og reagerte brått veldig på lukt, ble intenst kvalm! :sick006Fikk sånn overveldende følelse av at dette virket kjent. Visste også at jeg hadde glemt en p-pille samme syklus, men hadde tatt angrepille så trodde vi var sikre :smiley-ashamed004 Bare for å være sikker ba jeg samboeren min kjøpe med en test fra apoteket for å være sikker. Dette var 6 dager før forventet mens. Men testen var blinkende positiv den :nailbiting: Ikke så rart, mtp at det er tvillinger :smiley-ashamed008

Var hos vippeteknikkeren min og reagerte brått veldig på lukt, ble intenst kvalm! :sick006Fikk sånn overveldende følelse av at dette virket kjent. Visste også at jeg hadde glemt en p-pille samme syklus, men hadde tatt angrepille så trodde vi var sikre :smiley-ashamed004 Bare for å være sikker ba jeg samboeren min kjøpe med en test fra apoteket for å være sikker. Dette var 6 dager før forventet mens. Men testen var blinkende positiv den :nailbiting: Ikke så rart, mtp at det er tvillinger :smiley-ashamed008
Jeg tror kanskje du hadde Murphy over skuldrene dine. Eller lady luck som ikke likte at du trodde du var trygg bare fordi du tok angre pille.

Vi hadde prøvd sånn halvveis gjennom høsten, men hadde ikke klaffet av ymse grunner et par sykluser før. Denne måneden det faktisk sjekke var jeg helt sikker på at det ikke hadde skjedd noe, men det var det jo :hilarious: Var litt ute av rytmen august/sept/okt, som sikkert bidro til at det var litt annerledes enn jeg hadde tenkt. Uansett en positiv overraskelse!

Ivf her også, så håpte jo veldig at det innsatte egget skulle «henge seg fast» :Heartred Tok graviditetstester fra ganske tidlig etter innsett for å teste at hcg gikk ut av kroppen etter eggløsningssprøyta! Men trodde ikke på det på leeeenge da de begynte å stige igjen, så tok en million tester de første dagene ukene :hilarious::Heartred

Back
Topp