Sniker også. Samboeren jobber turnus,så jeg hadde gradert uttak det jeg jobbet én dag i uka over 4 mnd fra gutten var 7 mnd gammel. Det sparte vi vel ca 15 dager på, som jo utgjør 3 uker som skjøtes på permisjonen. Dagene er på en måte spart.
Videre tok vi ikke ferie sammen verken i fjor eller i år. Vi hadde også spart ferieuker fra sommeren før han ble født (han ble født februar) og opparbeidet noe fleksitid som jeg har liggende klart. Dere kan jo også kanskje spare noe ferie i år, feks ei uke eller ti dager hver. Neste år har begge av dere nye ferieuker,som dere kan ta i permisjonen slik at ikke permisjon brukes samtidig. Dere får jo også nye uker i 2021 som dere kan ta etter hverandre. Mange har jo 5 uker ferie, og da blir det jo 10 uker ekstra for 2020 og 10 uker til før 2021,det hjelper godt på.
For vår del helt konkret, så ble regnestykket slik at pga overføring av ferie hadde vi 6 uker ferie hver i fjor der jeg først tok ut min ferie,så tok han sin og jeg jobbet. Så ble det gradert uttak i 4 mnd, på nyåret nå har han hatt permisjon, og jeg har tatt ut ferie nå. Pga mange røddager og at jeg har jobbet de dagene han har turnusfri, så har jeg hatt ferie i to måneder. Nå har han ferie, og vi har ennå både avspasering og litt flere dager å bruke. Med kontantstøtte ville vi kunne dekket en mnd og mer med ulønnet perm også om nødvendig.
Det kan jo også søkes barnehageplass midt i året, er det ledig plass kan dere jo være heldige å få plass når det nærmer seg permisjonsslutt.