Hvordan får dere barna til å sove på dagtid?

Prøv vogna, godt innpakka?
Mi sovner med engang jeg legger henne i vogna, godt innpakket i tjukk fleecedress, hun elsker å ligge trangt. Hun sover også myyye bedre ute enn inne, kan sove 2-3 t ute, men 30 min-1t inne på dagtid.
Hun bruker ellers smokken for å sovne og kosen sin.
Prøv babynestet i vogna? :)
Kanskje det bare er endringer på gang, så han vil sove mindre og trenger trygghet? Prøvd å legge en skjorte eller noe annet som du har brukt sammen med han? Så han kjenner lukta av deg? :)

Jeg pleier også å passe på at hun er skikkelig trett når jeg legger henne, så når vi står opp er hun våken 2-2,5 t før hun dupper
Tror jeg skal prøve ut vogna igjen - virker som det er mange som har suksess med det:-) God ide med et brukt klesplagg, det skal prøves! Aner at han begynner å få litt separasjonsangst:-/

Vi var på det stadiet at han ikke greide å sove alene overhode så vi måtte gjennomføre en liten skrikekur, som en litt siste utvei løsning. Gjennomførte kun på kvelden men fant ut at han må skrike litt for å sovne og når han får skrike litt så er det bare til å gi smokk så sovner han :p
Ok. Har testet ut det i litt forsiktige former. Håper det ikke blir nødvendig, det kan vel være litt vondt å gjennomføre for oss mødre ihvertfall.

Må riste vogna en times tid mens hun sutrer/skriker fordi hun er trøtt:eek: hun vil ikke lenger ammes i søvn, og har blitt veldig slitsom å legge både på dagtid og kvelden:/
Så her må hun faktisk sutre seg i søvn, for i armene mine sovner hun ihvertfall ikke :p
Høres slitsomt ut! Får vel bare holde ut og håpe på en lettere fase snart..

Høres slitsomt ut! Får vel bare holde ut og håpe på en lettere fase snart..

Hun har nettopp fått en tann, så vil tro det har litt og si. Også har hun spist mindre. Håper det hjelper å innføre et fast måltid med grøt e.l. :)

Ok. Har testet ut det i litt forsiktige former. Håper det ikke blir nødvendig, det kan vel være litt vondt å gjennomføre for oss mødre ihvertfall.

Er ikke noe moro. Verken for mor eller far her i huset, men det var det som var nødvendig! Syns det er forskjell på hvordan man gjennomfører det. Et vennepar la ungen og lot den skrike til den sovna, det syns jeg er feil men å skrike litt går an. Vi måtte gå ut siden han ble hysterisk hvis vi var der hele tiden, men gikk inn med gjevne mellomrom :)

Håpet du finner ut av det og at det blir lettere etterhvert :)

Ja, i følge appen 'wonder weeks' skal han være 'on the sunny' side nå.. Men han har vært mer grinete de siste dagene enn noen gang, hehe. Skjønner jo at de utviklingstrinnene ikke stemmer helt på dagen, men det virker som det er en del endringer på gang hos ham nå. Samtidig har han blitt introdusert for mye nytt av oss i det siste: matsmaking, prøve ut den nye senga på eget rom. Mulig det blir litt for meget..
Sunny side ja, hoho :P i dag var han så trøtt og grinete og ville ikke sovne for lur nummer 2 som har pleid å være rundt 16-17 tiden så han var våken fra ca 13:30 til jeg fikk lagt han nå 20:00. Jeg prøvde alt mulig men ingenting funka tidligere i dag. Håper at han sover store deler av natta nå ;) mulig det kanskje er endring i sovemønsteret deres?

Back
Topp