Redhead
Førstegangsmamma
Hvor ligger de, og hva gjør dere for å få dem til å sovne? Min lille gutt sover sin første dupp i stua vår - enten i vugga eller i babynest på sofaen. Det har fram til nå vært relativt enkelt å få ham til å sovne: putte inn smokken noen runder og holde han i hånda. Han kjemper litt i mot noen minutter, men sovner som regel ila 5-10 min. Men nå de siste dagene har det begynt å bli en kamp: han tar ut eller spytter ut smokken så snart jeg snur meg eller går unna, og da våkner han opp igjen. Hvis jeg lar ham ligge der uten smokken, pludrer han en stund før det går over til rop og klaging. Når jeg gir ham smokken igjen blir han søvnig og roer seg helt til jeg går igjen. Og sånn har vi det gående en god stund. Ender opp med å skjerme smokken med den ene hånda og holde ham i den andre hånda til han sovner. Den andre duppen foregår i vogna, ute på trilletur. Da er han alltid veldig misfornøyd med å bli lagt i vogna, men roer seg så snart vi begynner å gå. Sovner som regel ganske raskt, men det blir ofte litt usammenhengende søvn da han har en tendens til å sove litt lett. Han sover 30 min hver gang.
Har dere noen smarte triks for å få dem til å falle raskt i søvn, og gjerne bli der en stund?
Har dere noen smarte triks for å få dem til å falle raskt i søvn, og gjerne bli der en stund?