Hvordan et formen jenter?

blessed

Betatt av forumet
Går det fint på jobb? Er dere aktive på fritiden? Trette? Vondter?
Det sies at disse ukene skal være de beste ☺️

Her er det opp og ned. Har dager der jeg omtrent ikke fungerer fordi jeg er så trøtt og energiløs, og dager der det knapt kjennes som om jeg er gravid. Er utrolig glad for at jeg er student og kan tilpasse dagene etter formen i stor grad! :)

Kjenner at det begynner å bli tyngre for kroppen. Tar det veldig med ro når jeg kan, så jeg fungerer når jeg må :)

Jeg har svangerskapspenger I 25% av jobben min +tilpasset på resten. Forrige uke var første uka med såpass mye tilpassing og det var en enorm forskjell fra tidligere. Så deilig! Så nå føler igjen at jeg har litt overskudd til barna mine og ikke bare vil sove på ettermiddagene. Tilpasningene på jobb gjør at jeg ikke trenger å gå så mye og det gir mindre vondt i bekkenet på natten og dermed bedre nattesøvn. Deilig! Jeg håper at jeg kan klare å være på jobb på denne måten fram til sommerferien!

Jeg er forsatt veeldig trøtt og søvnig. Jeg tenkte dette skulle gå over når jeg bikket 3 mnd men nå har jeg bikket 4,5, og jeg er forsatt trøtt.. :-/ ellers er formen ok. Jeg prøver å knipe regelmessig :p og så går jeg en del på turer. Har trent litt styrke, men lite.
Jeg merker dog at jeg blir litt fortere sliten i korsryggen. Er det noen flere som opplever det??

Opp og ned.. noen dager trett,andre dager fin:) var så trett og sliten forrige uke at jeg ble svimmel.. blitt bedre nå når jeg har fått roet ned litt.. men kaster fortsatt opp hver morgen..

Nå som den plutselige asmaen som kom med graviditeten er under kontroll med super medisiner er jeg i skamros form:) fortsatt trøtt, men det er helt ok. Gleder med til å ta fatt på styrketrening, men først ei uke på festival for å danse salsa!

Vi prøvet å gjøre oss ferdig med mest mulig praktisk nå som jeg er i så god form. En vet jo aldri hva som lurer bak neste sving.

Vondt bekken, og litt lite energi. Men har begynt med jerntabletter nå, så håper det kommer seg.
Ingen kvalme eller halsbrann eller slike andre plager, så jeg skal ikke klage i det hele tatt. Enkelte dager er det nesten så jeg ikke skjønner at jeg er gravid, helt til jeg kjenner et lite dunk innenfra :)

Trener med PT en gang i uka, og forsøker å gå noen turer, men vet jeg bør bli flinkere på det.

Hmm... Litt usikker på om jeg skal svare i fare for å være veldig negativ :p jeg misliker sterkt å gå gravid nå, jada fint med bevegelser osv. Med har nå gått kvalm siden før positiv test og kaster opp. Heldigvis ser det ut som at oppkastbiten er på vei over (bank i bordet). Har vondt i ryggen og konstant sliten. Hurra.

Håper det blir bedre fremover :)

Her går det veldig fint!! Har egentlig vært i god form hele tiden, unntatt kvalme i starten! Men har alltid vært på jobb:) kjenner at det begynner å bli tyngre i ryggen på jobb(pedagogisk leder i bhg) og når jeg går mye.. Men ellers i helt tipp topp stand!!:) har fått tilrettelegging på jobb for å forebygge plager og vondter, og de andre tar godt vare på meg:)

Er mye trøtt, sliten og har bekkenløsning.. Har vært sykemeldt siden begynnelsen av februar, så kjeder meg mye hjemme..
Om jeg står opp for tidlig så blir jeg litt uggen, så prøver å få nok hvile, ikke så lett med en 2åring i hus :p

Formen er på topp! Endelig litt energi igjen. Ryggen slår seg litt vrang til tider, men det kan jeg leve med.

Har det egentlig ganske fantastisk iforhold til de 20 første ukene:p

litt vondt i bekkenet, men har kronikse ryggsmerter, så plager meg lite. Er trøtt, men alikevel veldig aktiv. går tur hver dag og jobber 3-4 dager i uken

Måtte ha meg en sykedag i dag da, men det er pga katten ikke liker at vi har flyttet, så han holdt meg våken i natt, da kom migrenen.

Merker lite til at jeg er gravid, iforhold til første månedene, da var jeg kvalm 24/7 og sov hele døgnet :p

Sliter med tretthet, men om jeg tar meg en ettermiddagshvil, så går det bra. Ellers føler jeg meg i fin form og det er kjekt! :)

Jeg er forsatt veeldig trøtt og søvnig. Jeg tenkte dette skulle gå over når jeg bikket 3 mnd men nå har jeg bikket 4,5, og jeg er forsatt trøtt.. :-/ ellers er formen ok. Jeg prøver å knipe regelmessig :p og så går jeg en del på turer. Har trent litt styrke, men lite.
Jeg merker dog at jeg blir litt fortere sliten i korsryggen. Er det noen flere som opplever det??

Ja, korsryggen er mitt store problem. Går til naprapat og bassengtrening pga dette. Til uka får jeg beskjed om jeg får tilrettelagt på jobben, ellers ser jeg på gradert sykemelding. Har uker hvor jeg såvidt klarer lage middag etter jobb,ellers er jeg rett ut på sofaen med ryggsmerter og lite energi..

Har litt lite energi noen dager, mens andre dager er bedre. Bekkenet låser seg om jeg gjør for mye, og jeg kaster fremdeles opp innimellom. Så er sykemeldt enda. Er ikke så lett å tilrettelegge på jobben, så blir nok sånn fremover. Prøver å komme meg ut på tur, men det holder hardt pga bekkenet og kynnere.. Gleder meg til å være ferdig gitt!

Er sykemeldt nå, har så vondt at jeg ikke klarer å sitte rett opp og ned eller gå veldig mye. Det fungerer ikke med jobb(eller et vanlig sosialt liv..)

Jeg er veldig sliten og trøtt fortsatt - men(!) nå har jeg fått 30% med svangerskapspenger og skal derfor ha kortere arbeidsdager, så nå håper jeg at jeg kan få tid og ork til å gå turer og bevege meg litt. I hverdagens kjas og mas med 100% jobb har jeg rett og slett ikke fått det til - har kapitulert kl 20 om kvelden, og snorket til dagen etter ;)

Ellers er heldigvis kvalmen borte, men den er erstattet av et ubehagelig magesug hver gang det går mer enn 2 timer mellom hvert måltid. Halsbrann sliter jeg også med ...

Også blir jeg fortere sliten, sånn rent fysisk - et strev å gå opp trapper, feks ...

Men for all del; skal ikke klage (bare her;)) - det kunne vært mye verre!

Ja! Blir veldig fort sliten i ryggen.. Spesielt på jobb. Etter en time er ryggen gåen. Jobber på sykehjem med harde gulv å høyt tempo. Da er jeg helt vrak når jeg kommer hjem. Men på trening går det fint merkelig nok. Men har tilpasset øvelsene ganske så gravid vennlig ☺️

Jeg er veldig sliten og trøtt fortsatt - men(!) nå har jeg fått 30% med svangerskapspenger og skal derfor ha kortere arbeidsdager, så nå håper jeg at jeg kan få tid og ork til å gå turer og bevege meg litt. I hverdagens kjas og mas med 100% jobb har jeg rett og slett ikke fått det til - har kapitulert kl 20 om kvelden, og snorket til dagen etter ;)

Ellers er heldigvis kvalmen borte, men den er erstattet av et ubehagelig magesug hver gang det går mer enn 2 timer mellom hvert måltid. Halsbrann sliter jeg også med ...

Også blir jeg fortere sliten, sånn rent fysisk - et strev å gå opp trapper, feks ...

Men for all del; skal ikke klage (bare her;)) - det kunne vært mye verre!
Ohh kjenner til det å bli sliten ☺️ Får makspuls å pustebesvær når jeg går tur , eller bare går i trappene :p Gikk tur i skogen i dag, å trodde jeg skulle dø :eek: Pleier å ha god utholdenhet men den er long gone nå ;)

Back
Topp