Hvordan er vektopp-/ned-gangen deres jenter?

Ligger vel på +1,5 kg her, er 13 uker nå. Gikk opp 14 kg sist og 12 av dem lå igjen på sykehuset. Ligger an likt som sist, og heldigvis for meg er det relativt sunn mat som frister (har vært veldig kvalm).

Så lenge lege og jordmor er fornøyd bekymrer jeg meg ikke om vekten. Den kan man gjøre noe med. Det viktigste er min og barnets helse:)
 
Har gått opp ca en halv kilo, husker ikke eksakt på grammene men tror det er mellom 300-400 gram, for å være heeelt nøyaktig. I forrige svangerskap på omtrent samme tid hadde jeg gått opp 7,5 kg (!!) og la totalt på meg 24 kilo. Det skal IKKE skje denne gangen :) Spiser sunt, og når jeg ikke har overskudd til å trene, så går jeg turer, flere ganger i uka. Sist så bevegde jeg meg ikke mye gitt, og spiste som en hest. Godt man blir klok av skade :p
 
Jeg ligger på ca +2,5 kg. Sist gang la jeg på meg 10,5 kg totalt, å det var ikke så mye mer enn jeg trengte. Da tror jeg at jeg hadde lagt på meg ca 2 kg ved 12 uker.

Spent på hva vekten ender på denne gang. Inger svangerskap er jo like.
 
Har gått opp 1,2 kg foreløpig så ikke all verden...Men jeg kommer sikkert til å ese ut til gangs om ikke så lenge har jeg en mistanke om! Magen kan overhode ikke skjules så spørs om ikke det bare har blitt litt omfordeling av vekt enn så lenge.
Gikk opp 20kg i forrige svangerskap, men da veide jeg 8kg mer i utgangspunktet.
 
Ned 5,5 kg her... Har dårlig matlyst! Nå har vektnedgangen stoppa, så vi får tro den går litt opp igjen nå :) Er snart 13 uker.
 
Straks 12 uker, gikk.ned 5 og har gått opp igjen 1.
Så er på -4 enda.
Men legen sin vekt og min vekt er ikke helt lik, hos legen veier jeg 7 kg mindre enn startvekten
 
Er i uke 11 og har gått opp 1.5 kg. Sliter med treg mage, så regner med at det ikke er så mye i vektoppgang ;)
 
Uke 11+2 og gått opp 1,5 kg eksakt da går jeg etter vekten hos jordmor. Min vekt er helt på jordet!:)


Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09
 
aner ikke om jeg har gått opp eller ned egentlig. har ikke vekt i huset, så har ikke fått veid meg siden jeg fant ut at jeg var gravid. Så det skal bli spennende å se når jeg skal til jordmora 7. mai :)
 
Jeg syns det var så forskjell på egen vekt, legens og jordmorens. Så jordmoren min anbefalte å bare måle hver gang hjemme og bare skrive det opp selv på skjemaet før kontrollen.
 
Back
Topp