Hvordan er vektopp-/ned-gangen deres jenter?

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Her hadde jeg gått opp 3 kg på sist kontroll som var uke 12 :) Håper det ikke blir like mye som sist, altså 25 kg :/ Spiser myyye sunnere denne gangen, enn sist, da jeg hadde dilla på bakverk og bakte nesten hver dag.. Og ikke minst spiste :p Nå eier jeg hverken søtsug og har heller ikke lyst på fet mat :) Enn så lenge iallefall :p
 
Har gått ned 2 kg, men klarer jo nesten ingen mat. Forrige gang gikk jeg opp 20 kg. Skal prøve å ikke gå så mye opp denne gang. Begynte ikke gå opp i vekt før i fjerde mnd da så det var mange kilo på kort tid!
 
Uff, jeg tror jeg kommer til å gå opp endel. Er ikke flink til å holde meg unna brus og godis.

SKJERPINGS!! Jeg kan ikke gå opp så mye, holder med de antall kilo jeg har nå som jeg egentlig burde fått vekk.
 
-2 kg nå. Gått opp over 20 kg de andre gangene,Mn da har jeg ikke begynt å gå opp før ca halvveis,så.... Skal aldr si aldri,Mn håper ikke jeg legger på meg like mye!
 
pga kvalmen og oppkast, så gikk madammen ned 5 kilo mellom lege og jordmor kontroll, men så sist nå hadde hu klart å gå opp de igjen! så er i 0 akk nå :) (12+6)
 
Gikk opp 40kg de andre gangene, nå har jeg ikke rekt å gå ned igjenn,- så jeg håper virkelig ikke jeg går opp 40kg denne gangen... Tenker på vekten hele tiden, siden jeg er ganske stor nå... Prøver å gå turer å spise Sundt. Gått opp 1kg til nå
 
Jeg er undervektig, 170 høy og 44 kg. Gikk ned 3 kg da hyperemesisen sto på som værst for et par uker siden, men har klart å klatre opp til startvekt igjen nå, 11 uker på vei.
Håper å gå opp en del kilo som ikke faller av.

I forrige svangerskap for 7 år siden, gikk jeg opp 22 kilo, startvekt da var 43. Beholdte 6 av de inntil en stund etter fødselen, da jeg falt ned på 44-45 igjen.

Spiser normalt(som jeg har gjort hele livet), veldig glad i frukt og grønt, og har fått skikkelig avsmak på bruk og sukker/godis i dette svangerskapet.

Ikke enkelt å slite med å legge på seg heller, og vi som er slanke får høre "mindre pene" kommentarer stadig vekk, som feks. "Si meg, spiser du aldri noe du siden du er SÅ tynn?"
Har vent meg på kommentarene nå, og hvis folk ikke har bedre å ta seg til enn å kommentere min slanke kropp på en negativ måte, får de bare ha det så godt. Har greit med former, ikke store bryst, men ok, og hofter med en grei rumpe. Ingen bein som stikker ut, eneste kragebein som er bittelitt synlig.

Hører jo aldri noen som kommenterer til kraftige folk at de spiser hele tiden, på samme måte folk kommenterer min slankhet med å spørre om jeg aldri spiser....

AH, DET var dagens utblåsning :p Haha!
 
  • Liker
Reactions: 9-2
Jeg er undervektig, 170 høy og 44 kg. Gikk ned 3 kg da hyperemesisen sto på som værst for et par uker siden, men har klart å klatre opp til startvekt igjen nå, 11 uker på vei.
Håper å gå opp en del kilo som ikke faller av.

I forrige svangerskap for 7 år siden, gikk jeg opp 22 kilo, startvekt da var 43. Beholdte 6 av de inntil en stund etter fødselen, da jeg falt ned på 44-45 igjen.

Spiser normalt(som jeg har gjort hele livet), veldig glad i frukt og grønt, og har fått skikkelig avsmak på bruk og sukker/godis i dette svangerskapet.

Ikke enkelt å slite med å legge på seg heller, og vi som er slanke får høre "mindre pene" kommentarer stadig vekk, som feks. "Si meg, spiser du aldri noe du siden du er SÅ tynn?"
Har vent meg på kommentarene nå, og hvis folk ikke har bedre å ta seg til enn å kommentere min slanke kropp på en negativ måte, får de bare ha det så godt. Har greit med former, ikke store bryst, men ok, og hofter med en grei rumpe. Ingen bein som stikker ut, eneste kragebein som er bittelitt synlig.

Hører jo aldri noen som kommenterer til kraftige folk at de spiser hele tiden, på samme måte folk kommenterer min slankhet med å spørre om jeg aldri spiser....

AH, DET var dagens utblåsning :p Haha!
Synd å høre at folk kommenterer vekten din, det kan jo være et sårt tema uansett vekt. Håper du legger på deg i sv.skapet så du blir ner fornøyd ;)
 
Selv er jeg i andre enden av skalan, gikk ned tre kg før jeg ble gravid, to av dem er tilbake nå dessverre. Frykter det kommer mange fler :/
 
Her står vekta stille, en så lenge! Måtte den stå stille lenge, siden jeg har nok å ta av :p
Gikk opp over 20 kg forrige gang, men da hadde jeg ikke avsmak på brus og søtsaker, sånn som jeg har nå! Så håper det hjelper ;)
 
Jeg tør ikke veie meg! :p haha! Forrige gang gikk jeg opp 25 kg, og siden jeg er knappe 1.60 høy så var jeg temmelig god og rund på slutten der!! :p Så ut som en liten bolle..
 
Jeg har gått ned 2 kg, enda jeg spiser som en hest! Men de kommer vell sigende på. La på meg 20 kg sist jeg var gravid, men føler ikke at det gjorde noe-siden jeg hadde mistet 8 av dem rett etter fødselen og resten rant av meg fortere enn jeg fikk tengt meg om!
Tenker ikke så mye på vekta i svangerskapet. Jeg spiser sunt og er masse i aktivitet, så da får de kg som kommer- bare komme!:)
 
Jeg har gått opp ca en kg og siden jeg har en del ekstra håper jeg at jeg ikke blir å legge på meg så mye.
 
2,5 kg + her. Og jeg håper å ikke legge på meg så mye denne gangen. 25 kg pluss med de to andre. Heldigvis forsvant alt etterpå.
 
1kg pluss er jeg på. Gikk opp 14kg sist og det var helt greit. :)
 
Back
Topp