Hvordan er vekta og magen nå /snart 3 mnd etter fødsel?

Muffintopp! Skulle ønske! Her er det fremdeles gravidmage :( fullammer, men er fremdeles stor! Ikke kjangs å komme i gamle klær, sko osv fra før graviditeten :( lenge til gifteringen kommer til å passe...


Sent from my iPhone using BV Forum


Hvis det er noe trøst, så er vi i samme båt!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
4.5mnd siden fødsel 5kg til start vekt...også 10kg til.

Vekta har ikke gått noe ned siden like etter fødsel. Delammet i 3 mnd.
Magen er en katastrofe, stor deig. Har skikkelig håndtak på hoftene, lurer på om det noen gang vil bli stramt igjen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har igjen en kg til startvekta:) og den kiloen sitter godt, men det er jeg klar over fordi jeg har hatt en utrolig matlyst etter fødsel. Magen er fortsatt for dvask, trener litt nå og da, men begynner skikkelig etter ferien:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var tilbake på startvekta dagen etter fødsel, magen så lik ut som før i løpet av ei uke (bortsett fra hvis jeg skviser den sammen da, da ser jeg godt at huden er mye mer "muffins" enn før :p ) fortsatte bare å miste kilo til vekta sto å vippa på 39-40, da satte sykepleierne på nyfødtintensiven meg på streng diett og bøttevis med nutridrikker :p er nå heldigvis oppe i ok vekt igjen, men har enda noen liter med nutridrinker igjen før jeg kan si meg fornøyd, vil gjerne se vekta vise 50 :)
 
Vekten vet jeg ikke, har ikke det. Men magen er slik snaue 7 uker etter fødsel med tredje barnet.
Slik mage er bare min drøm aldri en virkelighet, har alltid hatt litt ekstra å er aaaaltfor glad i mat til å kunne bli så flott!

Heldigvis er vi alle forskjellige noen tynne andre har litt ekstra. Tenk så kjipt dersom alle hadde vært tynne å brukt str 36, da kunne vi sjoppa å sjoppa for det var alltid vår str inne ;-) haha.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har alt for mange kg som skal av, og magen er som en stor deig! Men håper jeg skal få kommet i gang med treningen snart, så jeg får litt resultater og motivasjon! :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
20kg til startvekt! :anyone Har ikke gått ned ett eneste kg siden jeg kom hjem for 3 månder siden. Og jeg har prøvd! Ammer, spiser bare salater, drikker vann, går turer... Er så demotiverende at jeg griner. Kjenner når jeg prøver å trene at leddene fortsatt er vonde (bekkenløsning), så får ikke tatt så hardt i. Og magen? Putevar med røde striper :/
 
Pusemor, har lest at noen "hamstrer" når de ammer. At kroppen faktisk gjør det den kan for å beholde alt, en slags forsvarsmekanisme.
 
Veier 7 kg mer enn startvekta, og det er jeg glad for :) Fornøyd med vekta nå (55kg) men må få strammet opp magen litt gitt :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
20kg til startvekt! :anyone Har ikke gått ned ett eneste kg siden jeg kom hjem for 3 månder siden. Og jeg har prøvd! Ammer, spiser bare salater, drikker vann, går turer... Er så demotiverende at jeg griner. Kjenner når jeg prøver å trene at leddene fortsatt er vonde (bekkenløsning), så får ikke tatt så hardt i. Og magen? Putevar med røde striper :/
Er du sikker på at du får i deg nok? Vi som ammer trenger opptil 750kc ekstra, er vi aktive i tillegg kan matinntaket fort havne på 2500 kc pr dag- det er i hvertfall sinnsykt mye salat..! Ellers går kroppen på sparebluss og vil ikke kvitte seg med ett gram.

Jeg lastet ned MyFitnessPal for å kontrollere mitt minsteinntak av mat. Jeg var så sliten og slapp, amming og lett trening tar på. Det har hjulpet på litt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har gått opp 6 kg etter fødselen :( Så altså 6 kg ned fra startvekt. Selv om klærne sitter løst, er jeg egentlig mindr fornøyd nå. Synes det var fantastisk å se resultatene de første ukene, men nå har jeg fått bollemage og epleform, og savner intenst timeglassfiguren min, selv om den var en tanke større :(

Synes dette med amming er frustrerende og mega-urettferdig. Må gi erstatning i tillegg, fordi jeg aldri klarer å ta igjen babyen. Og selv om jeg da ammer så mye jeg kan, ser det ikke ut til å ha noen særlig effekt på verken vekt eller mage.
 
Er du sikker på at du får i deg nok? Vi som ammer trenger opptil 750kc ekstra, er vi aktive i tillegg kan matinntaket fort havne på 2500 kc pr dag- det er i hvertfall sinnsykt mye salat..! Ellers går kroppen på sparebluss og vil ikke kvitte seg med ett gram.

Jeg lastet ned MyFitnessPal for å kontrollere mitt minsteinntak av mat. Jeg var så sliten og slapp, amming og lett trening tar på. Det har hjulpet på litt :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan regner du med ekstra "ammekalorier" i den appen? Den tar jo ikke hensyn til sånt.. Jeg burde ligge på 1540 om dagen for å gå ned 0,5 kg i uka. Men siden jeg fullammer, så blir det jo ikke riktig.

Ca 1500 kcal om dagen er vanligvis det jeg ligger på, men vekta rører seg ikke her heller.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan regner du med ekstra "ammekalorier" i den appen? Den tar jo ikke hensyn til sånt.. Jeg burde ligge på 1540 om dagen for å gå ned 0,5 kg i uka. Men siden jeg fullammer, så blir det jo ikke riktig.

Ca 1500 kcal om dagen er vanligvis det jeg ligger på, men vekta rører seg ikke her heller.


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg øker aktivitetsnivået i appen slik at mitt kaloribehov ligger på nesten 2000 pr dag.

Man kan ikke stole blindt på appen, men mitt mål er å få i meg minst 1920kc- det har vist seg å være vanskelig nok ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp