Hvordan er status nå, jenter?

Ellise

Flørter med forumet
Selv er jeg i uke 31 (31+5) og kjenner jeg smått begynner å bli lei. Sover dårligere om natta, anpusten av ingenting, tisser en gang i timen, sure oppstøt, bekkenløsning osv. Kjenner meg skikkelig gravid med andre ord ;-) klager ikke altså, men ser mer og mer frem til å få gutten min ut! Er sykmeldt 100%, så kjeder meg litt om dagen. Tiden går for det meste med til forberedelser og tv-serier! Hvordan er det med dere andre?

Bekkenløsningsa er blitt værre og invalidiserende til tider, mye kynnere og vondt øverst i magen.. sure oppstøt og halsbrann begynner å bli plagsomt, og tungpustet ja.. Er også blitt veldig sliten - skal lite til før jeg føler meg utmattet.. å dusje er et ork og jeg må virkelig presse meg for å få gjort noe hjemme! Og da får jeg svi for det etterpå..

MEN sparkene til lillegutt er kraftigere og han sparker gjerne tilbake om man dytter til ham :-) Magen er enda ikke så stor som fryktet og jeg har fått gjort et meste av forberedelser! Gleder meg masse til å se gutten vår, selv om det også er litt skremmende at det bare er 7 uker igjen til termin..! 100% sykemeldt her også og tiden går med bv, tv, husarbeid, håndarbeid og litt lesing :-)

Har det ganske likt... Er faktisk dritt lei. Heldigvis så er jeg 34 + 2 og ser lyset i enden av tunnelen nå! Har de siste ukene merker hvor lei jeg er og hvor godt det skal bli å møte jenta mi og bli ferdig med hele graviditeten! Alt er jo slitsomt. Sover dårlig, konstant trøtt, tung, tett nese, sure oppstøt, vondt i ryggen/nakken... I tillegg har jeg en super aktiv 3 åring hjemme som ikke sitter stille... Puh:o

Må tiden gå fort for oss alle!!

Bekkenløsningsa er blitt værre og invalidiserende til tider, mye kynnere og vondt øverst i magen.. sure oppstøt og halsbrann begynner å bli plagsomt, og tungpustet ja.. Er også blitt veldig sliten - skal lite til før jeg føler meg utmattet.. å dusje er et ork og jeg må virkelig presse meg for å få gjort noe hjemme! Og da får jeg svi for det etterpå..

MEN sparkene til lillegutt er kraftigere og han sparker gjerne tilbake om man dytter til ham :) Magen er enda ikke så stor som fryktet og jeg har fått gjort et meste av forberedelser! Gleder meg masse til å se gutten vår, selv om det også er litt skremmende at det bare er 7 uker igjen til termin..! 100% sykemeldt her også og tiden går med bv, tv, husarbeid, håndarbeid og litt lesing :)
Ja det er herlig å kjenne den lille sparke! Alltid like rart å tenke på at det bare er en hinne og litt hud mellom oss og den lille! Så nærme, men allikevel så fjern! <3

Har det ganske likt... Er faktisk dritt lei. Heldigvis så er jeg 34 + 2 og ser lyset i enden av tunnelen nå! Har de siste ukene merker hvor lei jeg er og hvor godt det skal bli å møte jenta mi og bli ferdig med hele graviditeten! Alt er jo slitsomt. Sover dårlig, konstant trøtt, tung, tett nese, sure oppstøt, vondt i ryggen/nakken... I tillegg har jeg en super aktiv 3 åring hjemme som ikke sitter stille... Puh:eek:

Må tiden gå fort for oss alle!!
Ja, kjenner meg igjen der! Alt blir et ork med den dumme bekkenløsningen. Men at du i tillegg har en 3-åring er imponerende! Vær stolt av deg selv!:-) snart ferdig!!

Her går det veldig opp og ned. Koser meg egentlig med magen og bevegelsene fra den lille, men kjenner jeg blir veldig lei innimellom!! Magen er ikke så veldig stor, men i veien likevel:p blir fort sliten og får kynnere hvis jeg anstrenger meg for mye. Jobber to korte dager i uka (30%) så tida går egentlig fort! Rekker ikke kjede meg enda hvertfall;)

Bekkenløsning som jeg tror snart tar knekken på meg.. Føler det bare blir verre og verre for hver dag. Men skyldes vel at lille snuppa blir større :) Forsatt ni uker igjen, begynner å bli klar for å få hun ut!

Har litt av det samme med dårlig søvn og begynner å bli sliten i kroppen, jobber 100 % og kjenner det kanskje skulle vært på tide å roe litt ned, men føler på press fra arbeidsplassen min om å fortsette i samme tempo frem mot perm:/
Har en liten en, en særs aktiv arving på snart 2 som sliter litt på, så det skal bli spennende å se hvor lenge jeg greier å holde på som jeg gjør nå!

Skjønner godt at du er lei da kroppen er slik!

Jeg er litt nedenfor om dagen! Har veldig vondt i bekkenet, sover veldig dårlig om natten, må tisse ofte, mye halsbrann og mye kynnere! Er 33+5 i dag! Skulle liksom kose meg med storebror denne uka (han har vinterferie) men pga. en cyste som fyller seg opp har jeg veldig vondt og orker nesten ikke noe... Det er ikke noe farlig for meg eller babyen! Men det er så vondt... Og jeg og storebror som skulle kose oss litt ekstra sammen da dette er siste ferien hans før han blir storebror! Så akkurat nå er jeg møkk lei :p

Jeg er litt nedenfor om dagen! Har veldig vondt i bekkenet, sover veldig dårlig om natten, må tisse ofte, mye halsbrann og mye kynnere! Er 33+5 i dag! Skulle liksom kose meg med storebror denne uka (han har vinterferie) men pga. en cyste som fyller seg opp har jeg veldig vondt og orker nesten ikke noe... Det er ikke noe farlig for meg eller babyen! Men det er så vondt... Og jeg og storebror som skulle kose oss litt ekstra sammen da dette er siste ferien hans før han blir storebror! Så akkurat nå er jeg møkk lei :p
Er det noe mulighet for at du kan bli satt i gang før tiden da pga den cysta? Jeg mener hvis du har veldig vondt så har du en god grunn? Jeg blir satt i gang rundt termin uansett på grunn av antistoffer og sv.diabetes.. Men det kan skje før også pga disse risiko faktorene...

33 blank i dag. Sykmeldt 80 % pga fremfall "der nede", samt carpal tunnel syndrom i begge hendene. Dagene går med til litt husarbeid, litt shopping/planlegging og til å lade batteriene til storesøsteren er ferdig i barnehagen. Prøver å ha middagen klar hver dag :)

Huff, sånne smerter i tillegg er jammen ikke bare bare! Syns du skal gi deg en klapp på skulderen jeg,- alle egentlig,- vi er flinke!! :-)

33+4 og er ikke lei.
Klart det er tungt og jeg har plager men det er sånn det er og være gravid vel :) Er mer kvinne nå en noen gang ellers.
Jeg gleder meg til fødselen og til å bli kjent med barnet. Men hadde hun kommet nå hadde jeg fått litt panikk, jeg er ikke klar for det mentalt. Trenger disse siste ukene, absolutt :)

33+5 i dag. Sm 100%. Bekkenløsninga har blitt værre siste ukene, har mye kraftige kynnere, halsbrann, mye svimmel pga stram nakkemuskulatur også. Er sliten døgnet rundt og veldig lei. Liker IKKE gå gravid og gleder meg til å få kroppen for meg selv igjen!! Gleder meg til å kunne være mer aktiv med gutten på 2 år som ikke helt forstår hvorfor ikke mamma vil sitte på gulvet å leke mer :(
Jeg er klar som et egg for lillebror skal komme! Selv om det i realiteten kan drøye hele 8 uker før han kommer. Alle klær er vasket, men ikke trekket på kurven eller bilsetet. Storebror skal få være med å lete frem de siste tinga. Vanskelig å forklare/forberede en på to år på hva som skal skje

Jeg er litt todelt nå.

Jeg føler mye kontakt med babyen nå, han er veldig aktiv, og jeg tror jeg begynner å forstå at det som beveger seg i magen min snart skal komme ut. Gleder meg veldig! Det har jeg ikke helt fått til tidligere, så det er kjekt.

Samtidig syns jeg det er fysisk og til dels psykisk tungt. Jeg har veldig lite energi, blir fort sliten, får smerter i magen av å gå +av å stresse, og kunne helst tenkt meg å gå i hi fram til fødsel. Som jeg gruer meg veldig til.

33+5 i dag. Sm 100%. Bekkenløsninga har blitt værre siste ukene, har mye kraftige kynnere, halsbrann, mye svimmel pga stram nakkemuskulatur også. Er sliten døgnet rundt og veldig lei. Liker IKKE gå gravid og gleder meg til å få kroppen for meg selv igjen!! Gleder meg til å kunne være mer aktiv med gutten på 2 år som ikke helt forstår hvorfor ikke mamma vil sitte på gulvet å leke mer :(
Jeg er klar som et egg for lillebror skal komme! Selv om det i realiteten kan drøye hele 8 uker før han kommer. Alle klær er vasket, men ikke trekket på kurven eller bilsetet. Storebror skal få være med å lete frem de siste tinga. Vanskelig å forklare/forberede en på to år på hva som skal skje
Vi å prøver å forberede en 2 åring, men erfarer at det er ikke myr som går inn og han forstår ikke så mye! Blir vel først en realitet når babyen kommer! Spent på det og reaksjon;)

Lei, lei, LEI. Det har ikke vært like kos å være gravid denne gangen som sist. Jeg er utrolig trøtt/sliten, har vondt(!), våkner med en mage som nesten vil sprekke (kynnere, kanskje?) og jeg må bli sur for at mannen skal forstå den minste ting. Har nesten mistet lysten på å bli gravid igjen, men det kommer seg vel...
Jeg kommer til å være dritsur om jeg må settes igang nesten to uker over termin igjen. Da kommer det til å bli uutholdelig å være sammen med meg.

35+1-- veldig sliten. sover max 3 timer per natt.. (vært slik siden november). Bekkenet er ille, og halsbrann for fult.. Men er ikke annet å gjøre enn å holde ut litt til ;)

Har tydelig fått igjen svangerskapskvalmen, sure oppstøt og puster som en hvalross bare jeg reiser meg opp og på toppen har jammen vannet i kroppen kommet.. :-P Er 31+4 men veldig klar for at hun skal komme jeg altså :) Rett og slett få tilbake kroppen min, så kan jeg gi henne masse kjærlighet her ute i steden! Har vært sykemld hele svangerskapet pga tidligere svangerskaps historier, så gleder meg til å trille turer og ha noe å henge fingrene i når hun ser dagens lys<3

Våkner mange ganger om natten av at jeg snur meg eller må på do, har enkelte dager med mye halsbrann og sure oppstøt, har ofte vondt på høyre side av ryggen og i ribbeina og blir andpusten av hver minste ting. Jobber for tiden 100 % i barnehage på småbarnsavdeling og kjenner jeg gleder meg til permisjonen, begynner å bli slitsomt å jobbe så mye!!

Back
Topp