Hvordan er smakssansen???

onemoretime

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberlykke 2020
Og noe dere ikke liker/liker nå?

Alle mine favoritter smaker dritt!

Liker ikke godteri, junk food, ketchup, pølser (smaker sterkt!) makrell i tomat. De fleste middager går ikke ned. Ingen brus, iste eller lignende!

Frukt er jeg glad i da :) små mengder klare jeg! Ellers så er isbiter en stor favoritt!

Blir gal av dette av å ikke like noe som helst lengre :( flere som har det slik?

Er flere ting som ikke helt smaker som før. spesielt kaffe og havregrøt. Har elsket smaken av havregrøt og spist det hver morgen, men etter at graviditeten kom så klarer jeg ikke spise det. synd, hadde heller håpet at jeg ikke skulle like junk-food heller :p
Men liker smaken av fisk bedre og spiser flere typer nå enn før, så det er jo positivt! :)

Smaken har endret seg ja, men jeg er litt bakvendt, så det er masse ting som smaker mye mindre enn vanlig. Ganske litt apetittelig å spise ting som er helt smakløse...

Nå tror jeg kvalmen er på hell så nå greier jeg i alle fall lukta av kaffe igjen...Det er vel det eneste jeg ikke har klart å drikke. Ellers er jeg hekta på vann med sitron...Spiser gjerne litt sitron og;)

Begynner så smått å spise meieriprodukter igjen, men ellers så lukter og smaker alt mye mer enn det pleier. Søtt er jeg ikke noe glad i nå, eller kan spise kake og kjeks men ikke snop, saft, juice, brus, desserter og sånt... spiser lite junk, men spiser generelt lite om dagen. Det går stort sett I knekkebrød, brød, makaroni, litt frukt og litt yoghurt + jeg jobber med å få ned litt middag når frøkna er hjemme da..

Jeg klarer ikke drikke smoothie lengre, det er altfor surt:-)

Og da jeg var på mitt kvalmeste smakte cola helt forferdelig, jeg som elsker cola til vanlig.

Ellers er det ikke noe som jeg kommer på.

Nå tror jeg kvalmen er på hell så nå greier jeg i alle fall lukta av kaffe igjen...Det er vel det eneste jeg ikke har klart å drikke. Ellers er jeg hekta på vann med sitron...Spiser gjerne litt sitron og;)
Samme som deg! :) Elsker alt surt! Sitron, klementiner, sitronsaft, rett og slett alt som er surt :p og klarer ikke kaffe.. Eller sjokolade!

Jeg har fått ekstremt god lukte og smakssans ;) jeg brekte meg som fy på jobb her en dag da jeg skulle spise makrell i tomat, hadde vært åpnet dagen før og da blir det grusom transmak :o

Ellers har jeg fått dilla på appelsiner :p men må være cevita ;)

Samme som deg! :) Elsker alt surt! Sitron, klementiner, sitronsaft, rett og slett alt som er surt :p og klarer ikke kaffe.. Eller sjokolade!
Uff kaffi har jeg også mistet lysten på :/ tar en kopp av og til. Men er veldig glad i grønn te, den med sitron :p er det like ille mtp koffein? Blir omtrent 2 kopper dagen

Smaken er ikke så ille, men luktesansen er ekstrem... Kan ikke bruke parfyme eller de hudkremene jeg pleier, de lukter så sterkt... Takler heller ikke lukta i lokalene på jobb, kun inne på kontoret mitt, for der kommer der frisk luft direkte inn fra airconditionen, ellers må jeg holde pusten når jeg må i gangen:p

Liker ikke sjokolade som jeg egentlig elsker :) pølser klarer jeg ikke tanken på.
mozellbrus,melonyoghurt og hjemmelaga pizza er vell favorittene nå ;)

Liker ikke sjokolade som jeg egentlig elsker :) pølser klarer jeg ikke tanken på.

Å mozell hørtes godt ut! Jeg som ikke er noe glad i brus og hvertfall ikke nå fikk jo kjempe lyst på mozell haha det trur jeg at jeg må kjøpe etterpå og ha i kveld hehe

Mozellbrus ja! åh, før jeg ble gravid hadde jeg ikke drukket brus på to år, og mozell sikkert ikke på fire. men nå er det alt jeg tenker på! prøver å begrense meg, men hjemmelaget pizza med en flaske mozell til er jo bare fantastisk!:D

Sprøtt at sjokolade virkelig kan være så vondt....smaker jo bare smør og fett:wtf::D

Mozell var helt fantastisk godt! Og jeg drikker ikke annet enn vann for tiden omtrent for jeg blir bare kvalm hehe

Smaken er stort sett normal på det meste, men luktesansen har tatt helt av:eek: Alt lukter veldig sterkt og mye mat byr meg imot pga lukt. Klarer heller ikke mine vanlige parfymer, kremer og deodoranter. De lukter alt for sterkt og blir dårlig :(

Smaken er stort sett normal på det meste, men luktesansen har tatt helt av:eek: Alt lukter veldig sterkt og mye mat byr meg imot pga lukt. Klarer heller ikke mine vanlige parfymer, kremer og deodoranter. De lukter alt for sterkt og blir dårlig :(

Klarer ikke parfyme her heller :(

Hadde det slik noen uker at alt smakte shit! Men nå spiser jeg alt igjen, endelig :)

Back
Topp