Hvordan er leggerutinene deres?

Jeg ser her nå at alle babyene bruker smokk, eller koseklut. Det gjør da ikke min frøken. Hun har nektet smokk siden vi kom fra sykehuset. Så derfor kan jeg ikke gi henne noe for å roe henne.. Kanskje derfor det også er vanskeligere å legge henne..

Min tar heller ikke smokk, eller flaske! Han gjorde det en liten stund, men nå er det slutt. Det er "litt" fortvilende noen ganger, for han har liksom ingenting å roe seg med selv..

Min tar heller ikke smokk, eller flaske! Han gjorde det en liten stund, men nå er det slutt. Det er "litt" fortvilende noen ganger, for han har liksom ingenting å roe seg med selv..
Det er veldig frustrerende. Den puppe jenta her får nok litt problemer når mamma "tar den vekk" for godt...;-)

Jenta vår bruker ikke smokk eller sånn klut som nevnes. Hun har noen bamser i sengen da, og det er det.
Hun er ikke avhengig av de for å sove, for når vi er på reise legges hun rett i reisesengen uten de. Hun klager ikke:)

Anna 1984: Så deilig
Tyder kanskje på at det er lurt å begynne rutinene så tidlig som mulig?! Ammer du?
Det kan hende. (?)
Det har hvertfall funket bra for oss, og vi har i dag en veldig grei baby med gode innarbeidede rutiner som hun følger.
Jeg ammer ikke lenger. Ammet kun i underkant av 2 måneder.

Jeg startet og rutinene da hun var kun 3 uker. Og rutinene følger hun, men hun sover ikke natta igjennom. Ammer et par-tre ganger etter leggetid, og noen ganger har hun våken-perioder, så jeg tror nok ikke strenge rutiner nødvendigvis betyr sove-baby altså.

Jeg startet og rutinene da hun var kun 3 uker. Og rutinene følger hun, men hun sover ikke natta igjennom. Ammer et par-tre ganger etter leggetid, og noen ganger har hun våken-perioder, så jeg tror nok ikke strenge rutiner nødvendigvis betyr sove-baby altså.
Enig i det du skriver. Gode rutiner eller ei, har ikke så mye å si på sovemønsteret til babyene. Det er veldig individuelt dette med søvn. Vi har hatt en sove baby fra dag 1.

Vi minner hverandre ofte på det, hvor heldige vi er , som kan sove hele natten og være uthvilt på morgenen :)
Man skal ikke ta det for gitt.

Grøt fra 18.50
Pysj/bleie/tannpuss/vask fra 19.10/19.20 (Ikke bading)
(Evt. Drømmehagen e.l. i ti min/et kvarter)
Pupp i stuen
Legging 19.50. (Dette kan vare i alt fra ti minutter til over en time) Synger to-tre sanger. Sier god natt og går ut. Etter et par minutter eller etter et kvarter er det gråt og man må gå inn og ut i hvert fall tre-fire ganger før det hele roer seg.
To amminger før jeg legger meg rundt midnatt - første amming senest 22.30.
Ammer flere ganger i løpet av natten.

Her er hu nå snart 7 mnd...(hjelp!!!) vi startet rundt 18, 18.30- spiser grøt, tar kveldsstell med vask, pysj, tannpuss...så er d natta, som regel får hu ei flaske i senga, de gangene hun vil ha...så får hu smokk og kos og så er d natta...vi går ut og hun sovner som regel greit. Noen ganger starter d litt sutring men da går bare en av oss å legger oss ved siden av hu, bare ligger der å ser på tlf el noe å da er som regel d nok så da sovner hu etterhvert...:)

Her begynner vi med grøt og evt. bad ved 1730 tiden, så legger vi henne i sengen hennes rundt kl 18 (kan bli opp til 19 og, kommer an på når hun sov sist). Hun bruker stortsett alt mellom 5-15min på å sovne. Jeg skrur på babycallen, legger henne og sitter til hun lukker øynene, så går jeg derifra og hun sovner selv etter kort tid. kanskje hun våkner etter noen min om hun har dratt ut smokken, men da er det bare å putte den inn igjen også sovner hun. Gir henne velling og skifter bleie når vi går å legger oss ved 2230 tiden, også våkner hun igjen for mat 0500-0530, mater og gir ny bleie, også sover hun til 0700 stort sett. Noen dager våkner hun og ikke vil sove igjen fra 0500, men da har hun tross alt sovet 11 timer...

Her begynner vi med grøt og evt. bad ved 1730 tiden, så legger vi henne i sengen hennes rundt kl 18 (kan bli opp til 19 og, kommer an på når hun sov sist). Hun bruker stortsett alt mellom 5-15min på å sovne. Jeg skrur på babycallen, legger henne og sitter til hun lukker øynene, så går jeg derifra og hun sovner selv etter kort tid. kanskje hun våkner etter noen min om hun har dratt ut smokken, men da er det bare å putte den inn igjen også sovner hun. Gir henne velling og skifter bleie når vi går å legger oss ved 2230 tiden, også våkner hun igjen for mat 0500-0530, mater og gir ny bleie, også sover hun til 0700 stort sett. Noen dager våkner hun og ikke vil sove igjen fra 0500, men da har hun tross alt sovet 11 timer...
11 timer? :D Så digg!
Herrejemini så forskjellige barn er. Typisk min flaks at jeg fikk et som synes soving er oppskrytt;)

Grøt kl 18.
Bad og stell kl 18.30.
Sovner ved puppen, rapes og bæres over i senga:)

Natta? Våkner vel et par-tre-ti ganger..;)

Back
Topp