Hvordan er lønna i butikk?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg jobber nå som pleiemedarbeider i hjemmesykepleien i kommunen å har kun 17% fast helg og jobber resten ekstra. Men jeg er aldri garantert å få vakter så det varierer fra 5-12 vakter i måneden, i tillegg er det helt elendig lønn. I sommer jobber jeg 100% en måned å fikk kun 15500kr netto(22000kr brutto) og forventet mer, men ble skuffa. Vurderer nå å jobbe deltid i en butikk for å få litt ekstra lønn i måneden. Men vil høre med andre her om hvordan lønna i butikk er. Noen som kan fortelle meg?
 
Fikk du bare 15.500kr utbetalt? Shit, det var dårlig! Jeg jobber i 70% stilling, og har mer enn det utbetalt.
 
Fikk du bare 15.500kr utbetalt? Shit, det var dårlig! Jeg jobber i 70% stilling, og har mer enn det utbetalt.
Ja det er drit dårlig betalt. Totalt med alt ekstra jobber jeg ca 50% og har mye mindre utbetalt så jeg må ha en annen jobb i tillegg for at ting skal gå opp.
 
Kommer an på hvilken butikk, og hvilke vakter du får. En del butikker har i avtalen at man må jobbe et minimum av timer i gjennomsnitt for å i det hele tatt få sentillegg og helgetillegg. Det er ofte tilleggene man tjener på...
 
Kommer an på hvilken butikk, og hvilke vakter du får. En del butikker har i avtalen at man må jobbe et minimum av timer i gjennomsnitt for å i det hele tatt få sentillegg og helgetillegg. Det er ofte tilleggene man tjener på...

Det er helt riktig. Jobber i butikk selv. Og når jeg sluttet med å BARE jobbe kveld 6 dager i uken fikk jeg mye mindre utbetalt. Prisen jeg måtte betale for å ha et normalt familieliv
 
Kommer an på hvilken butikk, og hvilke vakter du får. En del butikker har i avtalen at man må jobbe et minimum av timer i gjennomsnitt for å i det hele tatt få sentillegg og helgetillegg. Det er ofte tilleggene man tjener på...
Det er klesbutikk helst ønsker å jobbe i, men matbutikk er også aktuelt.
 
Jeg jobber i blomsterbutikk, som ekstra, jobber fast annenhver lørdag, ved behov og noe mer i sesonger. Har 157 kr i timen og får stort sett aldri helgetillegg fordi jeg ikke jobber over 12 timer i uka. Er man over 29 får man 190 ca. I timen hos oss. Jobber i hjemmesykepleien og der har jeg 200,- i timen, som sisteårs sykepleierstudent.
 
Jeg jobber nå som pleiemedarbeider i hjemmesykepleien i kommunen å har kun 17% fast helg og jobber resten ekstra. Men jeg er aldri garantert å få vakter så det varierer fra 5-12 vakter i måneden, i tillegg er det helt elendig lønn. I sommer jobber jeg 100% en måned å fikk kun 15500kr netto(22000kr brutto) og forventet mer, men ble skuffa. Vurderer nå å jobbe deltid i en butikk for å få litt ekstra lønn i måneden. Men vil høre med andre her om hvordan lønna i butikk er. Noen som kan fortelle meg?
Har hørt at klesbutikk har langt lavere lønn enn mye annet. Men om du går tilkalling vil jeg anbefale barneskole. Da fikk jeg timelønn på rundt 250kr, så lærervikar kan kanskje være tingen for deg.
 
PS, regna ut at du har ca 146kr i timelønn. Sammenlign alltid årslønn ved 100% eller timelønnen, da det er en av disse to du vil få oppgitt ved intervju/stillingsutlysning.
 
Det er veldig forskjellig som alle beskriver. Men har inntrykk av at matbutikker betaler bedre enn andre butikker... dig godt mulig det ikke stemmer. Og enklere å få lengre vakter da de har lengre åpent :)
 
Det er brutto lønna som betyr noe, nettolønn er missvisende å se på i denne sammenheng. da det også avhenger av at man har rett skattetrekk. Det høres ut som ditt skattetrekk er for høyt i forhold til hvor mye du tjener? bør sjekke det. Hva er timelønn du har der du jobber nå? hvor gammel er du?
 
PS, regna ut at du har ca 146kr i timelønn. Sammenlign alltid årslønn ved 100% eller timelønnen, da det er en av disse to du vil få oppgitt ved intervju/stillingsutlysning.
Var det jeg også kom frem til. Men det forutsetter at hun har jobbet 100%.. hvis hun har jobbet 100% feks i hele juli, så kan det likevel være delt opp i 2 lønnsperioder, kommer ann på fra hvilken dag i mnd de regner lønn fra.

Hvis de regner lønn fra 19.juni-20. juli vil 10 dager av juli komme på neste mnd..
 
Matbutikk er vell den mest lønnsomme butikken. Jobber du på mindre nisjebutikker er lønna lavere.
 
Back
Topp