Aprikosblomst
Elsker forumet
Jeg er så nysgjerrig! Så elsker jeg jula og alt som hører med, så hadde vært koslig å høre hvordan du/dere feirer på selveste julaften!!
Rutiner, tradisjoner osv? Alene, med familie - eller venner?
Vi feirer jul hos min familie
Selv så våkner jeg gryyytidlig på julaften og ser barne-tv (i en alder av 22, haha). Det er såå koslig! Da drikker jeg julebrus og spiser godis fra julestrømpa mi.
I 10-10:30 tida har vi julefrokost mens vi ser på askepott.
Ellers slapper vi av etter dette og bare koser oss.
I 14 tida drar vi til mormoren min, der er også resten av familien. Mormor pleier å kjøpe tegneserie-hefter som hun legger under juletreet på julaften morgen. Så vi slapper av og leser tegneserier og ser tv.
Vi spiser middag når julen ringes inn kl 17. Koslig å høre synginga i bakgrunnen av julemiddagen. På julaften er det pinnekjøtt og riskrem på menyen, men jeg som ikke liker dette får egen middag
gjerne noe likt.
Resten av kvelden brukes til å spise alt man både lukter og ser. Det blir servert sååå mye godt, mmm
Vi går også noen runder rundt treet på kvelden. Dette på gøy, og ikke så seriøst. Mest latter enn synging
Gavene blir så lagt under treet (jeg pleier å gjemme meg da, for jeg er så nysgjerrig) haha. Vi lar de ligge ei lita stund før jeg deler ut og vi pakker opp
Resten av kvelden blir brukt til å spise..... Igjen... Hehe, å se på gavene da
Som jeg gleder meg til JUL

Vi feirer jul hos min familie
I 10-10:30 tida har vi julefrokost mens vi ser på askepott.
Ellers slapper vi av etter dette og bare koser oss.
I 14 tida drar vi til mormoren min, der er også resten av familien. Mormor pleier å kjøpe tegneserie-hefter som hun legger under juletreet på julaften morgen. Så vi slapper av og leser tegneserier og ser tv.
Vi spiser middag når julen ringes inn kl 17. Koslig å høre synginga i bakgrunnen av julemiddagen. På julaften er det pinnekjøtt og riskrem på menyen, men jeg som ikke liker dette får egen middag
Resten av kvelden brukes til å spise alt man både lukter og ser. Det blir servert sååå mye godt, mmm
Vi går også noen runder rundt treet på kvelden. Dette på gøy, og ikke så seriøst. Mest latter enn synging
Gavene blir så lagt under treet (jeg pleier å gjemme meg da, for jeg er så nysgjerrig) haha. Vi lar de ligge ei lita stund før jeg deler ut og vi pakker opp
Resten av kvelden blir brukt til å spise..... Igjen... Hehe, å se på gavene da
Som jeg gleder meg til JUL