Hvordan er formen?

1991solsikke

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Nå runder mange av oss halvveis i svangerskapet, så tenkte å ta tempen på hvordan det står til rundt forbi :)
Er formen bra?
 
Fortsatt veldig trøtt og sliten :p siste uken nå med 50% sykemelding pga blødning for snart 3 uker siden. Ellers er formen bra :) bekkenet begynner å trøble litt. Håper jeg får mer energi snart :)
 
Fortsatt kvalm, men kaster opp mindre hyppig. Så det går veien :) 17+0 i dag.
 
Kaster opp, bekkenløsning. Sykmeldt 100% igjen! Formen er inni mellom bra. Ultralyd neste uke ! Er 18 uker nå.
 
Formen min er stort sett grei. Uke 20 nå og kjenner mye liv hver dag! Våkner hver natt og er generelt sliten. Går fint med bekkenet men passer på å ta hensyn og går regelmessig til fysioterapauten. Matlysten er nesten tilbake igjen, men blir enkelte ganger dårlig og kaster opp., men heldigvis ikke hver dag lengre.
Føler mye på «trykket» nede i magen, er tungt, spesielt vist jeg går mye. Ofte på do å tisser :hilarious:
 
Her er formen akkurat som til vanlig. Har hatt et par uker med trøtthet og fant ut at magevondt ved legging var betennelse i magen. Så etter start med medisin for det, så ble alt normalt igjen :) Har foranliggende morkake, og enda ikke kjent liv.
 
Kaster opp flere ganger daglig, har konstant hodepine og er fryktelig tett i nesen. Ellers er jeg helt fin :)
 
Matlysten er tilbake, hurra!! og kvalmen er så og si borte. Men sliter med å ha lite energi.

Jobber 70 %, og det går fint mens jeg er på jobb. Når jeg kommer hjem derimot er jeg utslitt. Ligger rett ut etter jobb og hele dagen i helgene. Synes det er kjipt å ikke kunne være mer aktiv for de barna jeg allerede har sin del. Ikke minst for mannen, som allerede gjør mer enn meg i hverdagen generelt. Nå gjør han ALT!

Ultralyd om to dager. Gleder meg!
 
Jeg personlig er så SLITEN som jeg aldri har vært før! Ingen konkrete plager, men er så trøtt og sliten at det er latterlig. Orker jobb, og kjører resten av energien på halvtannenåringen vår, men når han er i seng legger jeg meg og. Dette er nytt og uvant for meg, så gleeeeder meg til forhåpentligvis litt mer energi snart :) :)
 
Kaster opp flere ganger daglig, har konstant hodepine og er fryktelig tett i nesen. Ellers er jeg helt fin :)
Hallo, det var optimistisk :p du kaster opp flere ganger daglig, men «ellers er alt fint» imponerende ;) krysser fingrene for at formen bedres snart og du slutter å kaste opp :) :)
 
Hallo, det var optimistisk :p du kaster opp flere ganger daglig, men «ellers er alt fint» imponerende ;) krysser fingrene for at formen bedres snart og du slutter å kaste opp :) :)
Det kunne vært så mye verre, og det hadde ikke vært bedre da! Det sa alltid mormor og den lever jeg ofte på ;)

Jeg er bare sjeleglad for at jeg er gravid og hvis jeg klarer å bære min lille jente til rundt termin, for så å føde en levende og frisk baby, tar jeg i mot alle symptomer med åpne armer og gleder meg heller over de jeg unngår :)
 
Det kunne vært så mye verre, og det hadde ikke vært bedre da! Det sa alltid mormor og den lever jeg ofte på ;)

Jeg er bare sjeleglad for at jeg er gravid og hvis jeg klarer å bære min lille jente til rundt termin, for så å føde en levende og frisk baby, tar jeg i mot alle symptomer med åpne armer og gleder meg heller over de jeg unngår :)
Klokt sagt :)
Så bra du koser deg sånn med graviditeten, god holdning!
 
Formen er ganske bra nå! Kjenner liv hver dag :D
Så nå skal jeg bare bli frisk fra blodforgiftning og listeria, så er jeg nok på topp igjen :)
 
Jeg kaster opp ofte (nesten hver dag), og har ganske kjip bekkenløsning, men er likevel MYE friskere enn jeg var i mitt første svangerskap, så jeg synes formen er fin!
 
Formen er veldig fin sammenlignet med mange her, men jeg er fortsatt ikke fornøyd :p

Mye sliten og orker stort sett ikke å gjøre noe særlig etter jobb. Avspaserer så mye jeg kan for å hente meg inn. Litt uggen og småkvalm, og begynner å få litt plager med korsryggen. Ellers er jeg i veldig god form og vet jeg ikke har noen grunn til å klage. 20+1 i dag og kjenner ikke liv, men har morkaka på forsida.
 
Ekstreme bekkenplager.. Ellers fint!
 
Formen er ganske bra nå! Kjenner liv hver dag :D
Så nå skal jeg bare bli frisk fra blodforgiftning og listeria, så er jeg nok på topp igjen :)

Huff, synes så synd på deg/dere :Heartred Håper du kommer deg og blir bedre snart. Vet du hvor du kan ha fått listeriaen fra? Utrolig uflaks, med alt det andre du har fra før.
 
Formen er veldig fin sammenlignet med mange her, men jeg er fortsatt ikke fornøyd :p

Mye sliten og orker stort sett ikke å gjøre noe særlig etter jobb. Avspaserer så mye jeg kan for å hente meg inn. Litt uggen og småkvalm, og begynner å få litt plager med korsryggen. Ellers er jeg i veldig god form og vet jeg ikke har noen grunn til å klage. 20+1 i dag og kjenner ikke liv, men har morkaka på forsida.
Jeg føler med deg! Alle har jo sitt utgangspunkt som de sammenligner ut ifra. Jeg tror jeg er lik deg, er i helt ok form og bedre enn de som fortsatt spyr eller må jobbe redusert, men jeg kan ikke gjøre de tingene jeg pleier etter jobb og som vanligvis gir meg energi (tur, trening, venninner) og det syns jeg er kjipt. Energien og rygg/bekken tåler også dårlig husarbeid og å løfte første barn, så det er et litt kjipere og roligere liv, selv om det helt sikkert kunne vært mye verre!
 
Huff, synes så synd på deg/dere :Heartred Håper du kommer deg og blir bedre snart. Vet du hvor du kan ha fått listeriaen fra? Utrolig uflaks, med alt det andre du har fra før.

Tusen takk :Heartred er myye bedre nå, så tenker dette går fint :) legene tror jeg har fått listeria fordi jeg er gravid samtidig som jeg går på immundempende medisiner. Så skulle liksom ikke så masse til før jeg fikk det.. typisk :wideyed: Passer jo på alt jeg spiser. Holder meg unna all nei-mat, så ikke godt å si. Men det skulle altså veldig veldig lite til før jeg fikk det.:)
 
Back
Topp