Hvordan er formen din?

En tråd i 'Juli 2020' startet av Happymom, 23 Mai 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Bellablue90 Gift med forumet Assistert-jentene Julikulene 2020

Jeg er sliten av å ha masse smerter hele dagen lang. Nå har jeg fibromyalgi så er nokså vandt til smerter, men dette er noe helt annet. Jeg får vondt av helt enkle ting som å reise seg opp, gå på beina, knytte neven er umulig så må bruke to hender når jeg drikker....Vondt i symfysen(Hufsa) ved hvert eneste skritt. Jeg er lykkelig for å ha litjmor i magen, men jeg kan ikke vente med å få tilbake min kropp med mine vanlige smerter. Begynner å bli nok nå.

• Hjertelig Hjertelig x 2
  2. Happymom Forelsket i forumet Julikulene 2020

i know!! Går som ei and:bag:

3. Happymom Forelsket i forumet Julikulene 2020

ja. Tenker at babyen ligger med føttene under haka, sparker til, så strekker den foten ut:)

• Liker Liker x 1
  4. Happymom Forelsket i forumet Julikulene 2020

jeg har aldri spurt om noe!! Men denne legen er helt tåpelig. Klarer ikke
    Helt enig med deg. Kjenner på det samme. Sliter også med mye smerter i hverdagen til vanlig, så nå begynner det å bli vondt... korsryggen sliter med å holde meg oppe!

• Hjertelig Hjertelig x 1
  5. Alana Betatt av forumet Septemberlykke 2016

Ganske bra, bare hovne hender og bein, og vond rygge. Har nå skjønt at jeg må skru ned tempoet og hvile mer.
    Jeg har litt blandete følelser - gleder meg til babyen kommer, men samtidig er det trivelig å være gravid. Har nok noe med at jeg er på hjemmekontor og møter få, er jo nå man skal utnytte tiden til å treffe venner og folk før barseltiden.

6. Evis84 Elsker forumet Novemberlykke 2016 Assistert-jentene Julikulene 2020

Eg óg har fibro, så veit kva det er å leva med smerter...eg hadde jo bekkenløysning 1,5 år etter fødsel sist... så har ikkje vore så lenge uten...har eg ikkje vondt i hofter og bekken så er det rygg, nakke og skulder.. det eg savna mest i kvardagen er eit basseng, det er min beste medisin både mot bekkenløysingen og fibro! Men er vel ingen så opnar før fødsel denna gongen..

7. Tonjemora Flørter med forumet

Du er ikke alene ang det du føler i underlivet. Har akurat det samme.. Plutselig så kjennes det ut som om bebisen er på vei ut, får en brennende følelse/stikkingo_O Er så jævli følelse så jeg må stoppe opp for å vente til det gir seg + då kjennes det ut som om det ikke er plass i magen til bebisen da h*n presser på lungene:D

8. Bellablue90 Gift med forumet Assistert-jentene Julikulene 2020

En ting er å ha vondt, men når man aldri får en pause så blir det tungt. Men bare 44 dager igjen til termin og håper på å bli satt i gang før. Så det nærmer seg heldigvis❤️

9. Bellablue90 Gift med forumet Assistert-jentene Julikulene 2020

Jeg hadde et håp om å dra i svømmehallen, men det rekker jeg nok ikke:confused:

10. HennieL Elsker forumet Julikulene 2020

Noen leger er bare ikke lydhør og skjønner ikke hvordan enkelte ting kan påvirke livskvaliteten.

• Enig Enig x 1
  11. Happymom Forelsket i forumet Julikulene 2020

heldigvis glemmer vi smertene etterhvert:Heartred

12. Happymom Forelsket i forumet Julikulene 2020

nei, denne legen klarer ikke å kjenne hvordan babyen ligger i magen. Skulle få mer oppfølging pga svangerskapsforgiftning i tidligere svangerskap, men det hadde han ikke tid til, så jeg fikk heller ringe på hvis jeg ble syk. Såååå, hvordan merker jeg at jeg har protein i urinen?? Må jeg måle mitt eget blodtrykk?? Makan...

13. HennieL Elsker forumet Julikulene 2020

Men i alle dager, om dette er fastlegen din ville jeg ha byttet. Slik skal det ikke være!

14. Happymom Forelsket i forumet Julikulene 2020

jeg skal ringe jordmor i morgen og få de siste kontrollene hos henne, og kun gå innom legekontoret for å ta den siste blodprøven. Jordmor vet hvor alvorlig det var første og andre gang, og tar dette seriøst:Heartred

15. HennieL Elsker forumet Julikulene 2020

Det er da enda godt!

16. ønsker så inderlig en liten sp Gift med forumet Himmelbarn Oktoberskatter 2014 Assistert-jentene Julikulene 2020

Hatt sykt krampe i leggen i går... Og sliter med litt smerter enda... Får d ikke helt over.... Dette er nytt for meg men leser at d er vanlig. Ha i graviditeten... Uke 35 i morgen og kjenner formen min dabber av nå...

17. Happymom Forelsket i forumet Julikulene 2020

har du prøvd å løfte tærne oppover? Det eneste som tok krampene mine i leggene:hungover:

• Enig Enig x 1
  18. Starflower Flørter med forumet

Gaviscon er det værste skvipet av et halsbranndempende middel jeg noen gang har prøvd. Det har seriøst null effekt. Det funker kanskje i sånn 2 minutter etter inntak, så er det tilbake igjen selv ved mild halsbrann. Før jeg prøvde gaviscon så brukte jeg en type halsbrann tabletter som heter Galieve som jeg kjøpte på apotek 1. Er trygg for gravide og er ikke en brusetablett. Den skal tygges, men blir litt seigere. Står på pakken man skal ta 4, men en holder. Den funka mye bedre. Her på sykehuset så får jeg kun gaviscon mixtur, smaker helt for j*vlig og lindrer i max 5 min. Bedre enn ingenting da når den er på det værste.

19. Happymom Forelsket i forumet Julikulene 2020

Enig! Fikk mld av ei venninne at jeg kunne få noe som hjalp mye mere, men legen vil ikke hjelpe. Så jeg må jo bare holde ut... 3 gaviscon i natt, har ihvertfall fått 4.5 time søvn:bag:

20. ønsker så inderlig en liten sp Gift med forumet Himmelbarn Oktoberskatter 2014 Assistert-jentene Julikulene 2020

Jepp prøvd det massere osv... Men enda sårt og litt vondt etter 2 døgn nå

Del denne siden