Hvordan er formen deres nå?

Bubobubo

Flørter med forumet
Sensommerskattene 2023
Hvordan er formen deres nå? :) Jeg har vondt i bekkenet/symfysen, og stivner også lett i korsryggen. Både på grunn av bekkenet og stor mage allerede føler jeg at kroppen er tung allerede, og det er ubehagelig/vondt å ta på sko, bukse og sokker. Siden det er sånn allerede nå lurer jeg på hvordan det skal gå fremover:hilarious: Jeg kan ikke huske at det var sånn så tidlig sist, selv om jeg hadde stor mage da også. Er 21+3 i dag og har lagt på meg ca. 7 kg. Skal til jordmor på mandag så det blir spennende:happy:

Jeg har ikke så mye vondt, men lite energi, og puls og pust skyter i været med en gang jeg prøver å gjøre noe. Passer dårlig med nesting-impulsene og en intens lyst til å rydde og reorganisere huset fra topp til tå.

Fortere sliten i korsryggen, kjenner litt nedpress så er i kontakt med lege om det. Går saktere enn hva jeg normalt gjør. Sover sinnsykt dårlig, og girer meg fort opp. Blir også veldig trøtt og sliten av å jobbe 100%.

Men fikk spørsmål i går på jobb om hvordan jeg egentlig følte meg, sa jeg føler jeg klarer å fokusere bedre i samtaler og kjenner meg psykisk lettere(denne personen vet at jeg har ADHD og var nær utbrenthet i fjor). Så dens oppfattelse var at jeg virket lettere til sins.

Er 21+2 i dag og formen er veldig fin. Men jeg kjenner at jeg syns det er tung å ha gått opp så mye i vekt, veldig uvant for meg. Har gått opp 5-6 kg, så føler meg uvel. Sliter fremdeles litt med utmattelse fra long covid, så burde kanskje ikke jobba 100%, men nå er det snart laaang sommerferie (jobber som lærer) før permisjon så gleder meg til det. Bare to mnd med jobb igjen!

21+4 og føler meg egentlig veldig bra om dagen. Bare litt trøtt siden jeg våkner ofte hver natt. Prøver å nyte det mens det varer!

Føler meg tung i kroppen, vondt i bekkenet/ryggen. Sover dårlig på natta, men ellers i god form - kontrast til forrige svangerskap en så lenge siden jeg slet med smerter i symfysen sist å klarte såvidt å gå . Så krysser alt for at det holder seg stabilt som nå.

Nå føler jeg meg sutrete. Har nok vært litt for aktiv i dag, så nå ligger jeg her med sjukt vondt i ryggen.. Har ikke løpt topptur altså, bare vært med treåringen på leikeplassen, laga middag, en tur på butikken og litt klesvask. Det var visst for mye :banghead: Utenom ryggen er formen egentlig fin, så det er så dumt at den skal ødelegge så mye.

Jobber 70% nå, men lurer på å spør om 50%, for jeg er så kaputt i ryggen etter full arbeidsdag. Var slik med første også, og da jobba jeg 100% nesten helt ut, men nå har jeg jo ungen fra før, så jeg kan ikke bare legge meg på sofaen etter jobb..

Jeg begynner å slite alvorlig med å sitte fremover.... Er ikke det veldig tidlig??
Må liksom rette meg opp i ryggen hele tiden.

Jeg begynner å slite alvorlig med å sitte fremover.... Er ikke det veldig tidlig??
Må liksom rette meg opp i ryggen hele tiden.
Hva mener du med å sitte fremover? Jeg får ubehag nederst i magen når jeg sitter eller står og skal bøye meg fremover.

Virker som det er veldig varierende blant alle her da:)

Hva mener du med å sitte fremover? Jeg får ubehag nederst i magen når jeg sitter eller står og skal bøye meg fremover.

Virker som det er veldig varierende blant alle her da:)
Hvis man liksom sitter i sofaen da og skal strekke seg etter noe på bordet og blir i den stillingen litt. Da blir jeg sånn blæ..

Hvis man liksom sitter i sofaen da og skal strekke seg etter noe på bordet og blir i den stillingen litt. Da blir jeg sånn blæ..
Ah, akkurat sånn jeg har det også:sorry: Så det blir mye å skyve seg frem når jeg sitter i sofaen og skal strekke meg etter noe, og likevel blir det ofte ubehagelig. Så da er jeg veldig spent på hvordan de neste 19 ukene skal bli:hilarious::facepalm:

Ah, akkurat sånn jeg har det også:sorry: Så det blir mye å skyve seg frem når jeg sitter i sofaen og skal strekke meg etter noe, og likevel blir det ofte ubehagelig. Så da er jeg veldig spent på hvordan de neste 19 ukene skal bli:hilarious::facepalm:
Ja det er det jeg tenker også! Kanskje vi må bruke sånn klyper fra hjelpemiddelsentralen for å nå frem siste 2 mnd..... :hilarious:

25+0 i dag. Trenger minst en times lur i løpet av dagen og legger meg kl 21. Energien er altså ikke på topp. Jevnlig bittelitt kvalm, men kaster så å si ikke opp lenger. Begynte å slite med søvnen i forrige uke - våkner mer, tisser oftere, og får innmari vondt i hoftene av å ligge på siden. Slitsomt å bøye meg fremover. Magen har vokst innmari de siste tre ukene, spent på fortsettelsen!

21+5. Formen min har vært veldig fin hele veien. Har egentlig vært full av energi, ikke trøtt eller noe, men nå de siste tre-fire ukene har jeg begynt å kjenne det godt i korsryggen/bekkenet. Kommer gjerne i løpet av dagen etter aktivitet med diverse gjøremål i hverdagen i kombinasjon med trening. Er alltid godt å sette seg ned i godstolen og få hvilt ut da :woot: Det å sette seg ned eller legge seg ned å hvile hjelper godt og jeg blir helt fin igjen etter hvilen. Magen begynner å bli stor og litt tung og i veien noe som gjør det litt kronglete å bøye magen fremover for å strekke meg etter noe på bordet for eks. Liker også å sette meg ned for å ta på sko osv. Spør ofte gubben om han kan gi meg det jeg trenger fra bordet:D

23+4, ganske god form! Jobber, trener osv uten store plager, men har dog svært lavt energinivå etter jobb. Sovner nærmest på vei hjem. Vurderer liten reduksjon i stillingsprosent, har en veldig fysisk jobb.

23+4 og i god form. De første 20 ukene var blytunge med kvalme, svimmelhet og hodepine før det plutselig snudde på femøringen :D Nå nyter jeg gode dager med fulltidsjobb, trening og et sosialt liv. Magen begynner å bli stor og bekkenet gir beskjed om det er for mye aktivitet, men foreløpig lite å klage på. Måtte det vare lenge!

23+4, ganske god form! Jobber, trener osv uten store plager, men har dog svært lavt energinivå etter jobb. Sovner nærmest på vei hjem. Vurderer liten reduksjon i stillingsprosent, har en veldig fysisk jobb.
Samme her - 22+- jeg, da, men har også en veldig fysisk jobb, studerer i tillegg og har en snart 2-åring hjemme (ønsket ikke at han skulle starte i barnehagen før fylte 2 år), så energimangelen er reell! Synes vi skal gi oss selv den ekstra hvilepausen vi trenger nå om dagene, når behovet og muligheten melder seg - og huske at ingen på jobb sender takkebrev i posten for at vi sto i stillingen når vi ikke egentlig hadde alle forutsetninger til det :)

I går dukket en ny plage opp hos meg - det gjør skikkelig vondt i skrittet å gå ned trapper :dead: Noen andre som har vært borti det? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, kanskje prøve å gå baklengs i trappa:hilarious:

I går dukket en ny plage opp hos meg - det gjør skikkelig vondt i skrittet å gå ned trapper :dead: Noen andre som har vært borti det? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, kanskje prøve å gå baklengs i trappa:hilarious:
Symfysen din sikkert? Det er knyttet til bekkenet, så det kan være at det hjelper med en tur hos kiropraktor/fysioterapeut.

Back
Topp